Inlägg från: DandelionDust |Visa alla inlägg
  • DandelionDust

kompis som bor med vägglöss

De följer lätt med i väskor tex. Jag hade varit väldigt försiktig, kanske kan tjejen komma och sova över utan att ha egna grejer med sig och låna istället? Jag tror inte de följer med de vanliga kläderna, men om hon tex packar en väska med nattlinne så finns ju risken att de kan finnas i väskan.

Antagligen blir de inte av med dem för att alla grannar inte sanerar samtidigt skulle jag tro. Men de är ett helvete att bli av med.

Vi har aldrig haft vägglöss men jag vet av andra erfarenheter hur svårt det är.

• DandelionDust
    ssk student skrev 2013-08-13 23:17:37 följande:
    tänkte precis samma som du skriver, men funderar hur man framför detta för ett barn? Ett barn ska inte behöva bekymra sig över att de inte kan sova i sitt eget nattlinne, ta med sig en väska med saker när de kommer på besök.
    Om du pratar med henne på ett snällt sätt så kanske hon förstår? Hon vet ju säkert själv hur jobbigt det är hemma med lössen, och förstår säkert att ni inte vill ha dit dem.

Kanske hon kan ha en övernattningsväska hos er alltid, som ni tvättar upp ordentligt innan hon använder sakerna, och som hon aldrig tar med hem? Då har hon sitt eget nattlinne och dyl.

Jag tänker att det blir ju värre för henne att aldrig få komma själv, än att hennes saker aldrig får tas med.

Och en sak till, om hon får med löss i sin väska, så kanske det även kan spridas till de andra barnens väskor om de sover i samma rum. Jag vet inte, jag kanske är extra paranoid, men jag hade varit väldigt försiktig.
Svar på tråden kompis som bor med vägglöss