• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Violen: När jag blev gravid så använde jag ÄL-tester och ägglossningsuträknare. Den uträknaren som jag använde sa att lör-tis var fertila dagar men jag tyckte att ÄL-testerna var svaga så jag fortsatte testa men hade sex fredag-torsdag för säkerhets skull. På måndagen gav testerna fullt utslag (även om jag var osäker på om det kunde bli starkare osv..).
    Jag kommer använda ÄL-testerna för att se om jag ser en stegring alls, men när jag väl gör det så kommer jag ha sex varje dag under den perioden..

• F89

Jag: Tråkigt att även du nu tillhör denna grupp : ( men välkommen!

• F89

E2012smamma: Välkommen! Jag pratade med flera olika läkare och BM om tabletter/skrapning och när man kan försöka på nytt. Alla var rörande överens om att det enda som kan göra att det är högre risk för ett nytt missfall när man precis har haft ett är rester, därför brukar man rekommendera att man väntar x antal mens innan man ska försöka igen om man tex tar tabletter där jag bor eftersom man inte får ett återbesök. De räknar med att kroppen ska fixa det helt på egen hand. Det är en av de största anledningarna till att jag valde skrapning. Som Mommy1986 skriver så är det ju dock inte värre än att man får se till att få ett VUL (det går ju att göra privat också) för att ta reda på om allt är ute.

• F89

Tog ett billigt graviditetstest precis för att se om hormonerna är ute. Det var negativt, yes! Skulle bara dubbelkolla med ett CB... Det var så klart positivt. Fan!

• F89
    Kuben skrev 2013-10-18 09:20:15 följande:

Funderar: Så om man har fått ett vul på återkoll och konstaterat att allt är ute, borde det då vara ok att försöka igen?
    ( Får inget utslag på gravtesten längre och äl-stickorna visade positivt... om jag nu utläser dem rätt ?!? )

Det är den informationen jag har fått till mig, ja.
    Om man inte har gjort ett VUL för att konstatera att allt är ute så rekommenderar de x antal mens för att resterna ska komma med den/de blödningarna.

Det är den enda "risken" jag har hört med att försöka på nytt snabbt efter ett missfall. I övrigt verkar rekommendationen om att avvakta enbart handla om ens eventuella psykiska mående och svårigheten i att datera nya graviditeten.    
  • F89

SaandraR: Jag förstår hur du känner. Du kanske ska tänka såhär? Låtsas att du har ÄL och ha sex utifrån det men fortsätt ändå testa? Om det här är ÄL så har du gjort det du kunnat och om det inte är det så är sex en ganska trevlig aktivitet ; )

• F89

Jag har inte gjort ett graviditetstest idag men jag tänker hur min vanliga cykel brukar se ut (om man räknar skrapning som mens) och då är det ÄL för mig runt måndag. Så jag låtsas helt enkelt att det kommer vara så men fortsätter testa och vänta på den glada ÄL-symbolen : )

• F89

Söderböna: Hej, igen! Det låter jobbigt : ( Du satte igång missfallet med hjälp av tabletter eller?

• F89

Fortfarande svagt positivt på CBs graviditetstest. Så jävla tröttsamt!!

• F89

Söderböna: Ok, jag gjorde skrapning för 13 dagar sedan. Nu är det svagt, svagt men ändå positivt. Jag har börjat parallellt med ÄL-tester ändå för att jag inte vill missa : )

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?