• Anonym (Intresserad?)

Svårt att veta om tjejer är intresserade av tjejer!

Jag skulle så gärna vilja träffa en tjej som oxå är intresserad av mig som oxå är tjej. Men när jag träffar nytt folk och om jag blir intresserad av tjejen så vet jag aldrig om hon är intresserad tillbaka.
    Hur vet jag?Finns det tecken?Kan jag få henne intresserad?Hur flörtar jag med en tjej när jag själv är tjej?
    Jag vill så gärna få busa och flörta och mysa med en tjej som även är intresserad och attraherad av mig :)

• Svar på tråden Svårt att veta om tjejer är intresserade av tjejer!
  • Anonym (Intresserad?)
    Fröken reserverad skrev 2013-08-13 12:25:20 följande:

Sorry.
    Förstår du vad jag menar då?

Får väl leta efter vilket ord jag egentligeb eftersökte

Ts. Annars kan du ju ragga på gayklubbar. Chansen att tjejen gillar tjejer är ju iaf större där än på ica.
    Hehe,det känns ju inte så naturligt att ragga upp någon där.Inte för mig iaf.Jag är inte så mycket för klubbar och krogen överhuvudtaget :p
  • Fröken reserverad
    Anonym (Intresserad?) skrev 2013-08-13 12:41:00 följande:
    Hehe,det känns ju inte så naturligt att ragga upp någon där.Inte för mig iaf.Jag är inte så mycket för klubbar och krogen överhuvudtaget :p
    Nätet fungerar med.
    Det går att ragga via FL med ,men inte om man är anonym {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (Intresserad?)
    Fröken reserverad skrev 2013-08-13 12:50:06 följande:
    Nätet fungerar med.
    Det går att ragga via FL med ,men inte om man är anonym {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Hehe,sant dä :)
  • Anonym (H)
    Fröken reserverad skrev 2013-08-13 12:35:02 följande:
    Nä, jag menar faktiskt små sublima signaler. Som är svårbeskrivna.
    Inte "subtila" då? :)
  • Fröken reserverad
    Anonym (H) skrev 2013-08-13 15:44:14 följande:
    Inte "subtila" då? :)

Skratt

Ja. Det låter bekant. Kunde du inte sagt det direkt.
    Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (flata numera)

TS, det är sant, tjejer är oftare mer otydliga. MEN: när du har kemi med en tjej, så kommer du att märka det på blicken, på hur hon ser på dig. Det är ju inte lätt att hitta rätt, antalet personer att välja på är ju mycket lägre än när man heteroraggar. Det måste kompenseras med flit.

Spänn ögonen i'na, du kommer märka på reaktionen vad hon tycker. Även om hon som person är otydlig, så uppskattar även tjejer att andra tjejer är tydliga och tar lite initiativ. För även vi flator är ju heterosexuellt skolade till att inte vara så framfusiga, och det här blir ett problem när alla eller nästan alla är såna, man måste jobba på det.  

Men jag h¨ller medden som ovan sade att du bör gå till "garanterat" homofyllda playtser. Om inte annat kan du träna dig! : )

• Anonym (Intresserad?)

Nu vet hon nog vad jag känner för henne :P Pirrigt :D Hon sa något i stil med att du får inte skriva sånt och så flina hon åt mig och la armen runt mig :) När jag hade sagt hej då och kommit hem till mig så skrev jag typ att det kanske är tur att du inte kan läsa mina tankar. Då svarade hon,hehe,ja det är la kanske tur. Men det är klart att lite nyfiken blir jag ju när du skriver så där. Huuuuum,vad är det som rör sig i dina tankar! Så jag svarade att det du ;) Ok,men tack för ikväll och kul att du ville komma fick jag till svar. Så då skrev jag det att om jag berättar så kommer jag garanterat att bli generad nästa gång vi ses. Men jag jag hade gärna stått kvar och håller om dig en stund till innan vi sa hej då och så skulle jag velat ha kyssa dig svarade jag :) Go natt! Fick jag till svar :P Men i morse svarade hon på mitt god morgon meddelande så det kändes bra. Jag va så rädd att jag hade skrämt iväg henne!

