• Anonym (Intresserad?)

Svårt att veta om tjejer är intresserade av tjejer!

Jag skulle så gärna vilja träffa en tjej som oxå är intresserad av mig som oxå är tjej. Men när jag träffar nytt folk och om jag blir intresserad av tjejen så vet jag aldrig om hon är intresserad tillbaka.
    Hur vet jag?Finns det tecken?Kan jag få henne intresserad?Hur flörtar jag med en tjej när jag själv är tjej?
    Jag vill så gärna få busa och flörta och mysa med en tjej som även är intresserad och attraherad av mig :)

• Svar på tråden Svårt att veta om tjejer är intresserade av tjejer!
  • Anonym (H)

Kolla här: Tjejer skriver "oxå" och "dax", det är sant, men att du är kille som låtsas vara tjej är uppenbart, är också sant. Man ska så med näven, inte med säcken.

• Anonym (Intresserad?)
    Anonym (H) skrev 2013-08-13 12:01:34 följande:
    Kolla här: Tjejer skriver "oxå" och "dax", det är sant, men att du är kille som låtsas vara tjej är uppenbart, är också sant. Man ska så med näven, inte med säcken.
    Va? Haha,nä du jag är inte en kille.
  • Fröken reserverad

Man märker när man träffar en tjej som är potentiellt intresserad av en som något annat än kompis. Precis som man märker att en man inte är intresserad av en på något annat sätt en som en kompis. Antingen finns möjligheten där eller inte.

Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (Intresserad?)
    Fröken reserverad skrev 2013-08-13 12:04:53 följande:
    Man märker när man träffar en tjej som är potentiellt intresserad av en som något annat än kompis. Precis som man märker att en man inte är intresserad av en på något annat sätt en som en kompis. Antingen finns möjligheten där eller inte.
    Men när jag träffar killar så är det så tydligt att dem är intresserade.Eller så är det jag som blir osäker när det handlar om en tjej ist.För jag vågar inte ta det ett steg längre med en tjej om hon inte kastar det i ansiktet på mig att hon är attraherad av mig.
    För jag som tjej rör mer vid en tjejkompis och har en annan närhet till en tjejkompis än en killkompis.Och hur vet jag då om en annan tjej är intresserad av mig mer än som en vän?
  • Anonym (H)
    Anonym (Intresserad?) skrev 2013-08-13 12:12:00 följande:
    Men när jag träffar killar så är det så tydligt att dem är intresserade.Eller så är det jag som blir osäker när det handlar om en tjej ist.För jag vågar inte ta det ett steg längre med en tjej om hon inte kastar det i ansiktet på mig att hon är attraherad av mig.
    För jag som tjej rör mer vid en tjejkompis och har en annan närhet till en tjejkompis än en killkompis.Och hur vet jag då om en annan tjej är intresserad av mig mer än som en vän?
    Att de är intresserade heter det.
  • Fröken reserverad
    Anonym (Intresserad?) skrev 2013-08-13 12:12:00 följande:

Hur förstår du att en kille är intresserad? Där är det ju också först små sublima signaler. Antingen besvarar man dem eller inte.

Om du är intresserad av en kille kanske du flirtar lite? Flörtar han tillbaka kanske det finns en laddning. Det är väl egentligen detsamma med en tjej.

Alla tjejer som gillar tjejer vill ju inte ha alla tjejer. Det är ju personen det handlar om väl?
  • Anonym (H)
    Fröken reserverad skrev 2013-08-13 12:22:14 följande:

Hur förstår du att en kille är intresserad? Där är det ju också först små sublima signaler. Antingen besvarar man dem eller inte.
    Om du är intresserad av en kille kanske du flirtar lite? Flörtar han tillbaka kanske det finns en laddning. Det är väl egentligen detsamma med en tjej.
    Alla tjejer som gillar tjejer vill ju inte ha alla tjejer. Det är ju personen det handlar om väl?
    Hej!

"Små sublima signaler" är en motsättning i termer. Slå i ordboken! :)
  • Fröken reserverad
    Anonym (H) skrev 2013-08-13 12:23:14 följande:
    Hej!

Sorry.

Förstår du vad jag menar då?

Får väl leta efter vilket ord jag egentligeb eftersökte

Ts. Annars kan du ju ragga på gayklubbar. Chansen att tjejen gillar tjejer är ju iaf större där än på ica.
  • Anonym (Intresserad?)
    Fröken reserverad skrev 2013-08-13 12:22:14 följande:

Jo,absolut är det personen som får en bli attraherad inte könet.Men jag blir ändå väldigt osäker när det kommer till att läsa en tjej.
  • Fröken reserverad
    Anonym (H) skrev 2013-08-13 12:23:14 följande:
    Hej!

Nä, jag menar faktiskt små sublima signaler. Som är svårbeskrivna.
Svar på tråden Svårt att veta om tjejer är intresserade av tjejer!