Hur gick ert vändningsförsök?
Fick reda på idag att bebisen ligger i säte och ska in på Fredag för att försöka vända bebis tillrätta.
Jag är i vecka 36+0 på Fredag.
Hur gick era vändningsförsök?
Fick reda på idag att bebisen ligger i säte och ska in på Fredag för att försöka vända bebis tillrätta.
Jag är i vecka 36+0 på Fredag.
Hur gick era vändningsförsök?
Det går säkert bra. Gjorde vändningsförsök som lyckades i 36+0 tyckte inte det gjorde så ont, det var mer en obehaglig sökande känsla. Han var svår vänd så det tog tid, men det lyckades! Dagen efter kändes dock hela magen som ett enda gigantiskt blåmärke :/
Håller tummarna!!
Lycka till! Gjorde ett vändningsförsök i vecka 37+. Lyckades dock inte. Envis flicka som låg där hon låg. Blev planerat snitt fem dagar innan bf. Vändningsförsöket var inte obehagligt. De vänder ju inte bebisen med handkraft utan försöker bara putta lite på bebis så den slår runt av sig själv. Men för mig lyckades det inte. Hade också moderkakan i framvägg vilket försvårade det hela. Hoppas det går bra för dig!!!
Jag gör aldrig om ett vändningsförsök:( men min dotter var hårt fixerad med rumpan länge, låg aldrig på något annat håll, så jag förstår inte att de ens försökte. Lycka till idag:)
Oj, det är verkligen olika hur de gör. Det enda jag tyckte var läskigt var medicinen man får innan. Man blir stressad och får hjärtklappning, men så länge man är beredd på det så vet man ju varför. Vi hade en sköterska och en läkare. Läkaren var så lugn och jag trodde att han bara kände lite för att kolla in läget och vips så gjorde sonen en kullerbytta. Eftersom han suttit sådär hela tiden så trodde jag inte att det skulle gå, men tji fick jag. Lycka till!
Hur gick det? Är i exakt samma sits. Ska dit på "konsultation" på tisdag( 36+2)
Vändningsförsöket lyckades. Men fy fan vad hemskt det var. Jag fick alla reaktioner man kan få av bricanylen. Trodde ett tag att jag skulle tuppa av. Läkaren fick trycka rätt hårt för att flytta på bebisen och eftersom jag av någon konstig anledning har väldigt ont på vänster sida av magen, så gjorde det skit ont när som skulle få ner bebisen det hållet.
Läkaren var dessutom väldigt otrevlig. Hon kom in i rummet och pratade innan vi skulle försöka vända. Hon berättade att det inte är alltid att man lyckas och då blir det en vaginal förlossning med bebis i säte. Vilket jag sa absolut nej till. Så babblade hon på om alla risker med snitt osv. Som om jag inte visste allt det där. När hon märkte att jag var ganska bestämd på min sak så sa hon: Nej nu försöker vi vända bebisen så tar vi diskussionen efter.
Ska in på vändningsförsök på onsdag nästa vecka så jag får återkomma...
Molly: Usch, vilken hemsking!! Tråkigt bemötande du fick. Hoppas du slipper träffa henne nån mer gång.
Nä, men fy vad hemskt. Här får man inte föda i säta... Skönt tycker jag, även om jag tyckte det var väldigt jobbigt att ev inte få föda "vanligt" Tur att det lyckades, hoppas den stannar kvar så nu!
Gjorde mitt vändningsförsök idag som lyckades! Gjorde inte ett dugg ont, obehagligt ja men inte ont. Fantastisk personal så jag kände mig jättetrygg. Fick sammandragningar efter vändningen så blev kvar 3 timmar extra för lite extra koll men är nu hemma.
Usch mitt vändningsförsök var hemskt med två stora män hängabdes över min mage utan att lyckas. 2 dagar senare gick vattnet och några timmar senare var hon ute med akut snitt. Aldrig skulle jag göra om vändningsförsök igen!!!!
Jag gjorde vändningsförsök i v 36+5, de försökte vända henne 3 gånger men hon satt fast så det blev kejsarsnitt. Om vi får fler barn tyckte dom att vi kunde ha det skriftligt att det skulle bli vändningsförsök tidigare om det barnet också skulle ligga i säte...