Inlägg från: Akua |Visa alla inlägg
  • Akua

Knöl i armhålan - skitonr!!

Kan mycket väl vara en svullen lymfkörtel. Det bruka ömma och kan kännas med handen.

Varit eller är förkyld den senaste tiden?  

• Akua
    Limesparris skrev 2013-08-10 22:19:30 följande:
    Knölen syns och är ungefär som en stor vindruva. Även rosa på huden. Nej, jag har inte varit förkyld nyligen och är det inåt heller...

ok. Det låter trots allt som om lymfkörteln är svullen. Egentligen behöver du inte vara förkyld just nu, tänkte bara att det skulle vara en "enkel" förklaring för dig då :)

Men som sagt, det låter verkligen som om din lymfkörtel arbetar med någon form av infektion. Du behöver ju eventuellt inte känna av det eftersom  din lymfkörtel bearbetar det.
    En körtel kan vara svullen i flera veckor.

Det kan ju också vara en inflammerad hårsäck som någon skriver. 

Är du orolig för bröstcancer?   
  • Akua
    Limesparris skrev 2013-08-11 03:54:43 följande:
    Nej är inte orolig för bröstcancer, sätter snarare knölen i samband m amningen. Vill bara att den ska försvinna då det gör så ont! :(

Har ej haft mjölkstockning el sår så det vore konstigt om det är en bröstböld. Men kanske är det de ändå.

ok bra :)

Jag förstår att den är besvärlig för dig!!
    Jag tror fortfarande på lymfkörtel, de kan verkligen ömma, men ta dig en tur till vårdcentralen till veckan. Rätt vad det är så kan du kanske få hjälp så det blir lättare med amningen.      
  • Akua
    Limesparris skrev 2013-08-13 14:40:11 följande:
    Tack för svar, har fått penicillin nu men än så länge lika ont. :(

Vad sa läkaren då?
Svar på tråden Knöl i armhålan - skitonr!!