• Emaria

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2013-09-24 15:07:03 följande:
    Tog testen idag istället och båda visade starka plus :/ gör dina det med?
    Det tog 4 v innan jag fick neg gravtest. Har inte testat med ÄL-sticka. Hade en lite mindre blödning några dagar innan så misstänker att det var det sista som kom ut då. Det är frustrerande när man aldrig får chans att börja om. När det tar tid.

Vänta någon vecka, om du kan, och ta ett nytt test!

Mina var så starka i början att jag insåg att det var lönlöst att testa mer än en gång i veckan.

Hoppas det kan bli både din och min tur snart! Och hoppas du mår bra trots skrapningen!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-24 15:26:16 följande:
    Okej..är det ens nån ide att börja med bebisverkstan innan testen visat negativt? :/ då kan man ju aldrig veta om det är ett riktigt plus man får sen..? Ja det va så stark så jag tänkte så med, testar en gång i veckan.
    Det är väl därför vissa rekommenderar att man ska vänta tills man haft en första mens. Vill man inte vänta så länge kan mana ju köra på men det kan ju som sagt vara svårare att beräkna vilken vecka man är i början.

Vi körde på men hade ju ingen förhoppning om att ha någon ÄL när det var så starkt. Man får ju känna lite själv vad som känns bäst!

Just nu längtar jag efter att ÄL ska komma igång igen, kanske till helgen om jag har tur! :)
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-24 16:16:01 följande:
    Ja det kanske det är. Nä så länge orkar jag nog inte vänta!;) ok, håller tummen för att du får det snart då!

Jag har läst att om man skrapas så räknas blödningen som en mens , borde inte jag ha ÄL om ca två veckor då ?(om kroppen funkar som den ska ..)
    Jo, förhoppningsvis är det så eftersom allt ska vara ute nu! Det är ju bara att du testar med gravtest om en vecka, visar det blankt är det ju bara att börja med ÄL-stickor sen! :)
  • Emaria
    Solros78 skrev 2013-09-25 10:00:11 följande:

En fråga till er som satsat på stt bli gravida direkt. Jag blev rekommenderad att inte ha sex på två veckor efter missfallet pga infektionsrisken, hur ska man få det att gå ihop med att ha sex vid ev äl? För normalt sett har jag äl på dag 11-13. Har ni struntat i rekommendationerna och haft sex ändå?

Rekommendationen brukar vara att man väntar tills man inte blöder längre och ytterligare någon vecka. Det handlar ju om att allt ska hinna läka.
  • Emaria
    Solros78 skrev 2013-09-25 11:45:14 följande:
    Det upptäcktes i v 9+5 men hade nog avstannat 1-2 veckor innan. Det var infon från KS som säger att man ska avstå från bad och samlag i ca två veckor, eller tills blödningen upphört.

Vågar man då ha sex om ett ältest skulle visa positivt innan två veckor gått? För blöder man är det ju inte aktuellt och då lär man väl inte heller ha ägglossning tänker jag? Allt satte igång i måndags och jag har bara småblödning nu så jag borde ju inte blöda i två veckor tycker jag.
    Se till att testa så du går neg gravtest först. Utan det får du ju ingen ÄL!
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-25 12:16:12 följande:

Nä det blev inget den här månaden.. smile4.gif

Tant röd kom på riktigt idag.. Fast ganska sparsamt.

Känns dock lite jobbigt att inte kunna lita på kroppen, jag hade ju hur mycket symtom som helst och 37 dagar?!?

Ni som fått en mens, hur var den?

Tror jag ska köra m äl-test den här månaden..

Är du säker på att det är mens då? Har du testat?
  • Emaria
    paron skrev 2013-09-26 06:38:37 följande:

Har testat med cb också, utan resultat. Väntade med mitt digitala.. Tog ett RFSU nu, men visade blankt. inte ens min födelsedag gav mig tur :( BIM +1 idag.
    Vad tråkigt Paron, men jag tänker att om du plussade på BIM +3 sist så kanske det finns hopp? Du har ju fortfarande inte fått mens. Du är inte stressad som kan få mensen att dröja?
  • Emaria
    paron skrev 2013-09-26 11:32:56 följande:

Räknade nu och sist plussade jag på BIM +5 visst. Väntar på att mensen ska komma nu. Har den inte dykt upp på söndag så tar jag det digitala då. Nej, stressad är jag nog inte. Men känner mig frustrerad över att kroppen säger en sak men testen en annan. Tror inte på att jag är gravid, men vill bara att mensen ska komma nu så vi får försöka igen!
    Ok. Får hoppas att du får fira din födelsedag ordentligt ändå! Kanske har du saker att göra i helgen så du kan släppa fokus? Förstår din frustration!
  • Emaria
    paron skrev 2013-09-26 12:36:38 följande:

Just nu sitter jag på jobbet till kl 15, sen ska jag ut och äta med mina väninnor ikväll. På lördag ska sambon fira mig och jag vet inte alls vad vi ska göra. Har bara fått veta att hans mamma kommer och sover hos oss och ska vara barnvakt åt dottern och vi ska sova borta :) spännande!!
    Åh, låter som om det finns en del distraktionsmpment då, vad kul! :)
  • Emaria
    busmonstret skrev 2013-09-29 23:08:35 följande:

Det du skriver kunde lika gärna ha varit jag! Fick fara in och kolla i v12 då det visade sig att jag hade en ofosterlig gravidiet som stannat av i v.4 ungefär och på kvällen var det som att kroppen fattat att något var

Jag undrar hur länge det tog för dig efter missfallet att få mens igen? Eller för er andra som skrivit i tråden.

Det varierar nog väldigt mycket. Jag gick mf 18 aug men hade länge kvar hcg. Visade negativt efter 4 veckor och en mindre blödning i början av den veckan. Nu misstänker jag att det är dags för första mensen, 43 dagar efter mf. Min mens har varit oregelbunden så egentligen inget konstigt.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?