• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-09-19 13:31:28 följande:

Härligt att du äntligen har ÄL!

Håller tummarna för att det blir ett litet plus om två veckor.

Du hänger inte i plustråden nåt? Alla där har ju kommit så långt, känns som jag inte hör hemma där eller här. Hänger du lite här med din oro? Du hoppade över vul va? Hur långt har du kommit. Jag är i v 6 (5+1). Långt till vul och många tankar. Jag tänker lite som du. Hjärtslag lugnar inte när den ena dog i V9. Men kanske vul efter den veckan. Svårt.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-09-20 19:41:08 följande:

Jag har tittat in i plustråden ibland men även om jag blir gravid i höst så hör jag nog inte hemma där tyvärr, de har ju snart fått sina bebisar hela gänget. Vi får väl skapa en ny plustråd om vi blir några som plussar inom ett antal månader kanske.

Så får det bli då! Tråd2-gänget Jag hoppas jag hankrar mig med där.

Hoppas pergo var det som behövdes för dig och att du plussar om ett par veckor.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-09-20 19:56:16 följande:

Tycker jag vi satsar på att plussa snart å hänga med i en ny plus tråd .

Lite osäker hur jag ska göra. Äl igår. Sexade i ons å igår. Gyn sa man ej skulle ta varje dag utan var tredje/varannan dag. Så då blir det imorgon å sen är jag bortrest till ons. Men är egentligen sugen ikväll .

om äl ändå var igår och du är sugen så kör på. Tror inte det sabbar nåt. Hejar på plusset nu
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-09-20 17:47:05 följande:

Ja man väntar och längtar så det ibland är svårt att leva i nuet.

Hade en sån konstig upplevelse idag. Var på ansiktsbehandling på samma ställe där jag gick på gravid vattengympa för 6 år sedan snart. När jag idag hade fått massage i ansiktet och hon lämnade mig en stund så kom en lugn melodi som jag ej hade hört sedan dess. Den körde vi på gympan som lite meditation och vi skulle hålla om magen och tänka på bebisen. På ett par sekunder var minnena tillbaka idag. Kom ihåg exakt hur det kändes och luktade. Mycket märkligt. Nästan lite otäckt. Bebis känns så långt bort . Men ska njuta på sem med ett par glas vin

Hoppas det var ett gott tecken
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-09-20 20:00:53 följande:

Nej hänger inte i plustråden. Som du säger så är alla där så långt gångna så man är liksom inte på samma nivå, det är ganska olika saker man oroar sig över jämfört med dem. Hänger inte i någon annan plustråd heller, känns som jag tar ut något i förskott då och då tror jag att det kommer gå dåligt bara för det. Känns också som att än så länge är jag fortfarande mer inställd på att det ska gå dåligt än att det ska gå bra och då känner jag mig mer hemma i den här tråden.

Nej precis, har inte gjort något VUL eftersom mitt MA avstannade i vecka nio och att se hjärtslag gör mig inte lugnare. Förstår att du tänker likadant, tror det är annarlunda om man haft ett väldigt tidigt mf eller om det avstannat innan hjärtat börjat slå.

Jag är i vecka 11 nu och har KUB nästa måndag så det är lite nedräkning dit. Det är nästan som att det är graviditetstestet, som att det är först om det går bra som jag är "gravid på riktigt".

Tänker du göra KUB? I så fall kanske du som jag orkar "stå ut" tills dess. Jag tänkte lite att det inte är så många veckor från vecka nio till KUB så då kunde jag lika gärna vänta in det.

förstår hur du tänker, om man ändå inte känner sig lugnare av vul. Jag har dock haft både ofostrig graviditet...dvs allt fortskrider som det ska fast utan en bebis...upptäckt på kub och en som dog 8+6. Så jag vet inte om jag grejar vänta heller. Jag är nog inne på vul efter 9+0 och sen härda ut till kub. Svårt! Du har inte långt kvar nu så du har ju ändå redan klarat av det värsta. Mår du väldigt illa? Annat som känns? Jag försöker leva som vanligt och tränga bort det, förutom att jag inte tar ett glas vin på helgen nu då... Men det finns ju i bakhuvudet hela tiden.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-09-21 00:31:58 följande:

