Inlägg från: anna 2011 |Visa alla inlägg
  • anna 2011

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Hej! Får man hoppa in här? Har BF 7 oktober. Väntar vårt andra barn. Har en son som är 1,5 år, så det blir ganska tätt här också. Vi har tagit reda på att det är en flicka vi väntar men har inget namn klart än. Jämfört med er andra har jag nog en ganska smärtfri graviditet, ingen foglossning och har endast gått upp 5 kg än så länge. Ska bli roligt att följas åt den sista tiden!

• anna 2011

Gladadagar: Hade också den inställningen inför första förlossningen. Såg fram emot den med spänning. Tror det är en bra känsla att ha och ta det som det kommer. Nu vet man ju lite mer vad som väntar. Det blev lite dramatiskt mot slutet när min son föddes, hans hjärtljud gick ner. Larmet gick, rummet fylldes med folk utan att vi blev informerade om något. Så den upplevelsen plus att jag blev klippt för att han skulle komma ut vill jag helst slippa. Däremot kan jag rekommendera eda, blev min räddning. Men det är klart olika hur man upplever det. Ska bli spännande att se hur denna förlossningen blir.

• anna 2011

Oj vad det skrivs här. Det var ett tag sen jag var här inne. Ja det här med namn är inte lätt. Vi vet att det är en flicka vi väntar men har inte bestämt oss för ett namn än. Jag tycker om Alva och Saga men har nog inte riktigt sambon med på det... :)

Skrev förlossningsbrev förra gången men tyckte inte de tog så mycket hänsyn till det. Får väl se om det går bättre denna gången.

Är nu i v. 34+4.

• anna 2011
    Lullabay skrev 2013-09-13 13:18:08 följande:
    Där gick mitt vatten....holy crap!!!!! :O

Oj, här händer det saker. Spännande, lycka till! Jag har ju bf före dig, vill också att något ska hända NU... :)
  • anna 2011

Grattis Lullabay till flickan! Härligt att allt gick bra. Avundsjuk, vill också snusa bebis nu...

• anna 2011
    Snultan skrev 2013-09-15 19:43:46 följande:
    SÅ himla härligt med denna halsbränna :) Mmmmm! *NOOOT* 

Har också halsbränna som håller på att knäcka mig. Har du någon mirakelkur som hjälper dig? Har testat olika tabletter från apoteket men inget hjälper mer än för stunden...
  • anna 2011
    Erli skrev 2013-09-17 14:01:29 följande:
    Liten uppdatering:

I söndags satte förlossningen fart. Öppen 10 cm på knappt 3 timmar, de försökte stoppa det med bricanyl men det hjälpte inte. 17.52 föddes lille Lukas med urakut snitt, 6v för tidigt. Omtumlande med snittet då jag varit så inställd på att föda vaginalt. Men lillkillen mår bra och det är det viktigaste. 2200gr och 43 cm (kan tyvärr inte få in bild från mobilen). Han är helt underbar :) Ligger och tar igen oss på bb men hoppas kunna flytta ner till familjerum på neo inom ett par dagar!

Grattis till lille Lukas! Vad härligt att ni mår bra efter omständigheterna. Är också nyfiken på varför det blev urakut snitt? Mys på med familjen...

Snultan: Vad skönt att ha ett datum att längta till. Vill också få bebis nu...
  • anna 2011

Vilka fina namn ni har kommit på. Vi har inte bestämt oss än. Vi är väl inte helt överens heller... Jag har Saga och Alva som favoriter men vi får väl se. Spännande att det snart är på g för många. Här är allt lugnt. Har två veckor till Bf men inga känningar alls. Hoppades så att liten skulle komma tidigare denna gång.

• anna 2011

Här är en till som letar tecken på att förlossningen är på g... Men nej... Ingen slempropp, inga förvärkar... Nada... Lite onda sammandragningar nu på fm bara... Har 12 dagar till Bf så det är väl bara att härda ut, men tålamod är inte riktigt min bästa egenskap... Gick två dagar över tiden med sonen så det blir väl något liknande denna gång. Sitter i soffan och dricker Hallonbladste nu, får passa på att vila lite när sonen sover. Hur går det för er andra?

• anna 2011
    anansie skrev 2013-09-25 20:49:13 följande:
    Tjejer, var ärliga nu. Ett namn som kom över mej idag, är Lykka om man får en flicka. Är jag helt ute och cyklar eller skulle det kunna funka? Har alltid tyckt att Lykke är så fint.. Men detta var finare tyckte jag. Som sagt var ärlig, jag tar inte illa vid mej om ni tycker det är asfult :)

Vi är lite inne på Lykke till vår tjej, men Lykka var också jättefint.
  • anna 2011
    3småprinsar skrev 2013-09-26 10:43:46 följande:
    BEBIS PÅ G!! Är på förlossning nu, känns nervöst men underbart att snart ha bebisen hos oss

