Hur gick ert vändningsförsök?
Fick reda på idag att bebisen ligger i säte och ska in på Fredag för att försöka vända bebis tillrätta.
Jag är i vecka 36+0 på Fredag.
Hur gick era vändningsförsök?
Fick reda på idag att bebisen ligger i säte och ska in på Fredag för att försöka vända bebis tillrätta.
Jag är i vecka 36+0 på Fredag.
Hur gick era vändningsförsök?
Idag är det dags att försöka vända bebis. Super nervös är jag.
Vändningsförsöket lyckades. Men fy fan vad hemskt det var. Jag fick alla reaktioner man kan få av bricanylen. Trodde ett tag att jag skulle tuppa av. Läkaren fick trycka rätt hårt för att flytta på bebisen och eftersom jag av någon konstig anledning har väldigt ont på vänster sida av magen, så gjorde det skit ont när som skulle få ner bebisen det hållet.
Läkaren var dessutom väldigt otrevlig. Hon kom in i rummet och pratade innan vi skulle försöka vända. Hon berättade att det inte är alltid att man lyckas och då blir det en vaginal förlossning med bebis i säte. Vilket jag sa absolut nej till. Så babblade hon på om alla risker med snitt osv. Som om jag inte visste allt det där. När hon märkte att jag var ganska bestämd på min sak så sa hon: Nej nu försöker vi vända bebisen så tar vi diskussionen efter.