• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tess1984 skrev 2014-09-28 09:37:19 följande:
    Jag är också nervös, ska ha mens om en vecka ungefär.
    Känns som vanligt innan mens, ömma/svullna bröst, sug efter allt, lite menskänningar, tänker att det är kört för att det känns som vanligt.
    Åh jag drömmer om att vara gravid på julafton, så mysigt det hade varit...
    Innan har jag inte känt så mycket de månader mensen kommit, för jag har försökt tänka att vi har ju faktiskt blivit gravida innan så då ska vi klara det igen, utan rädslan för missfall har varit jobbigare, men nu vill jag bara vara gravid och hoppas att de 12 första veckorna går snabbt!!
    Hoppas vi alla lyckas, vi har ju kommit halvvägs eftersom vi blir gravida, så detta måste gå vägen...

Det är mitt problem, att jag faktiskt börjat misströsta på att kunna bli gravid igen. Senaste mf var i januari...
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-28 11:40:15 följande:
    Åh,då blir det en lång vecka men försök tänka på annat så går nog tiden snabbt. Ska du försöka hålla dig till fredag/lördag med att testa? Min ambition var ju att vänta till BIM men klarade inte av det utan testade ju på BIM-3 eller BIM-4, väldigt dumt egentligen.
    Jag vill inte testa förrän på lördag tidigast då jag inte vill veta innan pga en middag på fredag.
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-09-29 15:09:55 följande:
    Åh vad gulligt av dig att tänka på mig!

Utan att skriva för mycket här så kan jag säga att allt gick bra så nu kan jag förhoppningsvis våga släppa den här tråden. smile1.gif
    Vad härligt, lycka till! Jag följer er gärna på håll om ni skapar någon gravidtråd.
  • Solros78

Alltaå gud vilken ångest jag har inför bim. Så rädd för den sorg mens eller negativt test skulle framkalla. Vill inte må så dåligt. Har massa kul grejor i helgen och det här kan ju sabba hela humöret. Är vid varje toabesök ubernojig för att mensen ska ha kommit. Usch!

• Solros78
    Tess1984 skrev 2014-10-02 20:14:04 följande:

Där kom mensen =(
    Mensen kom på dag 29 denna gången och det gör den sällan, förra mensen kom på dag 35.

Vad tråkigt! Konstigt att den kom så tidigt då?
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-10-03 07:58:21 följande:
    Ja =(
    Jag tycker också att det är konstigt att mensen kom så pass tidigt, det hade jag inte alls räknat med. Mensen är annorlunda denna gången också, rikligare och mer ont.
    De gångerna det går länge mellan menscyklarna har jag knappt någon mens och mensvärk, kan det kanske handla om att jag inte har någon ägglossning då?

Ja det tror jag, att riklig mens beror på äl och tvärtom.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-10-04 07:34:54 följande:

Hejsan

Har känt mig illamående av och till och fick ett svagt plus igår. Trodde ju att vi skulle missa ÄL då sambon var utomlands men min kropp var storsint nog att vänta in honom , ÄL testet gav positivt utslag dagen efter han kom hem och nu har vi ett plus :))

Cayenna, mom in the city mfl blev det någon graviditetstråd? Är så glad förstås men efter 5 mf , försiktigt optimistisk!

Åh grattis, vad jag håller tummarna för er!
  • Solros78
    kathen skrev 2014-10-05 19:36:03 följande:

Hej tjejer! Längesen jag skrev nåt i denna tråd, hoppades att jag aldrig skulle behöva skriva här igen men här är jag!

Har hunnit få ett fjärde missfall på raken så det här året har varit riktigt jobbigt hittills :( Skrapades i onsdags och blöder fortfarande med väldigt sparsamt...

Fick ett samtal idag från Lennart Blomqvist i Borås som forskar kring upprepade missfall, vi ska till honom den 17:e oktober redan så känner mig hoppfull! Om vi kommer med i hans studie så får jag ta trombyl och extra ultraljud.

Grattis till er som har plussat och hoppas att ni som inte har plussat än gör det snart!

Usch och fy stackare! Hoppas verkligen ni kan få hjälp!
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-10-05 22:13:15 följande:

Hej!! Har inte skrivit på ett tag, fick ju avbryta min behandling (ivf) redan på dag stimuleringsdag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...

Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!

Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar än med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!

Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...

Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.

Jag känner som du. Det är sjukt jobbigt att tiden bara går och det känns som att alla andra lyckas. Känner mig så otroligt låg just nu. Det är för mig obegripligt att det kunde vara så här svårt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?