Får man benzo hos vårdcentralen?
Psyk säger att de inte skriver ut benzo längre, gör doktorn på vårdcentralen det? Eller helt omöjligt?
Psyk säger att de inte skriver ut benzo längre, gör doktorn på vårdcentralen det? Eller helt omöjligt?
Finns en jävligt bra anledning till att dom slutat med det...
Ja det gör dom.
Vad relevansen i föregående inlägg är har jag ingen aning om.
Skillnaden är väl att de inte kastar ut det till vem som helst som de gjorde förr. Idag spelar det stor roll hur gammal du är och vilka andra mediciner du har testat.
Benzo är en björntjänst för sig själv. Det borde vara max 10-14dagar på utskrivningen.
Om psyk säger att dom inte skriver ut är det till dig personligen dom avser. Dags att ta en tankeställare på varför kanske.
Jag har hört att vissa psykiatriska mottagningar har som policy att inte skriva ut bensodiazepiner. Sen finns det psykiatriker som vägrar skriva ut benzo. Behöver inte ha något med att TS har problem med beroende av något slag.
Det finns faktiskt patienter som behöver äta benso under en längre tid än 2 veckor. Beror på vilken diagnos man har och hur gammal man är osv. Jag äter benso plus andra antidepp. Jag har tagit benso i två år nu. Faktiskt var det min psykiatriker som uppmanade mig att ta min lugnande medicin eftersom jag var VÄLDIGT SJÄLVMORDSBENÄGEN. Utan min lugnande (sobril) hade jag säkerligen försökt ta mitt liv. Depression + ångest är ingen bra kombination om man är självmordsbenägen.
Jag får bensodiazepiner utskrivet eftersom risken för suicidförsök är väldigt hög hos mig.
Kan tillägga att jag är 36 år och har varit kronisk deprimerad sen jag var 19 år.
Jag hade Xanor, Iktorivill och Flunitrazepam utskrivet samtidigt av min psykläkare. Jag sålde alla Benzodiazepiner för att tjäna pengar, jag tjänade bra tog 30-50 kr tabletten. Men när jag började äta dem själv fuckade jag upp mitt liv totalt.
Att psyk inte skriver ut, låter väldigt konstigt.
Detta måste nog bara gälla dig och liknande.
Som de anser inte är tillräckligt dåliga för få dessa mediciner.
Benzo skriver man inte ut som sockerpiller nuförtiden.
Dessa får man kämpa för, och det är av en anledning.
Som är då att man skapar sig tunga beroenden, som är svåra att gå ur.