• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Mommy1986 skrev 2014-02-15 09:49:15 följande:

Idag är det dag 16 i cykeln. Min app visar ägglossning och fick även glad smiley på testet idag! Svart på vitt med andra ord, jag har koll på min ÄL utan test också..

Bra med helg (ledig helg dessutom) och ägglossning. ;) Myst två ggr igår och uppenbarligen blir det fler ggr. :D

Sedan blir det eviga väntan återigen. :)

Heja, Heja, Heja! Jag tycker alltid det känns lite lyxigt när ÄL inträffar på en helg : D
  • F89
    Mommy1986 skrev 2014-02-15 17:27:59 följande:
    Jo visst är det lyxigt, men tyvärr händer det ju inte varje gång. :)

Tänkte ta ett ÄL test nu på kvällen och se om jag fortfarande får glad gubbe.

Blir det blankt på testet på en gång när ägget släppt?
    Som jag har förstått det så blir det rund ring direkt när ägget släppt. Jag brukar ha smiley två dagar!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-02-16 10:24:12 följande:

Nu kom mensen till slut, 32 dagar lång menscykel, väldigt långt för mig som brukar ha 25-26 dagar. Nu mot sista försöket för bebis 2014 för oss. Suck om det inte heller går vägen, då ärvi snart uppe på ett års försök.

Håller tummarna för att det tar sig så att det blir en bebis 2014 : )
  • F89
    Karro2014 skrev 2014-02-16 18:11:54 följande:

Hej!! Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 13 månader, vi beslöt oss för att ta kontakt med calanderska och börja med en fertilitetautredning, hann komma dit och ta spermieprov och blodprover på fredagen den 7/2, I måndags 10/2 fick vi reda på att jag var gravid, i fredags 14/2 på alla hjärtansdagar fick jag mf.. Var i 4+2. Detta är det värsta jag vart med om!! Idag har jag legat i sängen i princip hela dagen och blivit ompysslad av min underbara sambo (blödningen sattes igång ordentligt idag och haft sådan smärta). Längtar och önskar att detta är över snart, så man kan börja på en ny kula, alltså försöka att lyckas att bli gravid igen... Det positiva i detta hemska är att vi nu fått reda på att det inte är något fel hos oss utan att vi kan bli gravida på egen hand. Och det känns bra. Vi ger inte upp hoppet!!

Jobbigt att ni har behövt kämpa så länge och tråkigt att graviditeten slutade i missfall : (

Hur gör ni nu, fortsätter ni på calanderska?
  • F89
    Karro2014 skrev 2014-02-16 18:38:02 följande:

F89: ja d är inget vidare, men det är viktigt att man blickar framåt hur jobbigt man än tycker att det är. Ne, vi skall faktiskt försöka själva ett tåg, för d har vi ju fått bevis på... Att vi faktiskt kan bli gravida på vår egen väg:) känns tryggt o veta (barnmorskan sa d när jag berättade hur situationen låg till) att man har calanderska ett samtal ifrån och vet att hjälpen finns att få;)

Det låter som en bra plan! : D
  • F89

Hur ligger ni till tjejer? Många som väntar på ÄL eller BIM?

• F89
    Karro2014 skrev 2014-02-16 19:15:44 följande:

Hur länge dröjde det innan ni fick eran mens efter mf? Får ni äl som vanligt? Är det någon som lyckats bli gravid igen efter mf?

Jag fick ÄL 21 dagar efter att jag skrapades i oktober, sen fick jag mens ca 12 efter det tror jag.

Min cykel har varit lite rubbad sen dess, speciellt nu senaste gången. Jag testade positivt på graviditetstest nu i veckan så det tog drygt 4 månader för oss. Får se om det blir något av det.
  • F89
    mimmih skrev 2014-02-16 19:34:52 följande:
    Ja, det är kanske dags att skriva in sig på BIM-listan! Även om jag inte har en aning om mensen kommer att vara regelbunden nu såhär direkt efter missfallet. Ska du inte lägga till dig på plus-listan? smile1.gif
    Näe, har aldrig skrivit in mig på listan så det känns konstigt att göra det nu : )
  • F89
    Karro2014 skrev 2014-02-16 19:38:53 följande:

F89: åh vad roligt, önskar er lycka till:) hoppas att d går vägen. När är du beräknad?

Jag försöker ignorera det tills första VUL åtminstone (om jag klarar mig så långt) så jag ser om det är något därinne eller inte.

BF 22 oktober verkar det som.
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-16 19:38:55 följande:

Tredje dagen med blinkande gubbe. Hoppas det slår om till max inom nästa vecka annars blir jag galen på detta

Jag tycker dom lila testen verkar rätt jobbiga? Det verkar inte som att de fungerar som de gör i reklamen för någon? Dvs två dagar blink och två dagar fast?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?