kompis som bor med vägglöss
I dag har min dotter på 11 år fått sig en ny kompis, jättetrevlig tjej.
Under middagen berättar hon att de, haft vägglöss i flera år, men att de inte blir av med dessa kryp.
De har sanerat hur många gånger som helst, men bor tyvärr i ett område där det är mycket vanligt att hyresgästerna har vägglöss som de sen inte får bukt med.
Nu är jag lite orolig. Jag undrar hur stor är risken att jag får dessa äckliga kryp till mitt gamla hus? Min dotter brukar ha alla sina kompisar att sova över hos oss. Stort äldre hus med stor trädgård, å barnen trivs så här.
Flickan berättade om hur jobbigt det var om nätterna, det kliade och stack i ett. Ju längre man haft vägglöss desto flera vill jag tro.
Det hade varit bättre om hon inte berättade om dessa kryp. Känner mig inte beredd att ha henne att sova över i fall hon har med sina kryp. Diskuterade detta med hennes mamma, hon verkade ha slutat bry sig för länge sedan. Hon va lika sliten som hon såg ut.
Känns hemskt avvisa detta ensamma barn som inte har några kompisar men samtidigt är jag orolig att få vägglöss i mitt hus. Tror det kommer bli minst lika svårt få de bort här som i derasgam lilla lägenhet. Många sprickor och närmast omöjlig komma åt vid en sanering och för att inte prata om vilket jobb det är att rensa ut efter man fått eländet.
någon som har lite lugnande råd till en förtvivlad mamma?