Inlägg från: sepfhrenia |Visa alla inlägg
  • sepfhrenia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Känns positivt idag! Hade två klara streck på äl-stickan idag :) Kroppen verkar funka!

• sepfhrenia
    Sorg13 skrev 2013-11-14 19:49:50 följande:
    Där står pregnant!!är fortfarande lite skeptisk och vågar inte riktigt tro på det!
    Wow, så härligt! Grattis!
  • sepfhrenia
    Cayenna skrev 2013-11-19 08:36:26 följande:

Å vad spännande Du håller dig till bim?
    Haha, ja det är tanken...men vi får se ;)

De andra gångerna jag blivit gravid har det inte visat positivt förrens ca 5 dagar efter bim och man blir ju så besviken när det visar negativt så det är bättre att vänta....men det är spännande. :)
  • sepfhrenia
    busmonstret skrev 2013-11-19 11:02:26 följande:

Jag har köpt hem rosenrot och ska testa med det. men fungerar inte det tänkte jag ge Bisolvon en chans Glad
    Jag personligen hade inte blandat in rosenrot om jag vill bli gravid, rosenrot kan påverka en olika såklart, det är ju helt individuellt. Men det är nog en 50/50 chansning.

Har du tagit rosenrot innan och inte känt några som helst konstigheter så är det kanske ok men har du ingen erfarenhet sedan innan hade jag inte gjort det.

Första gången jag tog rosenrot blev jag helt "nerdrogad", somnade inom 30 min och sov i flera timmar. Har även vänner som reagerar likadant. Det ironiska är att det ska höja koncentration och vara uppiggande. Tror inte det är bra för fertilitet och foster. Men det är bara min personliga åsikt, har inte något bevis.

• sepfhrenia
    Amoureux skrev 2013-11-19 15:45:55 följande:
    Jag har fått två missfall på raken...Rynkar på näsan Vi ska försöka igen.....
    Jag beklagar, hur mår du nu? Styrkekram till dig!
  • sepfhrenia
    Camilla040609 skrev 2013-11-19 22:20:52 följande:

Någon mer än jag som inväntar BIM?

Roligt om vi var några stycken, senaste veckan har jag väl känt mig lite elak mot er som väntar på ÄL då jag känner hur tungt det är med väntan av BIM. Så det vore ju kul om vi var några stycken som väntar in det, som kan prata med varandra.

Jepp, bim till helgen. Har börjat tänka lite på det idag då det börjar närma sig... Tiden går långsamt o man vill inte hoppas för mycket.
  • sepfhrenia
    Camilla040609 skrev 2013-11-19 23:31:23 följande:
    Nej men lite så är det ju, man tänker på det men vill inte tänka på det, ändå tänkar man på det. konstigt det där!!
    När har du BIM då?

Okej, så när ska du testa har du tänkt?? Tiden går riktigt långsamt nu, jag har den 25:e så på fredag morgon har jag tänkt testa tror jag.

Jag tänker testa på lördag morgon när  min sambo är hemma, är det ett plus så blir det väldigt roligt tillsammans och är det negativt så kan man få/ge en kram. 

När jag testade plus med min son 2009 så var jag själv och fick ringa ner till australien och berätta så jag vet att han vill vara med denna gång :)

Men man vet aldrig...helt plötsligt kan man inte hålla sig ;) 
  • sepfhrenia
    Emaria skrev 2013-11-21 08:24:12 följande:
    Jag går och väntar på BIM och att få testa. Har samtidigt börjat få tecken som är svåra att missa. Spelar kroppen mig ett spratt nu så är det inte snällt. Har två nätter fått gå upp och kissa vid 3-4 för att sen inte kunna somna om. Precis vad som hände i somras när jag var gravid.

Sen har jag ömma bröst, fått två rejäla finnar på ryggen som jag aldrig annars har och lite molande värk.
    Samma här, olika tecken. Antingen är jag gravid eller så överanalyserar man allt och det är vanlig mens på g...

