Står inte ut med svärmor
Boom skrev 2013-08-05 14:22:12 följande:
Alla syskon förutom hans syster har alltid behandlat sin mamma som ett barn. Hon ringer jämt och vill ha skjuts även om hon bara ska 100meter hemifrån. Hjälper man inte henne med pengar då är man snål. Min sambos bror har tagit ett lån till henne som hon inte kan betala tillbaka då hon har spelat bort största delen av pengarna. Men hon är ändå inte tacksam utan enligt henne är alla barnen snåla och egoistiska så fort hon inte får som hon vill.. Och varje gång ringer hon till sin mamma med en egen historia och gråter, 5 min senare så ringer hennes mamma till barnen och ber dom dra åt helvete och påstår att dom är så jävla elaka. Hon blev sur för vi inte kunde låna pengar till henne då vi skulle köpa barnvagn och allt, hon tyckte att det kunde vänta tills barnet har kommit.När jag pratar med min sambo så blir han sur för han ser det som att jag snackar skit om hans mamma. Han kan inte förstå hur det faktiskt är eftersom han nästan aldrig är med när jag träffar henne eller när hon kommer hit. Enligt henne ligger inte ansvaret på hennes son att bjuda hit henne utan det ligger på mig?! Min mamma och syster kom hit 2 dagar då dom ville umgås med oss och bebisen innan dom skulle åka bort i 3 veckor, då blev svärmor sur för hon inte fick komma hit dagen efter. Hon tycker att jag har all tid i världen att komma till henne varje dag, men bara för att jag är mamma ledig så betyder inte det att jag orkar ha gäster varje dag eller att jag inte har ett eget liv och andra saker att göra. Dessutom så tror hon att bebisen ska få vara hos henne och sova varje helg.. Jag förstår mig inte på henne alltså..