jag orkar inte, vet inte vad jag ska ta mig till...
Hej Jag och min "sambo" har ett barn på snart 11 månader. Fram tills den 13 september kommer vi att vara sambo sen ska vi bli särbo då jag överhuvudtaget inte klarar av att bo ihop med denna man.
Vi har så många problem att jag vet inte var jag ska börja. Han röker canabis varje dag, han tog 3 lån i mitt namn utan att berätta detta för mig, han tvingade mig att börja när vårt barn var 6 månader fast jag inte ville - jag ville ju vara hemma och mysa med min lille plutt ("sambon" har varit arbetslös i 2½ år och söker kanske ett jobb i månaden), sedan den 1 mars har jag inte fått ha mitt kontokort- jag har inte ens fått ha en krona i plånboken för jag kan tydligen inte ta hand om pengar och sedan han tog det så har han inte betalt en ENDA räkning så nu sitter jag med skulder upp till halsen. Han är väldigt slarvig och lat och han tar inte ens i mig han vill inte ligga och sova i sängen med mig utan han ligger i soffan. Jag är rädd för honom, han är kanske 2ggr större än mig och han blir ofta arg, ofta ja varje gång jag kommer hem från jobb bråkar vi och den lille börjar gråta så då går jag ut med barnet för han vill inte vara hos sin pappa när han är arg. Jag är väldigt svag, säger inte så mycket för jag är rädd för att göra fel, jag har inget självförtroende över huvudtaget. pga allt detta har jag fått diagnos på panikångest och får attaker som kan vara i upp till 4 timmar minst en gång i veckan men det bryr han sig inte om för jag bara överreagerar(säger han).
Så nu för ca en månad sedan fick jag chansen till en lägenhet och jag tog den men jag vågade stå på mig och säga att jag flyttar med barnet men att han inte ska följa med utan vi ska vara särbo ett tag. Och igår sa han till mig att senast den 15 oktoker flyttar han in för han får inte vara kvar i ´vår gamla lägenhet och att han inte har någon annan stans att ta vägen. Jag vet inte vad jag ska göra eller vad jag ska säga...
Ingen vet om hur vi har det, inte ens min mamma... jag är rädd att folk ska se ner på mig om jag berättar min situation för någon... hjälp mig snälla med råd.