• Halloween

Allergisk reaktion, äpple?

Har nyligen ätit ett äpple och ca 10min efter det kände jag hur läppen började torka och klia Obestämd
    Tänkte inte så mycket mer på det men det blev värre efter varje sekund och nu när jag tittade mig i spegel ser att min överläpp har blivit GIGANTISK. Det har gått snart 1h och det lugnar sig inte, tvärtom.
    Ser ut som en överdriven botox-bud  Oskyldig

Är inte speciellt orolig över detta, antar att det kommer ger sig men tycker det är väldigt konstigt. Ett äpple?
    Besprutningen? Det var f.ö grönt och jag tvättade som alltid av det innan jag åt det.
    Normalt? 

• Svar på tråden Allergisk reaktion, äpple?
  • Halloween
    pernilla78 skrev 2013-08-10 23:13:14 följande:
    Är du allergisk mot björkpollen? Dom har nån form av korsreaktion (släkt med varann). Hände mig för några år sedan, hade misstänkt äppleallergi men testade. Efter det äter jag aldrig rått äpple, bara i pajer eller äpplemos.
    Kan det uppkomma bara sådär? Aldrig varit allergisk mot någon slags pollen och alltid ätit äpplen (nästan dagligen)
  • Halloween
    Mineralvatten skrev 2013-08-10 23:15:14 följande:
    du bör åka in till akuten och få allergimedicin eftersom det inte lugnar sig. att det svullnar i läpparna, kan leda till att svaljet också börjar svullna och då får du problem att andas.
    Usch då nu skrämde du mig Rynkar på näsan 
    Problemet är att jag inte har bil och min fostermamma ligger och sover... Känns löjligt att väcka henne om detta skulle kunna gå över av sig själv. 
  • Halloween

Läste något intressant, 

"Angioödem kan även i sällsynta fall uppträda premenstruellt, det vill säga några dagar innan 
    menstruationen på grund av förhöjdaprogesteronvärden[1][2]"

Ska ha mens om ca 2 dagar och hela kroppen har varit i uppror (arg, hungrig etc)  

Angioödem (Quinckeödem) innebär svullnader i huden. Vanliga lokalisationer är läpparögonlockansikte och tunga. Det kan sitta ifrån timmar till dagar.

Svar på tråden Allergisk reaktion, äpple?