• bebesmamma

jag orkar inte, vet inte vad jag ska ta mig till...

Hej Jag och min "sambo" har ett barn på snart 11 månader. Fram tills den 13 september kommer vi att vara sambo sen ska vi bli särbo då jag överhuvudtaget inte klarar av att bo ihop med denna man. 
    Vi har så många problem att jag vet inte var jag ska börja. Han röker canabis varje dag, han tog 3 lån i mitt namn utan att berätta detta för mig, han tvingade mig att börja när vårt barn var 6 månader fast jag inte ville - jag ville ju vara hemma och mysa med min lille plutt ("sambon" har varit arbetslös i 2½ år och söker kanske ett jobb i månaden), sedan den 1 mars har jag inte fått ha mitt kontokort- jag har inte ens fått ha en krona i plånboken för jag kan tydligen inte ta hand om pengar och sedan han tog det så har han inte betalt en ENDA räkning så nu sitter jag med skulder upp till halsen. Han är väldigt slarvig och lat och han tar inte ens i mig han vill inte ligga och sova i sängen med mig utan han ligger i soffan. Jag är rädd för honom, han är kanske 2ggr större än mig och han blir ofta arg, ofta ja varje gång jag kommer hem från jobb bråkar vi och den lille börjar gråta så då går jag ut med barnet för han vill inte vara hos sin pappa när han är arg. Jag är väldigt svag, säger inte så mycket för jag är rädd för att göra fel, jag har inget självförtroende över huvudtaget. pga allt detta har jag fått diagnos på panikångest och får attaker som kan vara i upp till 4 timmar minst en gång i veckan men det bryr han sig inte om för jag bara överreagerar(säger han).
    Så nu för ca en månad sedan fick jag chansen till en lägenhet och jag tog den men jag vågade stå på mig och säga att jag flyttar med barnet men att han inte ska följa med utan vi ska vara särbo ett tag. Och igår sa han till mig att senast den 15 oktoker flyttar han in för han får inte vara kvar i ´vår gamla lägenhet och att han inte har någon annan stans att ta vägen. Jag vet inte vad jag ska göra eller vad jag ska säga...

Ingen vet om hur vi har det, inte ens min mamma... jag är rädd att folk ska se ner på mig om jag berättar min situation för någon... hjälp mig snälla med råd.   

• Svar på tråden jag orkar inte, vet inte vad jag ska ta mig till...
  • shelbyeleanore

Lämna denna man nu!
    Det där ska du aldrig någonsin behöva uppleva/bo med!
    Jag vet att det inte är så enkelt att bara lämna, men tänk på ditt barn!
    Fyf*n vilket svin!
    Styrkekram<3 

• Pojkmamma2

Usch! Han misshandlat dig psykiskt och försöker leva på din energi. Berätta för alla du känner, så har du stöd å hjälp därifrån. De kanske har sett/misstänkt mått men varit osäker å berättar du kanske de lägger ihop 1+1. Din familj stöttar dig till 200% jag lovar dig!!

• Deo volente

Nej, lämna, släpp aldrig in honom i din nya lägenhet. Vill du ha förändring så måste du ta avstånd från denna man. Du måste försöka för ditt barns skull och självklart för din egen skull.
    Visa tydligt att det är över och inte finns någon chans att ni ska bo tillsammans igen. Berätta för någon om din situation. Du behöver ha folk runt om dig som hjälper och stöttar dig.

• mzmaa

Lämna skithögen.

Tänk på ditt barn. Hon/han ska inte behöva se och höra sånt.

• Zayco

Tycker verkligen att du ska lämna honom på direkten, vilket är det självklara.. Innan ni båda blir av med barnet. 

• fluu

Ehhh,VARNINGSKLOCKOR!

Det första du bör göra är att berätta för någon närstående,din mamma eller pappa kanske. De kan stötta dig i att säga nej till killen,för det MÅSTE du göra. Både för din skull och för barnets skull.
    En närstående kan även skydda dig om eller snarare NÄR det behövs.

För han kommer gå över gränsen. Han har inte bara uppträtt oacceptabelt när ni bodde ihop,men nu när du äntligen brutit upp så ska han följa med dig. Han vill inte flytta till dig för att han inte har någon annanstans att ta vägen,han vill flytta till dig för att kunna kontrollera dig,bryta ner dig mentalt och tja,vad som händer sen vill jag inte ens tänka på.

