Inlägg från: busmonstret |Visa alla inlägg
  • busmonstret

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Just nu känns det som att jag aldrig kommer få positivt på mina ÄL-test Rynkar på näsan Visserligen är jag på dag 14 (har inte testat än idag) och enligt "ÄL-mätaren" ska jag ha det nu i veckan. Så det kanske den glada gubben kommer snart. Är bara orlolig hela tiden att jag gör något fel att det är därför det inte syns något. eller att jag inte kommer få någon ÄL den här månanden... Måste samla mina positiva tankar!!

• busmonstret

sowe81 skrev 2013-12-02 23:06:31 följande:
    Jag fick positivt igår, cykeldag 18. Jag hade precis samma känsla som du för några dagar sen, men sen äntligen kom det där andra strecket. Så tålamod, även om jag vet att det är svårt.

Jo, jag håller tummarna för att den kommer snart. Vi myser nästan varje dag iaf för säkerhetsskull om det skulle vara så att jag inte gjort rätt med testen Tungan ute Däremot äter jag rosenrotstabletter och det ska man ju sluta med till ÄL. men jag ska nog äta dem till fredag om jag inte får utslag tidigare då.

Men man blir alltid så beskviken när man inte ser någon glad gubbe eller två streck på testen.. Men nu håller jag tummarna för oss Glad
  • busmonstret
    SaandraR skrev 2013-12-03 07:07:16 följande:

Ja..har läst lite nu och många som fått svaga streck men att digitalt visat ej gravid innan bim men några dagar senare var det positivt så får väl försöka hålla hoppet uppe..
    bim - 2 tror jag! Kram

Ge det några dagar till. Bestäm dig för att på lördagmorgon ska du testa och håll ut! Då är du ju några dagar + på bim och för endel så går de längre tid än på bim för att få positivt utslag. Håller tummarna för dig! Kram Nalle
  • busmonstret
    fruPalmkvist skrev 2013-12-04 19:06:09 följande:
    Så himla konstigt!!!!!! Fick positivt på ÄL test den 17 och ÄL den 19 nov enligt appen. Testade med det känsliga clearblue den 1 dec... Visade ingenting!!!! Tänkte att det är kört denna månad... Skulle få mens igår men den kom inte, tänkte att jag testar igen nu ikväll då fick jag detta!!
    Vad kul! Stort grattis :D
  • busmonstret
    fruPalmkvist skrev 2013-12-05 13:55:19 följande:
    Nä ingenting, utebliven mens bara och mensvärk...man hoppas ju att det går bra! Fy för MA!!!!!

Håller tummarna för dig! och försök att inte oroa dig allt kommer bli bra! Glad Här är det ÄL på g så jag hoppas det tar sig så jag snart får samma positiva besked som du fått Solig
  • busmonstret

Så FRUSTRERANDE!!! Idag kring lunch när jag var på toa så hade jag "ägglossnings-flytning" (Ni vet när det är klibbigt och ser/känns precis som äggvita) och helt säker på att det är ÄL och när jag kommer hem och tar mitt test så får jag ingen glad gubbe.... Vet inte hur jag ska tolka min kropp :(:(:(

• busmonstret
    SaandraR skrev 2013-12-05 17:08:24 följande:

Ofta så brukar det betyda att ägglossning är på gång.. jag fick pos äl test två-tre dagar efter äl flytningarna sist!
    Åååh, ja men vad bra. ni ger mig hopp tjejer! Kyss
    0fia skrev 2013-12-05 17:48:03 följande:
    Jag brukar också få plus 1-2 dagar efter......

• busmonstret
    zebra skrev 2013-12-05 20:37:58 följande:
    BIM+1 och ännu ingen mens och inte heller några symtom på varken graviditet eller att mensen är på väg..

Jag har mått illa lite ibland, har humörsvängningar och kissar ofta...men inga ömmande bröst eller molvärk. Ska vänta 2 dagar till, cykeln har kanske blivit oregelbunden sen mf. 

Kan man va gravid utan molvärk o ömmande bröst?
    När jag blev gravid var de typ enda gången jag inte trodde att jag blivit gravid, jag var lite oregelbunden, jag hade nämligen inga symptom. just då och tog bara för att vi skulle dricka och jag ville vara säker :P
  • busmonstret
    sowe81 skrev 2013-12-05 20:19:57 följande:
    Bäst att börja bebisverkstan! Tänk på att simmarna lever ju kvar några dagar så det är bättre att vara tidigt ute
    Lycka till!
    Vi ligger i. alla dagar utom gårdagen därför blev jag som lite stressad när jag såg flytningarna idag och tänkte att det är ju igår vi skulle ha myst.
  • busmonstret
    sowe81 skrev 2013-12-05 22:27:34 följande:
    Det är nog ingen fara då, ingen risk att ni missar den iaf.
    Min bm rekommenderar sex varannan dag för att bli gravid. Då är det bra på kvaliteten på spermierna och det finns alltid några levande kvar när de nya fylls på
    Jo, jag har hört nå sånt också. fast på endel sidor säger dom att man ska ligga i extra mycket de dagarna de är ÄL och att det inte ska spela någon roll om man har varje eller varannan. Är inne på dag 18 nu iaf så den borde ju komma när som helst nu tycker jag.. om man inte är en sån där som har låga doser att det inte visas på testerna...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?