• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Patricia4 skrev 2014-02-21 14:28:20 följande:
    Jag håller med dig! Alla lever vi med våra egna känslor och besvär. Gudarna ska veta hur påfrestande det kan vara med ständig babygråt när man dessutom förmodligen lider av sömnbrist. Självklart föredrar alla i denna grupp babygråt framför missfall. Det är svårt det där. Jag tror på ömsesidig hänsynstagande. När vi fick vårt förra missfall, kom min svåger över med deras bebis och var uppriktigt ledsen för vår skull och sa åt mig att gosa så mycket jag vill i väntan på vår egen. Istället för att tänka automatiskt att jag skulle tycka att en bebis skulle göra min sorg värre och undvika oss. Ibland är det jobbigt med gravida och bebisar, ibland är det babygos jag behöver för att bli motiverad och vågaförsöka igen.

Däremot tycker jag att vi i vår tråd får säga att det var jobbigt att höra dom att klaga över bebisgråt för faktum är att det är sällan vi pratar öppet om missfall. Det är " naturens gång" och det ska tydligen vara lätt att acceptera. Därför tycker jag att här i vår tråd måste det vara ok emellanåt att vara lite bitter, ledsen och irriterad .. Kram tjejer :)
    Jag håller med dig, klart man får gnälla här! Jag vill ju mest bara tycka att det inte är fel agerat av den som är gravid eller har barn.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-02-21 15:41:48 följande:
    Klart alla har sina problem, och men är ju själv ofta uppslukad i sitt. Blev bara lite mkt i julhelgen när min syster visste hur ledsna vi var efter mf. Vi tog hand om deras lille guldklimp så hon skulle kunna få vila och vi kände då ännu mer hur vi ville ha en egen.
    Det förstår jag och jag förväntar mig mer empati och hänsyn av någon närstående som vet om vad som hänt än random arbetskamrater osv.
  • Solros78
    Belly skrev 2014-02-22 22:01:11 följande:
    Nej jag vet ju exakt vilken dag som senaste mensen kom och jag har 25 dagars cykel.
    Men jag brukar känna av min ägglossning väldigt väl, men den här månaden kände jag av den på både dag 9 och sen igen på dag 13.

Men om man räknar ut enligt min regelbundna mens så brukar jag få ÄL på dag 11-12.

Så ja jag är väldigt förvirrad den här Cykeln haha, men som du säger det är nog egentligen bra så jag inte går och räknar dagarna som vanligt.
    Jag är också jätteförvirrad över min äl. Är på dag åtta idag. Haft ont i äggstockarna sen dag fem och hade massa flytningar i torsdags och fredags men inget utslag på ältesterna. Borde ha äl typ dag 11-11.
  • Solros78
    SaandraR skrev 2014-02-23 10:34:02 följande:

Yes! Efter 9 dagars blinkande gubbe kom äntligen den fasta! Tog även en vanlig äl sticka som var positiv :)

Härligt! Mycket sex nu!
  • Solros78
    F89 skrev 2014-02-23 18:58:50 följande:
    Hur var det efter ditt förra mf? Efter mitt så tycker jag att jag hade gravid/ÄL-flytningar i flera månader samt att jag ofta (kanske varannan dag) var öm över höger äggstock!
    Efter mitt förra mf hade jag inte äl alls de två första månaderna...
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-02-23 19:03:53 följande:

Jag med! Är på dag fem och har jätteont över vä äggstock... Vet inte när vi ska försöka pricka in..? Myste igår. Och brösten är tokömma! Det är som överslag på hormoner eller nåt!

Ja mina bröst har också varit lite ömma mot totalt oömma under mensen. Vi hade sex i torsdags men inte efter det så har äl varit typ tors -fre blev det inte många försök. Men jag testar på och hoppas på dag 11-12.
  • Solros78
    Mommy1986 skrev 2014-02-24 16:43:11 följande:
    Tack.. :)

Härligt att ha nånstans att skriva sånt här och läsa vad andra skriver. Allmänt allt som skrivits hit.

Allt som alla skriver i forumet vore ju inte så värst populärt samtalsämne t.ex på jobbet. ;)
    Va vill du inte sitta på jobbet och berätta att du har älflytningar och måste hem och ha sex.
  • Solros78
    Belly skrev 2014-02-25 05:21:54 följande:
    Det kunde du! Jag plussade! :D
    Det här missade jag, grattis!
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-02-25 17:06:18 följande:

Tjejer! Hur var er hy efter missfallet? Innan missfallet hade jag små plitor bakom öronen. Efter missfallet, typ efter ägglossningen och framåt, har jag fått finnar runt munnen! Sådana röda, hårda som kliar. Jag hoppas verkligen att detta inte är något jag ska få varje månad nu!

Min hy var fullständigt bedrövlig runt missfallet, före och efter.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?