• Gweny

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

JhjärtaK skrev 2014-09-20 11:51:25 följande:

Nej! Jag tog en kur för fyra år sedan när dottern blev till och den graviditeten verkar ha "kickat igång" min kropp så jag har blivit gravid tre gånger "au naturell" sedan dess.

Allt tyder dessutom på att detta är enäggs och det påverkar ju inte pergotime

Vad härligt!
  • Gweny
    karro 2014 skrev 2014-09-23 11:25:10 följande:

Är så himla ledsen:((

Började min ivf behandling i torsdags med sprutor o så,

Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!

Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta åter 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((

Varför drabbas man flera ggr om? Räcker inte två missfall under dessa 9 månader som gått?

Men uch vad tråkigt för dig/er.  varje extra vecka är som en evighet. fruktansvärt frustrerande. Kommer ihåg mitt bakslag, när jag inte fick börja med pergotime, för jag var tvungen att först få bra värden med sköldkörteln.

Hoppas din cysta försvinner och ni sen kan fortsätta eran IVF-resa.
  • Gweny
    KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:13:30 följande:

Nu tror jag att jag vågar tro på det 

Grattis!! alltid skönt få bekräftat med digitalt.
  • Gweny

Nu har min jobbiga väntan till BIM börjat, hoppas verkligen nu att min 2a pergokur gjorde susen. kände av äl rejält och märkte det på flera sätt, gjorde jag aldrig förut av mig själv.... håll tummarna är ni snälla.

• Gweny
    Hannah8401 skrev 2014-09-30 11:59:53 följande:

Gweny, åh vad bra! När fick du äl? Det verkar som jag också fick äl! Enligt tempen, sen hade jag faktiskt ont i magen två dagar innan som jag inte kunde sätta fingret på vad det var.

Och detta är en cyklus utan pergo, men förra med.. Superbra om kroppen vill äl själv de månaderna jag vilar från pergon.

Åh vad bra det verkar så för dig med! Perhotimes effekt kan ju sitta i månaden efter också! Jag fick på dag 15 denna gång, med tydliga tecken. Så hoppas nu för oss då.
  • Gweny
    Hannah8401 skrev 2014-09-30 15:40:09 följande:

Gweny, ja nu får vi hoppas vilken dag är du på nu?

dag 18, BIM runt 14-15/10.  du då?
  • Gweny
    Hannah8401 skrev 2014-10-01 21:24:54 följande:

Dag 22, 4 dagar efter äl. 7-8 dagar kvar till bim.

Ska du testa innan bim eller väntar du tills bim?

Jag har blivit så pessimistisk, sen alla månader och negativa streck, så jag kommer vänta tills tidigast BIM.   Dagarna går så otroligt sakta nu när man väntar....
  • Gweny
    Tess1984 skrev 2014-10-03 07:58:21 följande:
    Ja =(
    Jag tycker också att det är konstigt att mensen kom så pass tidigt, det hade jag inte alls räknat med. Mensen är annorlunda denna gången också, rikligare och mer ont.
    De gångerna det går länge mellan menscyklarna har jag knappt någon mens och mensvärk, kan det kanske handla om att jag inte har någon ägglossning då?
    uch vad tråkigt! Kan mycket väl vara så som du säger, att du dem gånger då det varit lite, inte varit en riktig äl.
  • Gweny
    kathen skrev 2014-10-05 19:36:03 följande:

Hej tjejer! Längesen jag skrev nåt i denna tråd, hoppades att jag aldrig skulle behöva skriva här igen men här är jag!

Har hunnit få ett fjärde missfall på raken så det här året har varit riktigt jobbigt hittills :( Skrapades i onsdags och blöder fortfarande med väldigt sparsamt...

Fick ett samtal idag från Lennart Blomqvist i Borås som forskar kring upprepade missfall, vi ska till honom den 17:e oktober redan så känner mig hoppfull! Om vi kommer med i hans studie så får jag ta trombyl och extra ultraljud.

Grattis till er som har plussat och hoppas att ni som inte har plussat än gör det snart!

Uch stackars er, kram! Läst om andra som gått hos honom. Hoppas ni får bra hjälp! Måste vara så tärande. Har själv "bara" haft 1 ma i år.
  • Gweny
    karro 2014 skrev 2014-10-05 22:13:15 följande:

Hej!! Har inte skrivit på ett tag, fick ju avbryta min behandling (ivf) redan på dag stimuleringsdag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...

Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!

Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar än med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!

Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...

Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.

Uch kan det aldrig räcka med motgångar. i januari skulle vi haft, tänker på det ibland. Jobbigt... gått så lång tid nu.
  • Gweny

Imorgon har jag BIM, men känner inte av något som skulle tyda på något roligt. så den kommer väl dyka upp när som helst. suck!

• Gweny
    Hannah8401 skrev 2014-10-12 12:07:17 följande:

Jag har fått ett plus, hade bim i onsdags. Hoppas det stannar denna gången! Är så himla glad, men samtidigt så rädd...

Grattis!! Klart det kommer gå bra.
  • Gweny
    karro 2014 skrev 2014-10-12 11:33:20 följande:

Hej tjejer...

Nu kanske man kan ha lite tur efter alla motgångar.. Avbröt min ivf behandling för 3 veckor sedan pga det hade bildats cystor. Skulle då invänta en liten blödning och sedan vänta till min mens skulle komma (skulle dröja 6 veckor ungefär).. Den lilla blödningen kom och försvann efter ett par dagar, sen efter tre dagar kom det en riklig blödning.. Blev väldigt fundersam o ringde till kliniken, dem ville att jag skulle komma in på ultraljud för o kolla.. Det visade sig att cystorna blivit mycket mindre och jag hade en tunn slemhinna.. Det var visade sig att det var mensen som hade kommit så nu har jag börjat med mina injektioner igen!! Hoppas innerligt att detta går vägen nu..

Vad skönt att det kommit igång och du kan börja igen!!
  • Gweny
    Nötcreme skrev 2014-10-13 08:22:28 följande:

I dag fick jag helt blankt test. 6 veckor i dag sen skrapning. Ingen mens ännu. Hur länge ska man vänta innan man ska bli orolig? Har glömt vad doktorn sa.

För mig tog det 7 veckor innan mensen kom efter min skrapning. Verkar variera på hur lång tid det tar.
  • Gweny
    Bebisfabriken skrev 2014-10-14 11:29:18 följande:

Nu är äggplocket överstökat. Gjorde ont som tusan på ena sida. Men vi fick ut 8 ägg, 2 fler än förra gången så just nu är jag lite lättad

så bra med 8st! Hoppas dem växer på sig fint och du får tillbaka ett bra och flera till frysen.
  • Gweny

Nu kom menskärringen till mig, frusterande att det inte går. Får försöka ladda inför 3e kuren med pergotime nu.

• Gweny
    Blåsippan84 skrev 2014-11-02 21:01:12 följande:

Har precis fått plus. Sitter rätt chockad här i fåtöljen. Känner mig väl glad men kommer inte kunna slappna av tills efter nyår. Kan det verkligen vara vår tur nu?

Grattis!!
  • Gweny
    karro 2014 skrev 2014-11-06 05:39:52 följande:

Tig ett test idag på min testdag, visade negativt;((

Men!! Tråkigt.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?