• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Åååååh guuuud så jäkla underbart Snultan ! Är riktigt avis Skrattande
    Men min kommer ju med såsmåningom... den som väntar på nåt gott ! Flört

Idag ska jag ha vilodag är tanken... Är sådär bra på det. Har redan bokat en skogspromenad med en kompis, haha. Men hon är oxå gravid så det blir i lugnt tempo.

• anansie
    LinnElin skrev 2013-10-01 09:30:54 följande:
    Är det ngn som vet om man kan begära/önska att få bli igångsatt tidigare än beräknat om bebisen är stor? Dottern vägde ju 4460 gram (38 cm huvudomfång) när hon föddes och att trycka fram henne var inte lätt. 50 minuters krystande... Plus att jag sprack och fick bristningar.

Önska kan du väl alltid men det är ju inte säkert att det går igenom. Ska du på tul eller? Annars är det ju inte alls säkert att nästa är lika stor heller Själv krystade jag i nästan 2 timmar, sprack dock inget.
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-10-01 10:05:53 följande:
    anansie - Ja, läkaren på förlossningen som vi träffade igår skickade en remiss för tul. Ska va där kl 13 idag.

Ja just det, det skrev du ju. Snurrig jag är Lycka till!
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-10-01 16:28:23 följande:
    TUL gick bra. Bra med fostervatten och bra flöde i navelsträngen. Som jag trodde så är hon stor som sin syster... +400 gram mot "normalt" så om hon kommer som beräknat blir det ungefär 4 kg. Ska till BM imorrn och tänkte då fråga om igångsättning för att slippa klämma ut ännu en melon. Och vi fick bekräftat att det är en lillasyster.
    Ååååh en lillasyster, så kul :) :) 
    Dotter föddes 8 dagar tidigt & vägde 3900gr så blir spännande o se om denna oxå är en klump Glad 
  • anansie

Men Anna2011 vilken drama!! Blir helt svettig av att läsa det bara, haha. Skönt att allt gick bra och jag hoppas att hela familjen mår bäst :) Njut i massor av er lilla tjej.

• anansie
    Blobba skrev 2013-10-01 22:38:02 följande:
    Grattis anna2011! Vilket äventyr!

Har känt mindre rörelse sen igår em. Åkte in vid 17 idag. Hjärtat slog som det skulle, urinen var bra. De ville ändå att jag skulle träffa en läkare.
    Läkare konstaterade att jag hade lite fostervatten. Inom normalkurvan, men lite. 50 är gränsen och jag låg på 60.
    Fick ett återbesök på måndag.
    Läkaren gick, men kom tillbaka då hon kom på att hon ville mäta bebis. Måtten var bra för vecka 37.
    Någon annan som legat på gränsen för fostervatten? Vad kan det innebära?
    Skönt att de är noggranna.. Har ingen aning om vad det innebär med fostervattnet men vill de ha tillbaka dej på måndag igen så är det ju nåt de vill ha koll på.
    Var själv nära att ringa FL igår då jag tyckte att min annars aktiva bebis varit vääääldigt lugn hela dagen plus att jag haft ont långt ner i magen till o från hela dagen.
    Men på kvällen vaknade den till ordentligt och höll istället på att komma ut igenom skinnet på mej... :) 
  • anansie

Badade aldrig pga tidig vattenavgång.. fick nöja mej med att sitta i duschen vilket inte var fy skam det heller. Men badkläder är nog inget du behöver tänka på att ta med dej. Naken är nog bäst Mami2013

• anansie
    Therese S skrev 2013-10-03 05:53:29 följande:
    Nu är det min tur , nu far jag till Falun för mitt planerade snitt idag :) äntligen är dagen här ...

Lycka till idag. Snart får du gosa med din skatt. Uppdatera gärna när du orkar och har tid
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-10-02 18:28:01 följande:
    Dagens besök hos BM gick väl bra. Jag berättade om min oro för att lillasyster oxå kommer att vara stor då hon ligger 16,8% över "normalt". BM sa att jag ska påminna henne i v 40 om ett till TUL för att se hur stor hon är då. Har inte tänkt så mycket på det förrän nu och jag får verkligen ångest när jag tänker på hur ont jag hade efter förra förlossningen. Kunde inte gå eller sitta ordentligt på 8 veckor. Inte ha sex på ett år för att det gjorde så ont. Inte göra nr 2 ordentligt vilket ledde till att jag blev förstoppad vilket förvärrade det hela ännu mer. Ska man behöva ta till tårarna för att hon ska lyssna? Nu hoppas jag iofs att det sätter igång tidigare än v 40.

Usch och fy, hon verkar ju inte alls ta din oro på allvar. Du får på henne igen och förklara dina problem! I vecka 40 är det ju redan "för sent"
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?