Följas åt till ny graviditet efter missfall?
SaandraR: Förstår det! På sjukhuset idag sa de att ÄL brukar komma efter 2-3 veckor men att det kan ta längre tid utan att något är fel.
SaandraR: Förstår det! På sjukhuset idag sa de att ÄL brukar komma efter 2-3 veckor men att det kan ta längre tid utan att något är fel.
Solros78: Efter själva skrapningen, och jag antar att det räknas som missfallet.
Behöver lite tankehjälp. Jag tänkte testa med ÄL-test för att pricka ägglossningen nu direkt efter min skrapning. Jag kunde räkna med att mensen kommer om 4-6 veckor, när ska jag då börja ÄL-testa? Risken finns ju att jag måste testa i 14 dagar om ÄL är efter 4 och inte 2 veckor...
Solros78: Jo, såklart. Det finns ju ingen "mall" direkt för när hcg sjunker, när man har ÄL eller när BIM är. Sjukvården kan ju bara ge ett ungefärligt svar.
Fortfarande positiva graviditetstest 9 dagar efter skrapning. Jag är frustrerad.
Jag väntar också på ÄL. Den borde varit igår om min cykel hade varit som innan missfallet och om man kan räkna skrapningen som mens men ingen ÄL i sikte.
Det blir till att ha sex varannan dag nu (så länge det känns ok) så vi har chans på ÄL ändå och så hoppas jag på utslag på ÄL-testen snart : )
AngelandDevil: 17 dagar sen skrapning. Nu är det svårt att se strecket på graviditetstesten så jag hoppas och tror att kroppen bör kunna sätta igång ÄL snart : )
Hur går det för dig?
RåttanRat: Välkommen! Jag håller tummarna för dig!