Åh vad spännande! Blev det igångsättning eller det drog igång av sig själv? Håll oss uppdaterade... Lycka till!
  • anna 2011

Här kom en till septemberbebis... I natt 00.24 föddes vår (lilla) tjej i raketfart. 4065 g och 50 cm lång. Vi mår alla bra. Kram

• anna 2011

Tack för alla gratulationer! Vi mår bra och njuter av vår lilla goding. Det var en väldigt annorlunda förlossning mot förra gången då vi åkte in vid 21-tiden och sen är sonen född 06.00 på morgonen. Nu började det med att vattnet gick vid 13-tiden. Eftersom bebisen inte sjunkit ner och fixerat sig vid senaste bm-besöket fanns det risk att navelsträngen kom i kläm därför var vi tvungna att åka in till förlossningen på kontroll. Väl där visade det sig att hon fixerat sig så vi fick gå hem igen. Värkarna hade börjat komma lite lätt men väldigt oregelbundet så vi bestämde oss för att köra till svärföräldrarna som bor lite närmare och som också skulle vara barnvakt till storebror. Mot kvällen ökade värkarna lite men var fortfarande inte jättestarka. Runt midnatt började det kännas annorlunda så jag ringde till förlossningen som låg ca en halvtimme från oss. Vi började köra men jag kände ganska fort att jag behövde krysta... Oops är det så krystvärkar känns?? Vi passerar ett sjukhus och inser att vi får nog snällt stanna till på förlossningen där. Hinner precis innanför entrén när jag känner att NU kommer hon!!! Hittar en brits och just då kommer det en undersköterska ut från förlossningen som lungt konstaterar att ja nu kommer barnet... Rullas in på ett förlossningsrum, de drar av byxorna, en ny krystvärk och där var huvudet ute. Så 00.24 föddes vår lilla Saga med buller och bång! Eftersom det var fullt på bb fick vi tre timmar senare fortsätta vår färd till det sjukhus vi var på väg till från början. Så i slutändan blev allt jättebra. Men det är klart att man funderar på vad som hade hänt om vi fortsatt att köra... Men som sagt slutet gott allting gott... Det var min lilla historia.

• anna 2011
    LinnElin skrev 2013-10-01 21:45:49 följande:
    Wow! Det var minst sagt en annorlunda förlossning anna 2011! Hur kändes det efteråt? Sprack du ngt eftersom att det gick så fort?

Lite overkligt känns det nu efteråt. Det är sånt man läser om, som händer andra. Men eftersom allting gick bra kan vi le åt det nu. Nä jag sprack inte mycket, lite ytligt, tror jag blev sydd med sex stygn men inget jag har speciellt ont av. Blev klippt och sprack mycket sist så detta var ingenting...
  • anna 2011
    Snultan skrev 2013-10-03 17:07:29 följande:
    Lite uppdatering då igår 09.14 föddes lilla Matheus med planera kejsarsnitt. 3050 gram och 49 cm. Allt har gått otroligt bra och vi får förhoppningsvis åka hem redan imorgon

Längre uppdatering när vi är hemm.

Ett stort grattis till lilla Matheus! <3
  • anna 2011
    Lullabay skrev 2013-10-06 16:27:36 följande:
    Tjejer!

Jag har under den här tiden gjort en liten "sammanställning" av våra små bebisar, och när alla är ute kan jag lägga in det i trådstarten :D. Tänkte att jag delar med mig av informationen som jag lyckats ta till mig hittills, och om ni inte vill att jag skriver upp era bebisar i trådstarten så är det bara att säga till. Plockar bort det i så fall.

Om jag skrivit fel någonstans eller om ni vill lägga till information så får ni gärna säga till också!! :PLullabay - Isabella, 13 september, kl 19:20. 2620 gram och 47 cm lång.Erli - Lukas, 15 september, kl 17:52. 2200 gram och 43 cm lång.FamMorrhår - Flicka, 19 september, kl. 3000 gram och 51 cm lång.3småprinsar - Filip, 27 september, kl 13:00. 3600 gram och 50 cm lång.Lyckan 382 - Olle, 27 september, kl 23:14. 3250 gram och 48 cm lång.Anna 2011 - Flicka, 30 september, kl 00:24. 4065 gram och 50 cm lång.Snultan - Matheus, 2 oktober, kl 09:14. 3050 gram och 49 cm lång.Kanu82 - Wilma, 3 oktober, kl 00:07. 3040 gramTherese S - Flicka, 4 oktober, kl. 3035 gram och 50 cm lång.TessTessan - Pojke, 14 oktober

Kan lägga till att vår tjej fått namnet Saga.
  • anna 2011
    anns skrev 2013-10-07 03:37:37 följande:
    Kl 18.35 den 6 okt föddes vår lilla kille Oliver. Han kom i vecka 36+5. Han väger 3315 gram o e lång o ståtliga 53cm:). Berättar mer lite senare men vi mår alla bra, trots lite omtumlande dagar.

Grattis till pojken!
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?