Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

5:2-dieten

Åt en VV Grönsakssoppa idag till lunch och det räckte gott och väl, 400ml och 100kcal, :) Väntar på min kokbok för att få inspiration. Hoppas att jag med tiden lär mig hur mycket kcal det är i de vanligaste livsmedlen. Är lite bökigt att väga precis allt och sen kolla upp antal kcal. ;)

• Aurora1979

VV-soppan hittade jag i skafferiet av en slump hehe... men ska kolla upp dem närmre när jag handlar nästa gång.

• Aurora1979
    Aljoro skrev 2013-08-08 08:10:31 följande:
    Hej, jag har nyss börjat med fasta, har bara gjort två gånger. Tycker de har funkat bra de gångerna jag fastat. Jag lägger in fastedagarna när jag jobbar kväll eftersom jag gör det ca 2 gånger i veckan och när jag jobbar hinner jag inte känna att jag är hungrig så de är perfekt. Sist gjorde jag iaf på min rast en "soppa" med buljong tomat och champinjoner, allt för 51 kcal, och jag blev jätte mätt, helt fantastiskt.
    Jag tänker nog lite som dig. Jag jobbar nätter och tänkte att jag skulle ta en fastdag i samband med jobbet. På jobbet hinner man inte tänka efter (iaf på mitt jobb) om man är hungrig och man ska ändå inte äta på nätterna. Och sen sover jag ju bort i princip hela dagen efter ett jobbpass. Och när jag vaknar väntar jag någon/några timmar och sen kan jag äta ett ganska ordentligt mål med mat innan det är dags att jobba en natt till och då kan jag bryta fastan med att äta frukost efter jobbet. :D Får se nästa vecka när jag börjar jobba igen om det funkar lika bra i praktiken som det gör i mitt huvud. ;)
Svar på tråden 5:2-dieten