Bara det att du är rädd för honom är nog. DU vill väl inte ha någon som du är rädd för och som är våldsam och arg i närheten av ert barn?
     Låt INTE honom flytta tillbaka hur mycket han än bönar och ber. Lyssnar han inte skaffa besöksförbud.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • bebesmamma

Jag har lämnat honom helt och hållet, men nu försöker han på alla sätt att göra så att jag ska få ännu mer problem. Han har tagit i sönder så gott som allt jag hade i lägenheten, även några av vår sons leksaker. Jag kan ju inte komma in i lägenheten och hämta mina saker förens på måndag, då hans mamma ska hjälpa mig hämta allt som är mitt.

Jag har vågat berätta allt ihop för min mamma och för hans mamma (jag har rätt relation med hans mamma). Min syster vet också om det med tanke på att jag och min son bor hos henne nu fram tills den 13 september. Jag var tvungen att flytta helt akut mitt inatten för han började skricka och gorma när jag kom hem från jobb (hade jobbat i 13 timmar) att jag var helt dum i huvudet för att jag inte hade diskat på hela dagen och när jag sa till honom att han kunde ha diskat så slog han knytnäven i soffan sen den gick i sönder och den lille vakna... Tur att min syster bara bor en kvart bort med bil så hon kunde komma till platsen snabbt.

tack för allt ert stöd <3 hoppas att det blir bättre...   

• fluu
    bebesmamma skrev 2013-08-31 12:40:57 följande:
    Jag har lämnat honom helt och hållet, men nu försöker han på alla sätt att göra så att jag ska få ännu mer problem. Han har tagit i sönder så gott som allt jag hade i lägenheten, även några av vår sons leksaker. Jag kan ju inte komma in i lägenheten och hämta mina saker förens på måndag, då hans mamma ska hjälpa mig hämta allt som är mitt.

Jag har vågat berätta allt ihop för min mamma och för hans mamma (jag har rätt relation med hans mamma). Min syster vet också om det med tanke på att jag och min son bor hos henne nu fram tills den 13 september. Jag var tvungen att flytta helt akut mitt inatten för han började skricka och gorma när jag kom hem från jobb (hade jobbat i 13 timmar) att jag var helt dum i huvudet för att jag inte hade diskat på hela dagen och när jag sa till honom att han kunde ha diskat så slog han knytnäven i soffan sen den gick i sönder och den lille vakna... Tur att min syster bara bor en kvart bort med bil så hon kunde komma till platsen snabbt.

tack för allt ert stöd <3 hoppas att det blir bättre...   
    Bra gjort,vad starkt av dig! Glöm inte att polisanmäla skadegörelsen och kanske samtidigt höra efter vilket stöd du kan förvänta dig från polisen om han skulle gå ännu längre. Ring även familjerätten och se till så att han inte får ha barnet själv,han känns inte pålitlig alls.

Bra att du berättat för andra,de kan vara ett bra stöd och var inte rädd för att be om hjälp.

Vad du än gör gå inte tillbaka till honom,oavsett hur mycket han tjatar,bönar eller hotar.  Och känner du i hjärtat att något är fel så är det fel. Lita inte på honom.

Jag önskar dig och ditt barn allt gott i framtiden!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • irriterad storasyster

jag har en lika jobbig syster, bara att hon inte knarkar som din sambo. jag kan tyvärr inte lämna min syster, men du kan gå ifrån honom så gör det nu

• Ziiah

Jag växte upp i en sådan miljö. Min pappa var riktigt våldsam och mamma, jag och brorsan var rädda för honom. Det var mycket bråk och ibland hittade jag min mamma gråtande på golvet. Minns hur de bråkade, pappa smällde igen ytterdörren och gasade iväg med bilen. Man hörde hur däcken slets mot marken. Vi alla formades av det, lärde oss att vara försiktiga. Jag utvecklade en personlighetsstörning (borderline), brorsan var alkoholist vid 15 års ålder och mamma har fortfarande sina depressionsperioder. Mamma och pappa separerade när jag var 7 år, och det var alldeles för sent. Så för ditt barns skull, lämna honom. Barnet mår bättre om ni inte är ihop.

Svar på tråden jag orkar inte, vet inte vad jag ska ta mig till...