Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Hos oss har vi 24h/v. Måndag-torsdag mellan 8 och 14, ledigt fredagar. Dottern är väldigt aktiv och älskar att leka med sina vänner så jag tror att hon behöver de timmarna på förskolan. Självklart kommer hon att få vara hemma andra dagar oxå om hon vill det.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Dottern kommer nog att få vara hemma minst 2-3 dagar/vecka de första två veckorna. Men det beror på vad hon själv vill, hur jag mår och hur bebisen mår.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Kanu82, grattis till er lilla tjej! Låter som att det gick rätt fort för dig. Sprack du något?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

I natt har jag haft ont i nedre delen av magen. Inte till och från utan hela tiden. Knappt blivit någon sömn alls. Det känns verkligen skit idag. Ont i övre delen av magen som vanligt. Även ont i ryggen. Hur mycket ska man stå ut med? Finns det de som blivit igångsatta pga smärtor på diverse ställen? Jag är inte den som brukar klaga utan biter ihop och kämpar på men nu börjar det bli för mycket. Det påverkar så mycket runtomkring mig oxå. :(

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jisses vad ni har skrivit idag! Det är ett par bebisar som gjort entré nu. Får en att längta ännu mer! Jag sitter och funderar på om jag ska ringa förlossningen och fråga vad jag ska ta mig till med smärtan i magen eller om jag ska vänta till imorrn och ringa bm... Men det känns som att bm bara kommer att säga att det är heeeelt normalt. Jag kan inte stå/gå/sitta/ligga för att det gör så ont. Har vaknat x-antal ggr i natt pga det. Men på förlossningen kommer de väl bara kolla kurvan och sen skicka hem mig.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Det är mest i övre delen av magen. Gör svinont hela tiden. Till och med huden är öm och gör ont vid lätt beröring. Tidigare var det bara på höger sida, nu är det även på vänster. Igår hade jag dessutom ont i nedre delen av magen men det känns inte av lika mycket idag.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag är på förlossningen nu och de har kollat kurva, blodtryck, temp och urinen. Utan anmärkningar som vanligt. Nu väntar vi på läkaren som var upptagen med en komplicerad operation... Med andra ord blir vi kvar ett tag. Sa till barnmorskan här att jag inte kommer att klara typ tre veckor till med den här smärtan. Men det lär ju inte hjälpa något. Känner mig lite neggo just nu. Önskar att det var förvärkar ist! Vad ska man säga/göra för att de ska ta en på allvar? Jag brukar alltid nöja mig med vad personalen inom sjukvården säger till mig men den här gången känner jag mig rätt desperat.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Hemma igen. Gick fortare än vad vi trodde. Jag känner mig rätt uppgiven nu. Läkaren sa att jag skulle äta oftare (typ 10 ggr/dag) och äta Opremazol för att slippa halsbrännan. Vem f*n sa något om halsbränna? Jag har så ont att till och med huden är öm! Försökte förklara att jag inte kan göra någonting utan att det gör ont. Till och med duscha är en pina för att vattnet rinner där det gör ont. Han tyckte att jag skulle ringa min bm imorrn. Får väl göra det och försöka framkalla en tår eller två för att hon ska ta mig på allvar. Läkaren tyckte iaf att det var onödigt med ett igångsättande (sa att jag inte ville ha ett idag utan om 1-2 veckor) för det var inte tillräckligt skäl. Visst, det är inte för lite fostervatten, dåligt flöde i navelsträngen eller något liknande men jag kan knappt röra mig.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Stort grattis till er Anns! Stor liten kille ni verkar ha fått! Njut så mycket ni bara kan!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Carniwhore - Missförstå mig rätt men skönt att jag inte är ensam. Det är så svårt att sätta ord på den smärtan och som du skriver så är det ytterst få som förstår vad man pratar om. När jag väntade dottern hade jag oxå ont men inte lika intensivt och enbart på höger sida. Då kom det oftast på eftermiddagarna men nu är det dygnet runt på hela övre delen av magen. Jag tycker även att jag är varmare på den delen av magen. Är det ditt första barn?

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?