Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Tjejer, har någon av er erfarenhet av bidrottninggele?
Tjejer, har någon av er erfarenhet av bidrottninggele?
Jag har en undran, gjorde ett ägglossningstest på söndagen, det blev glad gubbe och vi inseminerade på måndagen, på torsdagen- fredagen gjorde jag ägglossningstest igen och den glada gubben dök upp igen. Vad tusan hände??
Hej! Då hoppas jag in i tråden. Blev gravid i november, direkt efter jag slutat med p-piller. Missfall i början på jan men som visade sig 3v efter att det var ett mf i livmodern + ett utomkveds i ena äggledaren. Opererades för en dryg vecka sen, kom undan med titthålsop och de behövde inte ta bort äggledaren eller ta cellgift efter så ska bara ta ett grav-test om en vecka som bör vara neg. Hoppas på ett nytt plus efter det men är så klart orolig att samma sak ska ske igen och är rekommenderad att jag bör ta ett tidigt vul i v 5. Om jag får mf igen kommer jag be om täta blodprov efter för att se att hcg sjunker...
Så nu väntar jag på att äl ska komma igång! Lycka till till alla!
Jag använde clearblue digitala ägglossningstester. Väldigt märkligt och jag blir lite orolig att nåt är fel på ägglossningen efter missfallet. Testade inget mellan söndag-torsdag
Precis, har inte lust att betala 10 tusen och ändå vara chanslös. Ska ringa sjukhuset och höra vad dom säger. Jag tolkade det positiva äl-testet som att jag kanske var gravid. Vilken besvikelse.
Har sökt ett nytt jobb! Innan kände jag att jag lika gärna kunde stanna där jag är när jag ändå var gravid, men nu vet jag inte när det blir och dethär jobbet vill jag verkligen prova på. Skit samma att jag får börja pendla 4 mil och att det är en visstidsanställning till sept -15. Det kan ju lika gärna bli fast efter det och annars kan jag gå tillbaka till gamla jobbet. Jag får tjänstledigt i alla fall minst 6 månader. Hoppas nu att det kan bli något bra dethär.
Då hat man en deppig dag idag. Mensen kom i v, vilket kändes skönt få jag började bli orolig dag 4 efter BIM med kraftig magvärk å neg grav test.
Pratade med min syster igår (hon har själv haft 2 mf å svårt att bli med barn, men nu har hon två barn 4 år och 9 mån). Vi pratade om acnebehandling som min hudläkare vill ge mig när vi är klara med syskon. Då kläcker hon ur sig "seriös, menar du att ni försöker skaffa syskon" "är det så smart i er situation". Fan vad ledsen jag blev. Hon vet om vårt mf, hur ledsen jag var. Kände då att jag fick förklara mig att visst verkligen ej optimalt med maken borta i v men livet kan inte pausa längre då det gjort det nästan i 4 år (pga makens arbetslöshet å sen studier). Sen sa jag att det inte kommer bli lätt att få barn när maken jobbar borta å äl mitt i v. Varför jag nu skulle behöva förklara mig? Aldrig bett henne om hjälp å hon har aldrig hjälpt till. Hon har inte på 1,5 år fått för sig att bjuda min man på fika fast hon bor i Sthlm å han är i staden mån-fre. Så egentligen ej förvånad över hur hon gör mun blir alltid lika ledsen
Å idag har jag hittat allt till vagnen för att sälja den på blocket. Känns också som en känga mot mig själv.
Antar att dessa dagar kommer hoppa på en ibland enda tills man har ett plus å vet att allt är bra i magen.
Och vips börjar jag gråta..tittar på en kompis blogg där hon lägger upp bilder på sin dotter..och hur hon umgås tätt och ofta med gemensam kompis bebis. Skriver att det är så mysigt bla bla. Blir både avundsjuk och tycker det är halv jobbigt att träfda dem...speciellt samtidigt. Då är det så tydligt vilka som haft lyckade graviditeter och vem som misslyckats..de vet inte om mitt missfall..fy..att man bara kan börja gråta sådär bara. Och inte är allt över. Nejdå..skrapning snart om intr sista resterna kommer av sig självt. .gjort två omgångar med cytotec. Så skönt att skriva här..tack att så många ger stöd!