• Sania

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Jag har också bf 11 oktober :) med mitt andra barn. Vill bara föda och få det gjort, orkar inte vara gravid längre. Känner mig stor och tung och allt känns extra jobbigt.
    Min son är snart 10 månader så det blir knappt 1års skillnad.

• Sania

Ah va skönt att du bara gått upp 5 kg Anna. Själv så har man gått upp närmare 20kg, tur att jag hann gå ner mina gravid kg på 2 månader innan jag blev gravid igen annars hade man väl vägt lika mycket som en traktor nu.

Vi vet inte kön ännu, bebisen ville inte visa sig riktigt på första ultraljudet men hoppas på att få veta nu på det andra ultraljudet på tisdag :).

När jag läser om era graviditeter så inser jag att jag inte borde klaga. Har haft det lätt jämfört med er.
    Det jobbigaste just nu är att jag bokstavligen kissar vart tionde minut hela natten och även på dagen blir det massa toa besök.

Jag är livrädd för förlossningen, usch när jag tänker på smärtan så vill jag bara gömma mig under sängen haha men tur att man får en så bra belöning efteråt och att allt ändå glöms bort med tiden, hur ont det än gjorde.

• Sania

Jag hoppas du får en "bra" förlossning alltså utan komplikationer osv.
    Smärtan kommer man aldrig ifrån så bra att du är så positivt inställd och tänker på det viset.
    Jag försöker tänka positivt men får bara flashbacks från min förra förlossning och ryser till. Hade inga komplikationer men jävligt jävligt ont och jag fick sys jätte mycket efteråt så det är jag jätte rädd för denna gången.

• Sania

Erli: Ja jätte spännande, tror det blir ännu en pojke :)! Känns så.
    Förra förlossningen tog jag ingen smärtlindring och kommer nog inte ta något denna gången iheller.
    Är extremt sprut rädd så jag vågar inte.

• Sania

Erli: Ja du får kolla när du väl kommer dit. Vissa säger att dom inte ska ta något men det slutar med att dom tar allt haha.. Jag kände att jag inte ens hann tänka på smärtstillande när allt väl började.

• Sania

Gladadagar: haha ja man får se när allt väl börjar men det viktigaste är absolut andningen och att man inte stressar upp sig utan försöker hänga med i värkarna. :)

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?