Inlägg från: Solljuset |Visa alla inlägg
  • Solljuset

Hinnsvepning -ont hur?

På onsdag ska jag in på förlossningen för cervix palpation, som jag förstått, menas att man pillar på livmodertappen och gör en hinnsvepning. Jag har hittat mkt om att det gör ont, är obehagligt eller så gör det inte ont. Men hur ont? Jag är extremt rädd för smärta och tyckte att det gjorde ont att sätta in en spiral (innan barn) så vad har jag att vänta mig? Är smärtan värd ett försök? Jag har ont överallt och jag hoppas på vaginal förlossning men om bebis inte kommer vid senast bf blir d snitt så jag vill ju ge d en chans men som sagt nyfiken på om man halvt kommer att dö. Tar det lång tid att göra en hinnsvepning? Vad gör man om jag är totalt omogen? Hinnsvepning går väl bara att göra om man är öppen? Jag är omföderska om d spelar ngn roll...

• Svar på tråden Hinnsvepning -ont hur?
  • Solljuset

Har inga direkta förhoppningar heller. Jag bär mina barn i 42 v men just nu har man beslutat att inte gå mer än 40 v. Jag lär ju vara mkt omogen nu då jsg går in i v39 på söndag. .

• Solljuset

Jo men d e typ steg 3. Om jag är omogen fortf blir d hinnsvepning sedan om tappen är utplånad o man öppnat sig blir d ballong o slutlig ta hål på hinnorna. Så många steg att gå på ngn som går normalt fulla 42 v..

• Solljuset

Det verkar vara så art d gör ondare om tappen är omogen! Hmm imorgon är det iaf dags...spännande!!

• Solljuset

Inte blev jag smartare iaf ;) det gjorde inte ont överhuvudtaget men frågan är om d kunnat göra ont d lilla läkaren gjorde. Jag var iaf inte tillräckligt öppen för en hinnsvepning men hon petade lite som hon beskrev d. Yttte livmodermumnen var öppen och mjul men inte den inre. Kan någon översätta vad jag var med om idag och hur jag ligger till :) en liten översättare vore ku inte helt fel att ha med i dessa situationer. .hihi

Svar på tråden Hinnsvepning -ont hur?