• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tjejer, har någon av er erfarenhet av bidrottninggele?

• F89
    Bebisfabriken skrev 2014-02-02 09:33:53 följande:

Jag har en undran, gjorde ett ägglossningstest på söndagen, det blev glad gubbe och vi inseminerade på måndagen, på torsdagen- fredagen gjorde jag ägglossningstest igen och den glada gubben dök upp igen. Vad tusan hände??

Testade du något mellan söndagen-torsdagen? Kan det varit så att ägget inte släppte på söndag/måndag? Fast å andra sidan så borde din tid mellan ÄL-BIM vara väldigt kort då om du fick mens i fredags?
  • F89
    Kattegat skrev 2014-02-02 10:55:03 följande:

Hej! Då hoppas jag in i tråden. Blev gravid i november, direkt efter jag slutat med p-piller. Missfall i början på jan men som visade sig 3v efter att det var ett mf i livmodern + ett utomkveds i ena äggledaren. Opererades för en dryg vecka sen, kom undan med titthålsop och de behövde inte ta bort äggledaren eller ta cellgift efter så ska bara ta ett grav-test om en vecka som bör vara neg. Hoppas på ett nytt plus efter det men är så klart orolig att samma sak ska ske igen och är rekommenderad att jag bör ta ett tidigt vul i v 5. Om jag får mf igen kommer jag be om täta blodprov efter för att se att hcg sjunker...
    Så nu väntar jag på att äl ska komma igång! Lycka till till alla!

Välkommen till oss!
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-02-02 12:27:34 följande:

Jag använde clearblue digitala ägglossningstester. Väldigt märkligt och jag blir lite orolig att nåt är fel på ägglossningen efter missfallet. Testade inget mellan söndag-torsdag

Märkligt. Har du pratat med dem som gör inseminationen om det?

Jag slutar inte testa förrän glada gubben försvinner igen eftersom min oftast är kvar 2-3 dagar.
  • F89
    Kirsten skrev 2014-02-02 12:43:11 följande:

Jag har ätit Apiforce, har inte märkt nån skillnad alls. Tänker äta upp de sista jag har och inte köpa mer sen!;)
    Hur länge har du ätit dem?
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-02-02 13:14:45 följande:

Precis, har inte lust att betala 10 tusen och ändå vara chanslös. Ska ringa sjukhuset och höra vad dom säger. Jag tolkade det positiva äl-testet som att jag kanske var gravid. Vilken besvikelse.

Förstår det : (

Ring och hör med dem!
  • F89
    Tinnis skrev 2014-02-02 16:29:35 följande:

Har sökt ett nytt jobb! Innan kände jag att jag lika gärna kunde stanna där jag är när jag ändå var gravid, men nu vet jag inte när det blir och dethär jobbet vill jag verkligen prova på. Skit samma att jag får börja pendla 4 mil och att det är en visstidsanställning till sept -15. Det kan ju lika gärna bli fast efter det och annars kan jag gå tillbaka till gamla jobbet. Jag får tjänstledigt i alla fall minst 6 månader. Hoppas nu att det kan bli något bra dethär. 

Jag hejar! Jag söker också ny tjänst eftersom jag inte orkar vänta längre på att bli med barn, vem vet när det blir.
  • F89
    Blåsippan84 skrev 2014-02-02 16:21:14 följande:

Då hat man en deppig dag idag. Mensen kom i v, vilket kändes skönt få jag började bli orolig dag 4 efter BIM med kraftig magvärk å neg grav test.

Pratade med min syster igår (hon har själv haft 2 mf å svårt att bli med barn, men nu har hon två barn 4 år och 9 mån). Vi pratade om acnebehandling som min hudläkare vill ge mig när vi är klara med syskon. Då kläcker hon ur sig "seriös, menar du att ni försöker skaffa syskon" "är det så smart i er situation". Fan vad ledsen jag blev. Hon vet om vårt mf, hur ledsen jag var. Kände då att jag fick förklara mig att visst verkligen ej optimalt med maken borta i v men livet kan inte pausa längre då det gjort det nästan i 4 år (pga makens arbetslöshet å sen studier). Sen sa jag att det inte kommer bli lätt att få barn när maken jobbar borta å äl mitt i v. Varför jag nu skulle behöva förklara mig? Aldrig bett henne om hjälp å hon har aldrig hjälpt till. Hon har inte på 1,5 år fått för sig att bjuda min man på fika fast hon bor i Sthlm å han är i staden mån-fre. Så egentligen ej förvånad över hur hon gör mun blir alltid lika ledsen

Å idag har jag hittat allt till vagnen för att sälja den på blocket. Känns också som en känga mot mig själv.

Antar att dessa dagar kommer hoppa på en ibland enda tills man har ett plus å vet att allt är bra i magen.

Min mor har en förmåga att slänga ur sig diverse ogenomtänkta funderingar/råd och jag brukar oftast hugga emot/säga ifrån/börja försvara mig. Däremot har jag den senaste tiden istället sluta bemöta dessa dumheter med förklaringar osv utan frågar bara lugnt och sansat vad hon menar när hon säger en sån sak/vart hon vill komma etc. Sen lyssnar jag på hennes förklaring och kan sedan säga att jag inte håller med alternativt förklara att hennes ord gör mig ledsen och inte är det jag behöver.

Det krävs övning men blir enklare och enklare. Viktigt är dock att man inte gör det för att "sätta dit någon" utan för min del handlar det om att jag inte vill lägga energi på att älta/fundera/försvara mig mot hennes kommentarer.
  • F89
    Bambi32 skrev 2014-02-02 17:29:02 följande:

Och vips börjar jag gråta..tittar på en kompis blogg där hon lägger upp bilder på sin dotter..och hur hon umgås tätt och ofta med gemensam kompis bebis. Skriver att det är så mysigt bla bla. Blir både avundsjuk och tycker det är halv jobbigt att träfda dem...speciellt samtidigt. Då är det så tydligt vilka som haft lyckade graviditeter och vem som misslyckats..de vet inte om mitt missfall..fy..att man bara kan börja gråta sådär bara. Och inte är allt över. Nejdå..skrapning snart om intr sista resterna kommer av sig självt. .gjort två omgångar med cytotec. Så skönt att skriva här..tack att så många ger stöd!

Förstår att det är tungt. Du är inte ensam och du har framförallt INTE misslyckats!
  • F89
    Tinnis skrev 2014-02-02 19:05:50 följande:
    Vad jag har märkt så har det hänt fler än man tror. Inte förrän man berättar själv så får man höra att personen själv varit med om det. 

Men du, jag känner också så. Min bror ringde nu i veckan som var och berättade att han och hans sambo precis varit på ultraljud och att allt såg bra ut. Ja, men vad kul för dem, känner jag, utan större entusiasm. Klart att det är jobbigt när det inte gick bra för oss. Känner mig som en dålig människa.

Jag läste någonstans att när man är mellan 25-35 år, så är chansen att bli gravid 15% varje månad. Om man försöker antar jag då. Kan det verkligen vara så lite? Känns som att jag får lite svindel nu. Det enda positiva i dethär är ju att jag nu vet att jag kan bli gravid. Det oroade jag mig för innan.
    Jag blev nyfiken! Här kommer (GAMMAL) statistik från familjeliv:
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?