Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Patricia4 skrev 2014-02-21 14:28:20 följande:
Jag håller med dig! Alla lever vi med våra egna känslor och besvär. Gudarna ska veta hur påfrestande det kan vara med ständig babygråt när man dessutom förmodligen lider av sömnbrist. Självklart föredrar alla i denna grupp babygråt framför missfall. Det är svårt det där. Jag tror på ömsesidig hänsynstagande. När vi fick vårt förra missfall, kom min svåger över med deras bebis och var uppriktigt ledsen för vår skull och sa åt mig att gosa så mycket jag vill i väntan på vår egen. Istället för att tänka automatiskt att jag skulle tycka att en bebis skulle göra min sorg värre och undvika oss. Ibland är det jobbigt med gravida och bebisar, ibland är det babygos jag behöver för att bli motiverad och vågaförsöka igen. Däremot tycker jag att vi i vår tråd får säga att det var jobbigt att höra dom att klaga över bebisgråt för faktum är att det är sällan vi pratar öppet om missfall. Det är " naturens gång" och det ska tydligen vara lätt att acceptera. Därför tycker jag att här i vår tråd måste det vara ok emellanåt att vara lite bitter, ledsen och irriterad .. Kram tjejer :)