Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Anns, jag fick bricanyl för fyra veckor sen ungefär. Bara en spruta denna gången dock. Sen har jag härdat ut. Med barn nr 1 fick jag det dagligen från v 32 tills han föddes och med barn nr 2 var jag inne två vändor på fl för att få några sprutor...

Så är jag inne i vecka 36 nu då. Underbart! Då gör det inget om bebis kommer snart (vilket jag iofs inte tror att han gör). Det har alltså gått fyra hela veckor med ordinerad vila.. Ont överallt, bebis trycker på nedåt.. Sambon skojade om att jag får gå ut och hoppa studsmatta så kanske det sätter fart :-P nåja... Om några veckor kanske hihi!!

• Mami2013

Vi har tagit reda på könet denna gången och om allt stämmer så blir det en Melvin :) sen ska han få mellan namn efter min pappa och sambons pappa. Jag tycker det är fint att döpa efter nära och kära som mellan namn!
    Om det nu skulle hända att det blir en tjej så har vi Tyra eller Vilda som alternativ. Och mellannamn efter våra mammor :)

• Mami2013

Tack 3småprinsar :) Filip är också fint! Tig ni reda på kön med dom andra barnen? Jag håller med om att man redan har en liten relationer bebisen, våra barn ffa dottern kallar bebis för Melvin. Hon tror nog att hon ska få en alldeles egen livs levande docka :) hon ska mata, hon ska byta och hon ska trösta. Jag är mest överflödig hihi :-P

• Mami2013
    3småprinsar, ja det känns faktiskt som en bra förberedelse att dom "vet" vem som ligger där. Även om de kanske inte riktigt förstår (iaf inte min minsta tänker jag) alla gånger... men vi var över hos en kompis idag och hämtade sonen som sovit där över natten och då frågade kompisen om min dotter hade med sig Melvin dit idag. "ja han ligger i mammas mage" säger hon då Hjärta riktigt sött!

Sara b 79, lyckas dina barn känna bebisen? haha min lille kille slutar oftast  buffa när sambon el barnen vill känna. Sen har ingen av barnen (5år & 3år) riktigt "ro" till att sitta stilla med handen särskilt länge för att hinna känna en buff. fast vi försöker ibland.  Däremot lägger gärna 5 åringen huvudet mot min mage och lyssnar efter bebis och pratar med den Hjärta
  • Mami2013

Anns, hur klockar man?? Haha tredje barnet för mig nu men minns inte hur man gör. Jag har också regelbundna förvärkar just nu. Dom gör ont men tror ändå inget är på G trots att de kommer med några få minuter emellan... Jag hittade på nätet en sida som heter varktimer.se som jag funderar på att klocka med om det fortsätter. Men får nog göra som du och ta Alvedon. Tyckte du att det hjälpte?

• Mami2013

3småprinsar haha sådär blir det för mig ibland också. Iaf när jag skriver från mobilen...man skriver ett inlägg men inte ens hälften kommer med :-P

• Mami2013

Kanu82, får kolla appen! Tack för tipset :)

3småprinsar, den där typen av hjärna känner jag igen ;) minnet existerar inte heller som gravid! Iaf inte för mig...

Novembermommy, som någon annan skrev så finns det säker nån som hinner hjälpa dig om du inte hinner skaffa allt innan bebis kommer :) och så håller jag med om att det är en bra grej att göra en lista du kan bocka av allt eftersom när du köpt nåt av det!

• Mami2013

Idag var jag hos bm och hade en superduktig barnmorskestudent. Kände igen henne och hon kände igen mig, sen kom vi fram till att hon var på praktik hos min bm även i vintras när jag fick mf. Så jag minns att jag satt och grinade hos henne :-P

Iaf, allt såg bra ut. Sfmåttet låg på 32. Minimage :) hade mkt större mage med barn nr 1

• Mami2013

Anansie, haha vad mysigt :) nu växer nog din bebis en del då! Hur stor var dottern när hon föddes? Min son var 49 cm och 2730 g när han föddes i v 34+1. Dottern var 52 cm och 3510 g, föddes i v 39+2. Man blir ju så nyfiken på hur de små där inne ser ut och hur stora dom är och hur dom är som individer... Åh vad tiden kunde få gå liite fortare :-P

Förresten tjejer, fick tips nånstans om att det kan vara snart att packa två väskor inför fl. En som man har grejer inför förlossningen och en som är till för BB-tiden om man behöver stanna där ett tag! Funderar själv på att göra så för jag kommer säkert få stanna några dagar extra som "vanligt"...

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?