Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

Har era barn i 3-4 års åldern ritualer som måste följas?

Inte ritualer som är samma hela tiden men fixa ideer som ni ovan har varit inne på förekommer, tex att gå ner för trappan först mm. Måste trycka på hissknappen först, det har båda barnen haft mer eller mindre. Kommer ihåg speciellt en episod med äldsta sonen, han var nog runt 2.5-3 och vi var på semester och då var det mycket att satt man i sugröret i drickan och inte lät honom göra det själv kunde utlösa stora utbrott

• YokohamaNr2
    Sunshine02 skrev 2013-08-12 19:43:39 följande:
    Tack för era svar! Ja det är nog lite som med era jag menar. Just det här att går jag upp på morgonen och han säger han vill ligga kvar lite är det lugnt. Men om han hör att jag går på toa är det jätte hemskt och världens utbrott eftersom vi brukar gå till toaletten tillsammans. På väg till dagis ska han gå före vid en viss plats och går jag först blir det en frustation från hans sida. Eller som när man läser böcker så pekar han på samma saker och säger samma saker på exakt samma ställe i boken, som nästan känns lite tvångsmässigt. Ja det är lite av varje. ;) Det byts ut lite vartefter vad det handlar om men har pågått i ca 1- 1,5 år nu iaf.
    Det med böckerna kommer jag ihåg väl och det kändes som att det höll på länge men nu efter ett år kanske om man läser samma bok så har de helt plötsligt glömt bort det där. Jag kan nästan bli lite besviken och säga va? kommer du inte ihåg att du älskade denna sida och alltid sa Baaadddaaa precis här? Nepp inget minne alls av det
Svar på tråden Har era barn i 3-4 års åldern ritualer som måste följas?