Anonym (flata numera) skrev 2013-08-13 20:52:22 följande:
TS, det är sant, tjejer är oftare mer otydliga. MEN: när du har kemi med en tjej, så kommer du att märka det på blicken, på hur hon ser på dig. Det är ju inte lätt att hitta rätt, antalet personer att välja på är ju mycket lägre än när man heteroraggar. Det måste kompenseras med flit.
Spänn ögonen i'na, du kommer märka på reaktionen vad hon tycker. Även om hon som person är otydlig, så uppskattar även tjejer att andra tjejer är tydliga och tar lite initiativ. För även vi flator är ju heterosexuellt skolade till att inte vara så framfusiga, och det här blir ett problem när alla eller nästan alla är såna, man måste jobba på det.
Men jag h¨ller medden som ovan sade att du bör gå till "garanterat" homofyllda playtser. Om inte annat kan du träna dig! : )
Jag måste hålla med, fast jag tycker att det är ett stort antal tjejer som flirtar med mig, alltså rejält förvånande stort. Hur många procent av kvinnor är det nu som kan ha känslor för andra tjejer, har hört det men glömt tyvärr. Men det är rätt många procent iaf.
Jag tror att det gäller att släppa fram sig själv en aning, när jag var yngre hade jag bra kontroll över mig själv så att ingen skulle märka att jag är bisexuell, men numera när jag inte bryr mig så värst så blir tjejer intresserade även när jag är trött på väg hem från jobbet ungefär. Jag skulle inte rekommendera att flirta med någon som inte visar sig intresserad av mig, det skulle inte passa mig. Det som märks är hur tjejer reagerar på mig, hur tittar dom och inte minst, kroppsspråket. Tjejer gör verkligen mycket med håret, sträcker på sig osv. när de är intresserade. Och framförallt, ögonen. Där ser man hur det ligger till egentligen. Jag tror att välutvecklad gaydar egentligen handlar om ett samspel där man får se en reaktion, det är inte så svårt om man iaktar människor kan jag tycka.