• F89

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Godmorgon! Idag fick jag äntligen ett positivt ÄL-test! : D
    Är det någon som är duktig på att räkna ut BIM? Innan missfallet så hade jag alltid BIM 14 dagar efter ÄL. Ska jag räkna 14 dagar från idag då eller hur blir det? ÄL-testet ska ju liksom säga till innan ÄL väl?

• F89
    FruSjöström skrev 2013-10-28 08:04:23 följande:
    Första riktiga mensen efter mf avklarad, så nu kör vi. Beställde äl-tester igår, men funkar kroppen som innan bör äl komma på sön!

Jag håller tummarna!
    Jag kan slå ett slag för CBs digitala ÄL-tester. Enorm lättnad för mig att det fungerade på morgonurin eftersom att jag har svårt att hålla mig 3-4 timmar. 
  • F89

Sofie123: Härligt! Grattis! : )
    Jag har hört att ägglossningen inte kan komma igång igen förrän graviditetshormonet är nere på en viss nivå så jag tycker det låter konstigt att testet är positivt på grund av den förra graviditeten om du är säker på att du har haft ÄL.

Ring BM/gyn/1177 så har de säkert bättre info! Grattis igen, verkligen roligt att höra! : D

• F89

Sofie123: Köp CB digital och se om de ökar eller ring din BM och be att få komma in två gånger med x antal mellanrum för att ge om hcg ökar? : )

Jag håller tummarna!

• F89

FruSjöström: Jag har aldrig väntat alls. Har använt billiga testers stavar, RFSUs stickor och CB digital.

• F89

FruSjöström: Så länge teststrecket är lika starkt (eller svagt) som kontrolltestet så måste det ju vara positivt tänker jag? Fast jag vet inte hur många dagar i rad man kan få positivt?

Jag använde ju digitalt den här månaden och då är det ju ändå en sticka som används med streck men man ska inte kolla på strecken utan låta displayen visa om det är positivt eller negativt. När jag hade fått positivt så kunde jag inte låta bli att kolla på strecken och det är stor risk att jag inte hade tolkat det som positivt om inte displayen hjälpt mig. Lita på din kropp! : )

• F89

FruSjöström: Hurra! Heja kroppen! : )
    Jag håller tummarna!

• F89

"Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?" - en liknande tråd som den här fast mer aktiv!

• F89

FruSjöström: Jag borde få mens mellan söndag-tisdag och räknar med att den kommer eftersom jag inte känner något alls : )
    Dock fick jag mitt första symptom på BIM -3 förra gången så man kan ju alltid hoppas i smyg ändå.

Hur går det för dig?

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?