• Mollly

Hur gick ert vändningsförsök?

Fick reda på idag att bebisen ligger i säte och ska in på Fredag för att försöka vända bebis tillrätta.
    Jag är i vecka 36+0 på Fredag.
    Hur gick era vändningsförsök?

• Svar på tråden Hur gick ert vändningsförsök?
  • Nyfiken gul

jag hann aldrig med det, bebis bestämde sig för att vilja komma ut i vecka 35+5  (hade tid för vändning två dagar senare) 

Men vid akut ultraljud i samband med värkarbete så hade bebisen vänt sig själv. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mollly
    Nyfiken gul skrev 2013-08-14 16:56:44 följande:
    jag hann aldrig med det, bebis bestämde sig för att vilja komma ut i vecka 35+5  (hade tid för vändning två dagar senare) 

Men vid akut ultraljud i samband med värkarbete så hade bebisen vänt sig själv. 
    åh vad skönt att bebisen hade vänt sig själv. Man kan ju hoppas på samma tur för ossSkrattande
  • Hjärta i norr

Min son låg i säte, blev dock sent upptäckt (i vecka 38), rättare sagt han la sig i säte sent. Vändningsförsöket gjordes dagen efter det upptäcktes, han la sig på tvären i magen och efter två timmar var han åter i säte. Fick komma ut med snitt några dagar senare eftersom de inte ville riskera att förlossningen startade av sig själv. Tycker ändå att det hela gick över förväntan bra även om jag först var orolig.

• Mitarashi

Min dotter vände sig inte under vändningsförsöket i v35, Hon föddes med planerat snitt på BF-dagen :)

• Mercurialis

När jag väntade andra barnet gjordes vändningsförsök i vecka 35+3. Bebisen låg i tvärläge och läkaren lyckades vända ner huvudet tre gånger men varje gång han släppte taget gled bebisen tillbaka till tvärläget igen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • En bebis i magen

Tror jag gjorde vändningsförsök i v 38 med andra barnet. Det gick hur smidigt som helst. Gjorde inte ont och var över på 20 sekunder. Han stannade sedan kvar med huvudet neråt.

• Filifjonkan03

Jag gjorde vändningsförsök i måndags (37+2) och det gick tyvärr inte. Fått tid för bäckenröntgen för att sedan avgöra om det är möjligt med en sätesförlossning eller blir ett kejsarsnitt. Jag hoppas på att kunna föda vaginalt ändå.

• Mollly
    En bebis i magen skrev 2013-08-14 19:33:39 följande:
    Tror jag gjorde vändningsförsök i v 38 med andra barnet. Det gick hur smidigt som helst. Gjorde inte ont och var över på 20 sekunder. Han stannade sedan kvar med huvudet neråt.
    Har man ont efteråt eller känner man sig som vanligt?
  • nicke nyfiken76

Har gjort vändningsförsök med båda barnen. Inget har lyckats. Båda är födda med fötterna först och det har gått hur bra som helst.

Svar på tråden Hur gick ert vändningsförsök?