• F89

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Och där kom mensen.
    Ja, ja. Om den ändå ska komma den här månaden så kan den lika gärna få komma för tidigt så jag blir av med den snabbt igen : ) 

• F89

AngelandDevil: Spännande med BIM snart! : )

FruSjöström: Det låter faktiskt jobbigt som fan faktiskt : )
    Vi följer metoden sex varannan från dag 8 (efter mensens första dag alltså), börjar testa ÄL från dag 10. När man får positivt så är det sex 3 dagar i rad. Egentligen ska man vila en dag efter de 3 och sen ha sex igen dan därefter men den sista dagen har vi inte gjort hittills men ska pröva nästa gång!

• F89

FruSjöström: Jag har hört samma om sex precis innan ÄL - tror därför metoden förespråkar varannan dag innan positivt ÄL-test. Jag har som sagt struntat i den sista dagen efter paus tidigare men ska testa vid nästa ÄL : )

Fongsan: Välkommen men tråkigt att du behöver tillhöra gruppen! Plumpa skämt är tröttsamt. Min sambo sa häromdagen att det är ju synd att liksom HAN inte kan göra något, att det mesta hänger på tjejen (tex folsyrabletter, motion, kost osv). Jag gick i taket fullständigt.

• F89
    Fongsan skrev 2013-11-08 22:49:11 följande:

Tack FruSjöström och F89 för välkomnandet :) F89, i mina öron låter det som att din sambo sa det han sa för att han faktiskt vill kunna bidra mer och dela på "jobbet". Sånt tycker vi ju om så du kan skatta dig lycklig med en sådan man vid din sida :) Ska göra graviditetstestet imorgon igen tänkte jag, så svårt att låta bli att testa varje dag.

Lycka till med dagens testande! : )
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-09 09:51:42 följande:

Vart är min mens..?:/ det här kan inte vara positivt , är på bim +4 idag.. Blir galen på kroppen.. phpxEkbjo91835.jpg

Fast det är ju en intressant skugga där?
  • F89
    Fongsan skrev 2013-11-09 14:27:29 följande:

Fick mitt plus idag på BIM+10! Tog galet lång tid men än känner jag att jag inte kan fira, sist jag plussade var det också sent och den slutade i mf... Finns det något man kan göra för att minska risken för mf? Äter bara folsyra just nu och avstod från träningen idag för att låta kroppen fokusera på bebistillverkningen istället för musklerna.

Jag var där du är för inte så många dagar sedan men då fanns inte ens skymten av en skugga, testa igen om någon dag, gärna på morgonen så ser det kanske bättre ut. Håller tummarna för dig!
    Härligt! Fantastiskt! Grattis! : )

Jag tror inte det går att förebygga missfall. Min BM sa att det inte blir någon skillnad för utfallet om man är aktiv och tränar eller har sex som vanligt jämfört med om man ligger still och vilar hela graviditeten : )
  • F89
    CherstinBovington skrev 2013-11-09 18:25:39 följande:

Hej! Får man vara med? Fick mf den 1a oktober och fick mens igen den 30e oktober.
    Ska nu ha äl vilken dag som helst, och har BIM den 23e november.

Tråkigt att du behöver tillhöra gruppen men varmt välkommen : )
  • F89
    Fongsan skrev 2013-11-10 01:38:36 följande:

Tack :) man blir så nojig speciellt med mf i bagaget och jag känner fortfarande att jag inte vågar pusta ut förrän bebisen ligger i min famn. Anledningen till att jag avstod träningen är för att min familj och vänner som vet om mitt tidigare missfall spekulerade så mkt då om att det kanske var nåt jag åt eller träningen (tränade vanliga gruppass 3-4ggr/v) som var orsaken. Blev så ledsen när jag tänkte att jag kunde ha förhindrat det så vill inte göra samma misstag :( Sen har man även läst att det tom är bra med träning under graviditeten så vet inte vad man ska tro... Förvirrande...
    Jag förstår att det är svårt när man väl har börjat fundera i dom banorna. Under den tiden mitt MA upptäcktes till att jag skrapades så pratade jag med 5 olika BM och 2 läkare (alla från olika sjukhus) och ALLA sa till mig att jag inte skulle kunna förhindrat det på något sätt och att det inte var något jag gjort.

