• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Åh vilka tråkiga besked som finns i tråden nu när jag kommer in : (

E2012smamma och dreams85 - jag känner med er och hoppas att det inte är över ännu!

Det känns som att vår tråd fick en tuff start på 2014 tyvärr.

Jag har haft en tuff helg då en familemedlem har fått tråkiga besked om sin hälsa. Just nu har jag ett perspektiv där ÄL/BIM osv känns längre bort och jag är istället grymt tacksam att jag är frisk.

Var rädda om er!

• F89
    E2012smamma skrev 2014-01-27 08:14:23 följande:

Blä jag vet inte vad jag ska göra.

Åker nog till SöS iallafall, orkar inte ligga här å grubbla och leta symptom . Har inte blödit nåt mer alls... Måste man ringa innan eller kan man bara trilla in? Det är ju via akuten. Sist hade jag ju remiss från barnmorskan..

Min barnmorska är inte på plats idag plus att Jag inte skrivit in mig där än. Bara haft kontakt via mail..

Hos gynakuten i Göteborg är det bara att åka dit och sätta sig. Lycka till!
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-01-27 19:48:18 följande:

Jag har 7 dagar kvar till bim. Inga tecken än. Gjorde dock ett äl-test som visade positivt här om dagen. Men det betyder ju inget. Har beställt "testa tidigt" från RFSU. Känns läskigt och jobbigt.

Jag håller tummarna! : D
  • F89
    Cayenna skrev 2014-01-28 08:29:58 följande:

Äl+14 /bim+2 och ingen mens nu på morgonen och det känns inte som att den kommer komma idag!! Vågar man börja hoppas på riktigt?

Jag hade gjort det! Iväg och köp ett test nu! ; )
  • F89

Tålamod och perspektiv är som bortblåst. Istället är jag förbannad och undrar vart fan min ägglossning är?!

24 dagar sedan första mensen, 15 dagar sedan andra mensen. Tappen har varit högt upp och mjuk, inte helt stängd, som den brukar vara dagen innan ÄL, i 3 dagar nu och igår hade jag ÄL-smärta över höger äggstock hela dagen men ändå negativa tester. Jävla kropp!

• F89
    Mommy1986 skrev 2014-01-28 09:03:47 följande:
    Men är du säker på ÄL testen?

Jag gick denna månad efter kroppen helt, tappen och sekret...

Testen har inte riktigt stämt för mig. :/
    Testen brukar stämma för mig och jag känner ju att tappen inte är helt i ÄL-läge ännu även om den är nära men jag är så frustrerad bara att det inte blir något.

Det är som att kroppen är färdig egentligen men inte får till det liksom?
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-29 09:23:39 följande:
    Är inne nu. Även om hon var trevlig så höjde hon på ögonbrynen lite. Typ vad gör du här?

Jag sa att bm rådde mig att gå direkt hit. "Vi måste nog ta ett snack med mvc , dom skickar folk på löpande band "

Sen sa hon ja det är ju redan lång väntetid och det är nästan bäst att man bokat tid.

Kändes som att hon ville bli av med mig hahaha..

Aja , hon sa 1,5 timmes väntetid det är ju helt ok ändå.
    Vi håller dig sällskap! : )

Jag tror illamåendet är ett jättebra tecken.
  • F89

Ingen som sett min ägglossning någonstans? Om ni ser den kan ni väl säga åt den att jag väntar?

• F89
    E2012smamma skrev 2014-01-29 09:49:19 följande:

Tack för att ni hoppas :)

Jag vill tro att allt är okej. Samtidigt inte för jag vill inte bli besviken.

6+5 så ska dom väl kunna se hjärtat?

Jag tror det beror på utrustning?

När jag var gravid så sa min BM att i min kommun så är inte utrustningen splitterny och att de därför försöker undvika VUL innan 7+0 för att inte riskera att man får ett dåligt besked fastän att allt är bra. Jag vet däremot flera som sett pickande små hjärtan tidigare : )
  • F89
    Kirsten skrev 2014-01-29 09:41:38 följande:

Leta efter min också när ni ändå håller på!;) Det är verkligen min influensa som skrämt bort den tror jag!
    Jag börjar tro att det är min övervakning som har skrämt bort min...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?