• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

söderböna skrev 2013-11-07 23:30:27 följande:
    Spännande att vi ligger i fas! Vore roligt om vi lyckades plussa samtidigt! Hoppas starkt på nästa ÄL! Har liksom vant mig vid dessa plus vid det här laget och känns konstigt att vara utan någon längre stund.
    Ja verkligen!

Tror vi var med i samma majtråd ett tag, känner igen ditt nick.... Hoppas vi får vara i samma bf tråd sen, typ Augusti eller september tråden
  • sowe81

En fråga ang äl-tester. Jag har aldrig använt förr så är lite osäker.

Det har varit helt blankt på dem i två dagar men idag visade det sig ett svagt streck, om det blir så imorgon med kan jag räkna med att äl kommer inom kort då eller kan den visa streck ändå?

Jag vet ju att vid lika starkt är själv äl, men vill ju gärna få till det lite extra innan äl också o min sambo jobbar mkt kvällar så det gäller att jag ska orka hålla mig pigg de kvällarna

• sowe81
    Solros78 skrev 2013-11-08 20:35:03 följande:
    Köp digitala så slipper du fundera och analysera.
    Det är ju så dyrt... Vet ju inte hur länge jag får hålla på o testa eftersom det är första efter ma. Men kommer nog bli digitala om jag får mensen emellan.
  • sowe81
    F89 skrev 2013-11-08 21:41:28 följande:

Sowe81: Jag har bara använt sånna ÄL-test en cykel tidigare (har digitalt nu) men jag hade nog tolkat två streck som att en stegring är på G om det var helt blankt tidigt!

Ja det känns ju som nåt var annorlunda idag, får se hur det ser ut imorgon...
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-09 10:43:27 följande:

Jag har kört äl-tester måååånga gånger. Helt klart stegring på gång. Ibland blir strecken aldrig lika starka fast man har äl ändå. Fördelen med billiga tester (jag kör testlagret) är att man kan köra både morgon ock kväll. Har varit med om att strecken bara varit lika starka en gång på kvällen och sen har de blivit svagare igen. Och jag vet att jag haft äl eftersom jag tempar. Man kan ju ha stegring utan att ha äl. Tempel höjs ca 0,3 grader om ett ägg verkligen släpper. Jag har läst någonstans att det vanliga är att ha en eller två menscykler per år utan att ha äl. Ujuj, nu har jag avslöjat vilken testgalning jag är smile5.gif
    Var svagare idag. Kanske inte är på gång ändå. Jag testar bara mitt på dagen. Är ju 15 dagar sen skrapning så set kan ju dröja ett tag till. Bara det inte blir precis nästa helg då vi ska till min sambos föräldrar, vore så typiskt.

När man tempar, ska man göra det på morgonen eller räcker det med samma tid varje dag?
  • sowe81
    söderböna skrev 2013-11-09 11:16:58 följande:
    Ja, känner igen era nicks också. Majtråden var det! Hoppas, hoppas, hoppas på en revanschtråd med hösttema. Känner mig förbannat redo! smile1.gif
    Ja höstbarn, det blir toppen.

Min dotter är född 29/8, får hoppas på en till vid samma tidpunkt
  • sowe81
    full fart skrev 2013-11-09 12:27:26 följande:

Jag va på ultraljud förra torsdagen skulle då vart i v 12+4 men de hade dött i v 8+4 så fick tid art sätta igång med cytotec redan fredag morgon så här sitter man o inväntar att sluta blöda så man kan börja om har läst de kan ta 4 veckor innan man slutar blöda:( fy va segt!!!!

Välkommen, även om detta egentligen inte är en tråd man vill tillhöra!

Hoppas behandlingen går bra. Jag skrapades efter att cytotec inte fungerade så bra, jag blödde ganska precis 14 dagar.
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-09 16:04:05 följande:

Jajemen! Tar en stund att bekanta sig med den men skoj annars
    Åh den appen ska jag ladda ner
  • sowe81
    full fart skrev 2013-11-09 15:29:30 följande:

Hur vet man att de inte funkar liksom?:s

[/quote]Jag började blöda massor redan dagen efter första tabletten, fick åka in akut. De gjorde vul o såg rester, blev inlagd o fick cytotec på kvällen, på morgonen var det fortfarande lika mkt rester kvar så då beslöt de att skrapning var bäst. Ja är jätteglad för det. Snabbt o smidigt o allt var ute när jg åkte hem den kvällen.
  • sowe81
    full fart skrev 2013-11-09 15:23:50 följande:

Tack alla:) ja nu vill man bara detta ska va förbi så man kan börja om o känna sej fräsch igen, har ni ande barn sen innan?

Har en dotter som är 14 månader.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?