• Anonym (biet)
    Anonym (flata numera) skrev 2013-08-13 20:52:22 följande:
    TS, det är sant, tjejer är oftare mer otydliga. MEN: när du har kemi med en tjej, så kommer du att märka det på blicken, på hur hon ser på dig. Det är ju inte lätt att hitta rätt, antalet personer att välja på är ju mycket lägre än när man heteroraggar. Det måste kompenseras med flit.

Spänn ögonen i'na, du kommer märka på reaktionen vad hon tycker. Även om hon som person är otydlig, så uppskattar även tjejer att andra tjejer är tydliga och tar lite initiativ. För även vi flator är ju heterosexuellt skolade till att inte vara så framfusiga, och det här blir ett problem när alla eller nästan alla är såna, man måste jobba på det.  

Men jag h¨ller medden som ovan sade att du bör gå till "garanterat" homofyllda playtser. Om inte annat kan du träna dig! : )

Jag måste hålla med, fast jag tycker att det är ett stort antal tjejer som flirtar med mig, alltså rejält förvånande stort. Hur många procent av kvinnor är det nu som kan ha känslor för andra tjejer, har hört det men glömt tyvärr. Men det är rätt många procent iaf.

Jag tror att det gäller att släppa fram sig själv en aning, när jag var yngre hade jag bra kontroll över mig själv så att ingen skulle märka att jag är bisexuell, men numera när jag inte bryr mig så värst så blir tjejer intresserade även när jag är trött på väg hem från jobbet ungefär. Jag skulle inte rekommendera att flirta med någon som inte visar sig intresserad av mig, det skulle inte passa mig. Det som märks är hur tjejer reagerar på mig, hur tittar dom och inte minst, kroppsspråket. Tjejer gör verkligen mycket med håret, sträcker på sig osv. när de är intresserade. Och framförallt, ögonen. Där ser man hur det ligger till egentligen. Jag tror att välutvecklad gaydar egentligen handlar om ett samspel där man får se en reaktion, det är inte så svårt om man iaktar människor kan jag tycka.

• Anonym (Intresserad?)

Jag tyckte att hon gav tecken med flörtiga blickar och extra mysiga,långa kramar. Men jag fick reda på nu i kväll att hon ha mig som vän men inte som något mer :(

• Anonym (biet)
    1!Anonym (Intresserad?) skrev 2013-08-15 21:08:01 följande:
    Jag tyckte att hon gav tecken med flörtiga blickar och extra mysiga,långa kramar. Men jag fick reda på nu i kväll att hon ha mig som vän men inte som något mer :(
    Ånej! Men du vågade, det var verkligen starkt av dig! Vill du berätta hur det gick till? Kram på dig
  • Anonym (Intresserad?)

Men jag kan ju inte sluta tänka på henne. Hon har en sån där utsteålning,personlighet och kropp som man bara dras till. Jag kan bara sitta och titta på henne medan vi umgås. Hur ska jag komma dem känslorna?!

Vi har träffats 4 ggr och jag fastnade för henne allra första gången jag såg henne. Men vi är sambos med killar båda 2 sen många år tillbaka och våra sambosar känner varandra sen barnsben så det är därför vi börjat umgås. Grabbarna har tagit upp kontakten igen.

Jag vet inte vad jag ska säga riktigt men jag fastnade ju som sagt för henne direkt. Sen försökte jag läsa av henne om hon kände likadant. Jag tänkte att det skulle varit mysigt att leka lite oskyldigt så och kanske att dem ville ha en fyrkant. Men jag är totalt nerkärad i henne nu. Som tur är så vill hon att vi ska va vänner och hon tyckte nog att det va skoj och charmigt att jag berättade för henne. Så jag är glad att hon ändå vill umgås. Men jag ber till Herren att hon ska finna mig lika attraktiv som jag tycker att hon är och att något ska hända mellan oss.

Anonym (biet) skrev 2013-08-15 21:14:31 följande:
    Ånej! Men du vågade, det var verkligen starkt av dig! Vill du berätta hur det gick till? Kram på dig

Svar på tråden Svårt att veta om tjejer är intresserade av tjejer!