• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

karro 2014 skrev 2014-05-29 10:46:33 följande:
    Får jag som vart med om två missfall äta trombon när jag blivit gravid igen, eller måste man gått en utredning??

Jag tror det krävs missfallsutredning och det får man efter tre.
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-05-29 12:22:12 följande:
    Jag tror att ett barn tillsammans ger höga odds för fler barn, om förutsättningarna är de samma dvs. inga sjukdomar m.m!:) Berättade igår på gyn om vårt 1:åriga försök och läkaren va så himla lugn och positiv " ett år är inget konstigt alls att det kan ta". Kanske inte, men enormt påfrestande för skälen! Du har ju kunnat bli gravid men haft jätteotur med mf, men såklart det blir er tur!:)

Jag hoppas du har rätt. Två år i augusti. Och två mf senare. Jag måste väl våga hoppas och tro så psyket mår bra. Tror jag ska skippa tester hela sommaren. Och klicka hem den där munkpepparn.
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-05-29 19:56:20 följande:
    Hej alla, om ni minns mig. Jag har tänkt på hur det har gått för er, men kommer nog inte att logga in här något mer. Jag vill tacka för att ni ställde upp för mig när jag hade det som svårast efter mitt missfall i december. Nu har jag andra saker att kämpa med. Var till en privat gynekolog för 1½ veckan sedan. Han hittade en stor cysta på min vänstra äggstock. Sa att den behövdes opereras bort och att han inte rekommenderade mig att bli gravid just nu. Han tog också ett blodprov. Efter analysen av blodprovet fick jag veta att värdet (vilket nu det var) var något förhöjt, vilket kan innebära cancer.. eller något mindre allvarligt. Igår var jag till en läkare på sjukhuset för undersökning. Hon misstänkte endomitrios, och såg även en mindre cysta på min högra äggstock. Hon sa att den vänstra nog aldrig mer kommer att producera några ägg och att jag behöver opereras. Eftersom man inte kan utesluta cancer i dagsläget så ska de göra en skiktröntgen av hela mig och leta efter det innan operationen.  OM det är cancer, måste de försöka rädda livet på mig och kommer att ta allt. Båda äggstockarna och livmodern. Om det är endomitrios ska de rädda så mycket som de kan för att jag ska kunna bli gravid igen. Läkaren sa uttryckligen att hon INTE tror att jag har cancer, men man kan inte se på ultraljud, utan måste in och kolla.  Jag önskar er lycka till! Jag önskar att jag fick ge er alla en stor kram.

Skickar dig en stor kram
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-30 11:17:01 följande:
    Nu ringde vc dr precis angående mina tyreoidea prover. Jag behövde ej förklara något denna gång utan hon hade själv ringt en gynekolog så nu ska jag öka medicineringen lite och nya prover om 3-4 v. Blir t4 för högt då så ska vi försöka med varannan dag 150 ug och andra dagen 125 ug. Detta gjorde min dag, att hon äntligen tog tag i det:)!!

Härligt! Bra att dem tog tag i att justera och följa upp. Nu hoppas jag du får perfekta värden om en månad då.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-31 09:54:56 följande:
    Äl tider igen. Ej tagit sticka denna mån heller. Fick till det i ons. Nu på morgonen kände jag av äggstocken som om äl lossnar. Så det blev första "Bolibompa" sexet. Sån snabbis har vi nog inte haft på länge;) Blir nog lite mer kvalitets tid på kvällarna denna helg:). Igår var en kompis med sin 3 mån bebis över. Hade glömt hur mysigt det var att hålla en sån liten. Bebislängtan blev ju inte mindre när man såg hur sonen hjälpte till att byta blöjor mm

Haha bolibompa sex Vi fortsätter att följas i tid, känner oxå att idag är the day Får hoppas kvällen räcker för här funkar det inte på dan. Har inte heller testat för jag brukar få senare så hade tänkt börja testa måndag. Men allt verkar snurrigt efter mf.
  • Cayenna

[quote=733491nick]Blåsippan84 skrev 2014-05-31 20:47:16 följande:[/quote-nick]

Cayenna skrev 2014-05-31 10:35:34 följande:
    Haha bolibompa sex Vi fortsätter att följas i tid, känner oxå att idag är the day Får hoppas kvällen räcker för här funkar det inte på dan. Har inte heller testat för jag brukar få senare så hade tänkt börja testa måndag. Men allt verkar snurrigt efter mf.
    Haha. Ja du det där med Bolibompa sex var väl så där;). Maken var helt slut sen på dagen;). Ja vi följs åt med äl å BIM. Nu hoppas vi på plus:)[/quote] Hoppas så att vi får plus om två veckor. Jag testar kanske på äl+12 Som sist så jagslipper hoppas sista dagarna. Nu är det dags för plus i tråden!
  • Cayenna

Vill oxå till plustråden (igen). Tänk om man kunde lyckas innan sommaren. Jag räknar äl+1 idag. Har inte ont längre och flytningarna är borta. Hur känns det för dig?

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-01 14:38:41 följande:
    Har fortfarande flytning. Igår kände jag av äggstockarna men ej haft den där kraftiga värken som jag ofta får. Tror den kommer imorn. Vet ej om det är då ägget lossat eller innan? Men vi kör på i helgen och sen inväntan;)

Jag tror man kan ha ont både innan, efter och under. Men den där intensivare smärtan kommer väl av att vätskan som omger ägget i äggblåsan sprutar ut och kan kännas rejält. Jag är dock ingen expert Heja på oss nu då! Tycker väntan på äl är minst lika seg som väntan på bim. Så egentligen är det seg väntan hela månaderna.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-01 20:35:53 följande:
    Fick den där jätte onda känslan när jag lagade mat vid 17 tiden. Molar lite nu men inte lika ont. Kanske kan få till det ikväll om sonen någon gång vill somna;). Inte lätt när det är ljust och ändrat dygnet under 4 dagars ledigheten. Väntan till äl går ganska bra tycker jag. Då mår jag prima mentalt. Sen kommer den långa väntan och dagarna innan jäkla PMS. Vilket liv har. Mår prima bra i ca 1,5-2 v i en månad. Aja. Nu måtte det blir plus Tycker din förklaring var jätte bra:D

Hoppas han somnar fort Så kan ni maxa chanserna. Ja måtte plusset komma nu så vi slipper denna väntan och får börja vänta på ul. Jag önskar man kunde testa nu. Man vill ju bara få svaret så man vet och slipper hoppas och undra och önska.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?