-
Ja, be om en till koll för att reda ut vad som gäller. När jag kollade mina värden i november så var mitt THS 1,0 vilket läkaren sa var "perfekt" om man försöker bli gravid. T4 hade jag 10 och då sa han att normalt sett ligger man mellan 8-14?Blåsippan84 skrev 2014-03-19 19:46:15 följande:Oj. Måste ringa å prata med dr på fre. Kanske måste ta paus i bebisverkstaden tills allt är ordnad då? Skönt att jag bad om prover, men känns pissigt. Frågade bm när jag ringde å informerade om plusset i okt. Då sa hon att jag inte alls skulle oroa mig för threoidea proverna i dagsläget, att det ej behövdes tas så tidigt i graviditeten.
-
Jo men jag tänker att gäller referensvärdena fortfarande om man ser på dem ur en fertilitetssynpunkt? Det kanske spelar in tänker jag...Blåsippan84 skrev 2014-03-19 20:10:04 följande:Referensvärdet på t4 var upp till 22. Kollade svaren på jobbet. Men är verkligen ingen expert på detta, vilket värde som är gynnsammast för en graviditet. Åh, nu känner jag för att försöka ringa imorn till dr. Men ej lätt att ringa privat från mitt jobb.
-
Bebisfabriken skrev 2014-03-22 17:47:30 följande:
Idag har jag tagit förta nässprayen inför ivf:en, nu är vi äntligen på gång! Nu kommer det kanske bli tungt några veckor framöver, men jag hoppas det går bra.
-
Hur ligger ni till tjejer? Vilka väntar på BIM och vilka väntar på ÄL? : )
-
Det är omdebatterat det där.Väntande skrev 2014-03-26 14:02:25 följande:
Hej!
Jag undrar lite över hur man ska förhålla sig lite till det här med att försöka igen efter ett missfall, alltså om man bör vänta på en mens eller ej ... Det finns säkert hundra trådar om det, men det skulle kännas skönt att vara med i diskussionen eller känna att det är riktat till mig så att säga.
Jag fick missfall nyligen och var på undersökning idag då dom konstaterade att mitt hcg ligger på 50 (hade 250 för en vecka sedan) och att jag förmodligen inte kommer blöda så mkt till. Bm sa att jag kommer förmodligen få äl snart och att det är ok att fortsätta verkstan så att säga. Men att jag borde vänta en mens för att veta när grav startade om vi skulle lyckas ... Är det nödvändigt? Kan man inte bara ha koll med äl-test?
Och när ska jag börja äl-testa? När fick ni äl efter era missfall? Som vid vanlig mens eller har någon fått den mycket tidigare?
När jag gjorde en skrapning efter mitt MA så sa de att jag kunde försöka direkt.
De rekommenderade bara att man skulle vänta en mens om man inte hade gjort en efterkontroll (VUL) för att se att allt är ute eftersom det kan vara så att det finns rester kvar och då är det inte så bra om man blir gravid igen innan dessa är ute.
Min ÄL kom 21 dagar efter skrapningen. -
Förstår att det är båda tungt och frustrerande : (Solros78 skrev 2014-04-02 08:03:15 följande:
Suck jag blir ju aldrig gravid! Negativt test idag, vilket om ältestet stämde är typ 16 dagar efter äl, jag vet inte riktigt när bim är men ändå. Suck liksom. Jag vill ju slippa ha hållit på ett år utan resultat och det är vi nära nu, vi började försöka i maj. Jag vill inte ha för långt mellan barnen!
Jag hoppas ändå en stund till att det var för tidigt, tills mensen kommer så finns det hopp! -
Har din cykel varit såhär innan?Solros78 skrev 2014-04-04 16:48:42 följande:
Hjälp mig, var är min mens!? Jag hade positivt ältest på dag åtta, nu är jag på dag 26, ingen mens och nytt negativt gravtest. Är inte det hemskt märkligt? Jag blir galen. Man går ju och får upp hoppet när mensen inte kommer och så pang ett negativt test igen.
-
Jag använder alltid CBs rosa digitala.Blåsippan84 skrev 2014-04-05 08:38:45 följande:
Tjejer, ni som använder rosa digitala äl test. Vi kommer inte orka sexa till det varje dag runt äl denna mån då vi renoverar hela helgerna å vissa vardagar. Men gick in på ett apotek och såg dessa (som några av er talat gott om) och köpte.
Nu skulle jag testa dem. Tror ej jag har äl förrän mån-tis men för säkerhets skull. Tycker jag följer instruktioner, men får ej igång dem?! Snacka om att jag känner mig blåst, haha. Någon som kan förklara hur man gör?
Jag tar fram hylsan och en ny sticka, sen kissar jag i ett litet glas. Sätter in stickan i hylsan (rosa pilar visar vilket håll) tills det säger klick! Sen doppar jag ner stickan i glaset med kiss och räknar ettusenett, ettusentvå och så vidare tills jag kommer till 15. Sätter på det rosa plastskyddet på den delen av stickan som har varit i urinen. Lägger hylsan (med stickan så klart kvar i) på ett plant underlag och väntar upp till kanske 2 min innan jag antingen får en tom rund ring eller en smiley :) -
Nej du ska bara klicka i det, då kommer en liten symbol längst upp till höger på displayen. Den börjar den blinka (ungefär när jag har räknar till 15).Blåsippan84 skrev 2014-04-05 15:37:31 följande:Vad jag förstod på instruktionen när man satte in Stickan i hylsan så skulle det komma upp en bild på ett test i rutan. Detta gör det inte utan rutan är blank. Ska jag trycka på något eller så?
Om du följer anvisningarna och det inte kommer någon symbol så hade jag gått tillbaka till Apoteket. Förhoppningsvis får de ordning på det eller så är det ju fel på testet och då bör dom ge dig ett nytt. -
Symbolen kommer direkt när du stoppar in stickan, den börjar blinka efter 15 sek.Blåsippan84 skrev 2014-04-05 20:33:48 följande:Ska man vänta 15 sek innan symbolen dyker upp? Jag testade stoppa in Stickan några ggr och väntar lite men skedde inget. Ska testa imorn igen. Har nog ej kvittot kvar:(