Dottern måste gå ner i vikt!
Hej, det är såhär att jag har en dotter som är 14 år och 7 månader! Hon är 163 lång och väger 65 kg det klassas som övervikt, jag skulle vilja hjälpa henne att går ner i vikt då skolhälsovården sa att hon vägde lite för mkt, med jämförelse till sin kurva! Hon vill ha hjälp av mig och hon vet vad som är bra och äta och inte! Men hon är väldigt förtjust i socker, vilket är nog den stora boven i det hela! Så tänkte kolla här om vi kan få lite tips! Hon har alltid varit aktiv och hon ha ridit i ca. 6 år men var tvungen att sluta så hon skadade dig när hon föll av hästen vilket slutade med 2 brutna ben i vänster armen, då hon är vänster hänt kom hon efter lite med motionen då det mest blev stilla sittande! Hon ha inte riktigt kommit igång igen då armen spökar och vet vet ju anledningen till det hela! Men jag tänkte iaf höra här om någon hat något tips och så! Hon umgås med sin bästis som är en riktig socker råtta, vilket gärna bidrar till att hon får i sig mer än hon borde, hon äter inte lika mkt sött när hon är med sina andra kompisar och hennes bästis ser man har problem med vikten så då jämför sig min dotter med henne och då känner hon sig så liten har hon sagt sen när hon är med sina andra kompisar så känner hon sig normal men ändå så känner hon sig stor har hon sagt! Jag vill verkligen hjälpa henne! Hon har alltid följt kurvan eller jag kanske till och med varit smalare än kurvan så hon vill iaf komma ber till normalvikt har hon sagt! Så hoppas på hjälp här ifrån! :)