Har mått illa i flera veckor men nu har det nästan gått över. Det gör mig lite orolig såklart då första tecknet på mitt MA var att symtomen försvann men då försvann verkligen ALLA symtom och jag kände mig tom på något sätt, nu är det bara illamåendet som har försvunnit och alla andra symtom är kvar. BM har sagt åt mig att inte oroa mig då det är runt de här veckorna som illamåendet brukar försvinna. Första veckorna var jag galet trött men det är också lite bättre nu. I övrigt så är jag ordentligt svullen om magen och mer hungrig än vanligt, jag kan normalt "glömma" att äta en måltid men nu måste jag äta regelbundet för att inte magen ska börja skrika. På något sätt "känner jag mig" gravid så försöker ta det som ett gott tecken (den känslan försvann ju vid mitt MA).

Hur känner du? Mycket symtom? Symtomen gör det ju lite svårare att förtränga det hela även om man försöker, samtidigt vill man ha dem som något slags "kvitto" på att man fortfarande är gravid.

Skönt ändå att illamåendet dämpas och att du har kvar alla andra tecken/symptom. Nej oroa dig inte. Det ska ju gå över!

Jag är ju ännu så tidig, känner bara bröstspänningarna och börjar känna trötthet. Kan dock bero på förkyld liten här hemma som sover dåligt. Så länge jag känner brösten är jag lugn, och sen tror jag att jag kommer känna mer inom ett par veckor. Jag kämpar på med träningen och kosten och tänker att det är lika viktigt nu som för att få plusset. Var jättetrött efter nattningen av liten men tvingade iväg mig till gymmet.
  • Cayenna
    KnytetsMamma skrev 2014-09-22 06:45:48 följande:

Tror minsann att det blivit starkare idag eller vad säger ni?

Är det ett graviditetstest så säger jag grattis! Helt klart positivt
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-09-22 07:51:45 följande:

Jättebra att du kämpar på med kosten och träningen! Att ta hand om sig själv är nog det enda man kan göra för att öka chansen för att det ska gå bra.

Ja precis! Det enda man kan göra för att påverka min kropp positivt att vilja bära ett liv. Har det blivit fel från start så är det klart att det inte gör någon skillnad. Men jag tänker som så att om det blivit fel nu så ska min kropp vara redo för ännu ett nytt plus så fort som möjligt och då är det bästa om jag fortsatt vara nyttig. Blir kanske svårt om man börjar må illa men jag ska kämpa.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-09-22 09:20:17 följande:

Även om illamåendet kommer kanske man inte mår dåligt hela dagarna och då kan man passa på att röra på sig de stunder man mår bra. Jag har mått mest illa på eftermiddagarna och kvällarna så då har morgon- eller lunchpromenader funkat bra. Sen har vi hund också så man har ju inget val, man måste ge sig ut.

En vecka till KUB, kan inte tiden gå lite fortare!

Härligt om det blir lite plus nu, då kanske vi får tillfälle att starta den där nya tråden. Tycker det är så svårt att känna sig hemma i "vanliga" plustrådar, de är liksom lite för positiva. Inget illa med att vara positiv men med med flera mf i bagaget så känns det lite fel att prata namn och barnvagnar så här tidigt.

Bara en vecka kvar säger jag!! Men jag förstår att det känns som ett år.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-09-23 11:25:10 följande:

Är så himla ledsen:((

Började min ivf behandling i torsdags med sprutor o så,

Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!

Har fått avbryta min behan

dling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta åter 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((

Varför drabbas man flera ggr om? Räcker inte två missfall under dessa 9 månader som gått?

Nej vilken otur Verkligen irriterande!! Däremot håller jag tummarna att du blir av med cystan fort så du inte dras med den längre än dessa sex veckor.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?