Ta en dag i taget nu, det är okej att vara rädd och inte våga tro.
  • F89
    AngelandDevil skrev 2013-11-11 20:29:37 följande:

Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ??? Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)

Fantastiskt! Åh vad glad jag blir! Det känns så hoppfullt! Grattis!! : )
  • F89
    FruSjöström skrev 2013-11-11 21:26:37 följande:

Välkomna till er som är nya i tråden.. Tråkigt att ni behövt hitta hit, men vi tar väl hand om varandra här!

Jag går och väntar på BIM.. Hade ägglossning för 7 dagar sedan, teststrecket på ÄL-testet var nästan dubbelt så starkt som kontrollstrecket..
    Har fått starka problem med ryggen nu - inte pga detta - men efter en trafikolycka för snart ett år sedan. Läkaren vill ge mig starka smärtstillande, men känns inte alls bra att ta dem. Vet ju inte om det kan påverka hormoner och ev. om det tagit fäste i magen.
    Vill gärna testa tidigt innan jag börjar med tabletterna (fick dem utskrivna idag) och har beställt testa-tidigt-test från billiga-tester..
    Någon som har tips eller råd??

Vad sa läkaren om det? Att ta tabletterna när man försöker bli gravid? Och vad står det på bipackssedeln?

Min kropp har nog hamnat i limbo. Började blöda på ÄL + 11 och blödde ett dygn, sen har det inte kommit något mer. Negativt graviditetstest.

Hoppas att det kan räknas som mens ändå men det känns sådär just nu...
  • F89
    FruSjöström skrev 2013-11-12 08:16:36 följande:
    Låter skumt... Vissa blöder ju när det fäster, fast kanske inte ett dygn? Är det ett tag sedan nu?

På bipacksedeln står att den inte ska tas av gravida eller ammande.. Litar tyvärr inte så mycket på denna läkare, gjorde ett ganska "taffligt" intryck... Kom inrusande efter lunch, ett par minuter sen, och kände lite och var allmänt förvirrad tyckte jag..

Jag blödde mellan torsdag-fredag, efter det hade jag lite brunaktiga flytningar i en dag och nu är det helt borta. Tror inte det var för att ägget fäste. Är mer inne på att min cykel har hamnat i någon missfalls-limbo som kommer försvåra allting ytterligare. Idag känns allt skit : (

Tråkigt med förvirrad läkare. Ring 1177?  
  • F89
    Strawberry fair skrev 2013-11-12 16:03:24 följande:
    Hej, jag hoppar gärna in i tråden! Jag och min sambo försöker igen efter tidigt missfall i juli. Nu är jag på dag 2 i min cykel för den här gången och mensen är äntligen normal och kroppen verkar ha återhämtat sig. Nu önskar oss ett plus på stickan igen!

AngelandDevil: Stort grattis till plusset!!   {#emotions_dlg.flower}

Hej och välkommen! : )

Hur lång tid tog det innan din mens blev "normal"?  
  • F89
    Fongsan skrev 2013-11-13 08:56:11 följande:

Kroppen är komplex, låter som att din fortfarande håller på att återhämta sig för det var väl bara en dryg måmad sedan ditt mf? Den kommer att hitta tillbaka så ge det tid :)
    Jo, så är det såklart men man kan ju vara ledsen och frustrerad ändå.
  • F89
    AngelandDevil skrev 2013-11-13 22:27:26 följande:

Ush nu har jag råkat läsa sådana där skräckhistorier om missfall. De som alltså får missfall efter missfall. Ush jag är rädd! Rynkar på näsan

Man får vara rädd! Hjälper det om du tänker att chanserna för att det ska gå brat större än risken att något ska gå fel? Ett tidigt VUL kanske kan hjälpa? Det erbjuds i min kommun efter ett missfall för att lugna.
  • F89
    Solros78 skrev 2013-11-14 12:18:48 följande:
    Jag brukar ha äl runt dag 11-13. Vi kör på med sex nu men jag ska också fortsätta testa och se hur det ser ut imorgon. Men de med mycket kort cykel har väl typ äl på dag 5-7 så det är väl inte omöjligt i sig.

Jag förstår inte varför det skulle vara omöjligt. Om testet är positivt så är det ju det! Kör på! : )
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?