Bonusmamma söker bonusmamma
Varför jag överhuvudtaget började läsa på familjeliv var för att få kontakt med andra bonusmammor... Har inte någon kompis som är i liknande sits som mig och ibland kan det bara vara skönt att få ventilera sig lite med tankar och funderingar, hur andra gör i vissa situationer osv...
För att berätta lite om mig själv så blev jag bonusmamma för lite mer än ett år sen till en liten tös som är 5 nu (jag 23). Hon och jag fick kontakt från start och har en väldigt bra relation. I början var ju alla tankar riktade mot henne; hur skulle allt gå? skulle hon tycka om mig? skulle hon vara trygg med mig? etc. Detta löste sig ganska snart av sig självt och allt till det positiva!
Sen då.... Ja, bonusbarn innebär ju ändå delad vårdnad med någon annan. Det har däremot inte varit helt lätt alla gånger...
Söker helt enkelt någon bonusmamma som, liksom jag, vill ha någon att prata med i både bra och mindre bra stunder! :)
Kan väl tillägga också att jag är en sån där bonusmamma som engagerar mig mycket i tösen, anser att man är en familj fast hon inte är mitt barn.. Tar ansvar och är med i hennes uppfostran, dagis, hämtning/lämning osv.. Så ni "hans barn, hans sak ta hand om, jag bryr mig inte" människor kanske inte behöver svara, tror inte vi har så mycket gemensamt :)