• F89

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

SaandraR: Förstår det! På sjukhuset idag sa de att ÄL brukar komma efter 2-3 veckor men att det kan ta längre tid utan att något är fel.

• F89

Solros78: Efter själva skrapningen, och jag antar att det räknas som missfallet.

• F89

Behöver lite tankehjälp. Jag tänkte testa med ÄL-test för att pricka ägglossningen nu direkt efter min skrapning. Jag kunde räkna med att mensen kommer om 4-6 veckor, när ska jag då börja ÄL-testa? Risken finns ju att jag måste testa i 14 dagar om ÄL är efter 4 och inte 2 veckor...

• F89

Solros78: Jo, såklart. Det finns ju ingen "mall" direkt för när hcg sjunker, när man har ÄL eller när BIM är. Sjukvården kan ju bara ge ett ungefärligt svar.

• F89
    Solros78 skrev 2013-10-10 08:10:06 följande:
    Så skönt, idag var gravtestet äntligen negativt, två veckor och tre dagar efter missfallet. Så nu ska jag börja med äl-tester och hoppas på äl den här månaden.

Härligt! Är det två veckor och tre dagar sedan blödningen började då?
  • F89

Fortfarande positiva graviditetstest 9 dagar efter skrapning. Jag är frustrerad.

• F89
    FruSjöström skrev 2013-10-21 16:30:28 följande:
    Hej! Hur går det för er? Jag fick mens igår tillsammans med värken från hel****t.. Men nu börjar vi räkna dagar! Tänkte nog även försöka ge ÄL-tester en chans....

Hej! : )

Varken mens eller ÄL ännu (14 dagar sen skrapning).
    Jag har haft lite problem med att graviditetstesten fortfarande visar negativt men de senaste dagarna har jag haft lite likadan värk som jag brukar ha vid ÄL och om min cykel hade varit som innan så borde jag ha ÄL vilken dag som helst så jag låtsas helt enkelt att jag har ÄL. Känns roligare än att stirra på graviditetstest : ) 

Trist att du fått men och mensvärk. Skönt dock att du känns positiv och spännande att du ska ge dig in i ÄL-test världen : )    
  • F89

Jag väntar också på ÄL. Den borde varit igår om min cykel hade varit som innan missfallet och om man kan räkna skrapningen som mens men ingen ÄL i sikte.

Det blir till att ha sex varannan dag nu (så länge det känns ok) så vi har chans på ÄL ändå och så hoppas jag på utslag på ÄL-testen snart : ) 

• F89

AngelandDevil: 17 dagar sen skrapning. Nu är det svårt att se strecket på graviditetstesten så jag hoppas och tror att kroppen bör kunna sätta igång ÄL snart : )

Hur går det för dig?

• F89

RåttanRat: Välkommen! Jag håller tummarna för dig!

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?