Inlägg från: Hannah8401 |Visa alla inlägg
  • Hannah8401

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Nej ingen nidblödning för mig. Gravtest visar negativt och har jag haft äl så är det mer än en vecka sen och då borde gravtest visa något. Tycker mensen kan starta nu, har inte kommit några spottings ens idag. Vill bara att tiden ska gå så man får en ny chans....

maggan, hoppas på nid för dig du borde kunna få ett svagt plus nu!

• Hannah8401

Jag har också fått såna starka ältest men ingen temphöjning. Vet inte varför det blir så? Försöker kroppen med äl men lyckas inte?

• Hannah8401

Jenn, min syster kände att hon var gravid ca 8 dagar efter äl. Hon fick ömma svullna tuttar och blev snurrig när hon reste sig. Och 10 dagar efter äl fick hon ett supersvagt plus

Gwen, kör du pergo igen utan uppehåll?

• Hannah8401

När jag var på vul innan jag blev gravid så hade jag en äggblåsa på 15mm. Den släppte 5-6 dagar senare. Enligt temp och sen också enligt storleken på embryot. Men som någon annan skrev, äggblåsorna kan släppa vid olika storlekar.

• Hannah8401

Solros tog du pergo eller fick du äl av dig själv nu?

Gjorde du i såna fall något vul? Och vilken cd är du på? För du brukade få tidig äl?

Nötcreme, jag beklagar verkligen....man borde vara säker när man kommit så långt ju.

• Hannah8401

Solros, jag får alltid vita ganska rikliga flytningar en vecka innan mens. Men det var likadant då jag blev gravid.

• Hannah8401

Tess, ja jag har haft jätteont i brösten innan mens trots utebliven äl. (Tagit blodprov). Men de var värst när jag slutade på ppiller, nu känner jag det sällan längre. Jag är på dag 15, vet inte om jag får äl. Var på vul dag 10, då hade jag ett gäng äggblåsor men ingen dominerande. Känns som det borde vart det då. Så jag väntar väl på mens om två veckor för att starta ny runda pergo...

• Hannah8401

Gweny, åh vad bra! När fick du äl? Det verkar som jag också fick äl! Enligt tempen, sen hade jag faktiskt ont i magen två dagar innan som jag inte kunde sätta fingret på vad det var.

Och detta är en cyklus utan pergo, men förra med.. Superbra om kroppen vill äl själv de månaderna jag vilar från pergon.

• Hannah8401

Dag 22, 4 dagar efter äl. 7-8 dagar kvar till bim.

Ska du testa innan bim eller väntar du tills bim?

• Hannah8401

Jag har fått ett plus, hade bim i onsdags. Hoppas det stannar denna gången! Är så himla glad, men samtidigt så rädd...

• Hannah8401

En stor kram till dig bebisfabriken kan ni inte få missfall utredning? Det kanske är något i din kropp som inte stämmer om ni alltid får missfall? Usch. Och när ni lagt ut så mycket pengar också...

Cayenna, tack för inbjudan, men jag väntar till 12 fulla veckor. Är så rädd för missfall igen.

• Hannah8401

Oj det var svårt att se, men jag tror jag kanske anar nåt. Jag fick supersvagt plus 11 dagar efter äl, fick titta ordentligt för att se nåt. Var du 11 dagar efter insättning nu?

• Hannah8401

Grattis Maggan!!!

Madicken, för mig tog det tre veckor innan gravtest blev negativt. Men då hade jag ma i v 10.

• Hannah8401

Jag har använt progesterall för att förlänga lutealfasen. Jag har också använt crinone (mediciniskt progesteron) för att behålla graviditeter, det lyckades med min son, och jag är nu 9+2 och ska använda crinone till vecka 12.

Progesterall, alltså progesteronkräm, är tyvärr för svag för att behålla en graviditet. Du behöver få utskrivit crinone eller lutinus.

Det har inga biverkningar vad jag vet, och jag fick det utskrivet för att jag bad om att få pröva då jag haft missfall innan.

Du kan smörja med kräm efter äl, men så fort du får plus, starta med crinone eller lutinus.

• Hannah8401

Hur många dagar efter äl är du? Det är mycket mer relevant än när bim är. Om äl var lite senare är det inget konstigt om det är svagare än tidigare plus.

Jag fick liknande styrka 12 dagar efter äl, som för mig var bim+2, men för de flesta andra hade vart bim-2.

Det är ett solklart plus så grattis! Boka in ett tidigt vul om du är orolig, det är det värt! Lycka till

• Hannah8401

Tar du progesteronkräm eller mediciniskt progesteron?

Progesteronkräm är inte tillräckligt stark för att hålla mensen borta, den kan hjälpa till att förlänga lutealfasen men mensen kommer även om du smörjer.

Den är inte heller tillräckligt stark för att behålla en graviditet.

Mediciniskt progesteron kan försena mensen mer, vet inte hur länge, men tror den kommer ca två tre dagar efter du slutat.

• Hannah8401

Jag är gravid nu. 17+4. Har haft två missfall i v 7 och 10. Använde inte progesteron då. Har en son på ett, använde progesteron till v 12 med honom, och samma denna graviditet.

Har också kort lutealfas och tror min kropp producerar för lite progesteron.

• Hannah8401

Jag tror mediciniskt progesteron kan påverka ja. Men inte kräm.

Jag har tagit progesteronprov blodprov ca sex ggr, de har visat på aldrig äl. När jag tog pergotime fick jag utslag på ältest plus temphöjning men mensen kom då redan 7 dagar efter äl när jag tog provet. Så jag tror jag fick äl av pergo men att det är något fel med progesteronproduktionen hos mig.

Åh men vad härligt då har du redan två skatter? Hur gamla är de?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?