Kissig hela tiden, trött, svullen om magen och extra känslig i underlivet...samma som förra gången. 
  • sepfhrenia
    Camilla040609 skrev 2013-11-21 12:27:11 följande:
    Tänkt samma tanke att det kan vara överanalysering för mig också och att mensen är på ingång och att jag därav har molande värk i tjejmagen. Men att den kommit nästan över 1.5 vecka innan mensen är för mig lite udda då jag annars har molande värk/mensvärk andra dagen i perioden. Så imorgon vet jag kanske mer efter ett g-test. Annars får jag vänta och se om mensen kommer igång.
    Jag kommer också testa imorgonbitti. Spännande!
  • sepfhrenia
    Emaria skrev 2013-11-24 17:03:05 följande:

Jag har testat sen i fredags. Idag kom ett svagt men korrekt plus!!

Wow! Supergrattis! :D

Jag har bim idag/imorgon tror jag... Ska testa imorgonbitti, hoppas!!
  • sepfhrenia

Bim under helgen/ idag, vet ej riktigt när. Svårt att veta efter mf och skrapning tycker jag. Aldrig haft koll heller på hur många dagar  min lutelfas varit. Testade iaf idag och det var negativt...

Hur har det varit för er andra? Har lutealfasen varit längre/annorlunda efter ert mf/ma? 

• sepfhrenia
    Anonym (Sjalmamman) skrev 2013-11-26 07:27:29 följande:
    Jag vågade på darrande ben testa imorse och fick ett fint plus
    Underbart! Grattis! :)
  • sepfhrenia
    is1 skrev 2013-11-26 12:27:11 följande:
    Jag va på gynmottagningen igår, eftersom jag har så ont och dom hittade inget, allt såg bra ut å så. Det hon rekommenderade var att äta p-piller eller bli gravid..
     Jag skulle äta Alvedon och naproxen för det onda, men det hjälper inte.

Så någon som har något tipps?  
    Precis som Patricia4 skriver, vetekudde och om du har badkar ta ett långt bad. Det hjälper mot smärta ett bra tag efter badet. Under min förra graviditet var det så jag tog mig igenom de dagar med fogont osv..

Be din partner göra taktil beröring också, det hjälper för stunden. 
  • sepfhrenia
    F89 skrev 2013-11-27 09:09:14 följande:
    Vad tråkigt! : (
    Förstår att du blir ledsen.
    Jag hade på känn att det skulle bli så denna månad, att kroppen inte var redo. Men ändå blir man ledsen.
  • sepfhrenia
    Patricia4 skrev 2013-11-27 10:13:31 följande:
    Tråkigt:(
    Läkaren jag träffade igår mumlade nåt på obegriplig svenska om att första ägglossningen inte är lika stark första gången efter mf. Aldrig hört nåt sånt tidigare. Kan det vara så? Jag tror mer på att kroppen sörjer och behöver tid att " rensa ur" samtidigt som man ju läst att det ska vara lättare att bli gravid på en gång. Förvirrande med olika bud. .. Ge inte upp!
    Ja, det är nog individuellt alltihopa och varierar från gång till gång.

Nä, ger upp, det gör jag inte! :)

Nu blir jag mer avslappnad dessutom, vet att kroppen funkar, det som är drygt under månaden är tiden mellan äl och bim. Men nästa gång fäster det ;)
  • sepfhrenia

Ok, Nu är det helt kört för min del, från att vara gravid till mf, till att få mens igår, alltså inte gravid så får jag reda på att min sambo gjort grejer med två olika personer under en helg när han var bortrest när jag var gravid. Att mina vänner vetat detta men inte velat säga nåt pga mf, för att jag var så ledsen. Och den andra hoppades att han skulle säga det själv och när denna kompis konfronterade honom för ca 2-3 veckor sedan fick hon uppfattningen att han pratat med mig och att jag visste allt. Men inte...

Det kommer fram mer och mer och nu fick jag också reda på att han rökt på nästan varje dag vad jag förstått under vårt barns första två år bakom min rygg.

Jag ser mig själv som en öppen, rak, ärlig människa som har skinn på näsan och är inte dum i huvudet. Men nu ifrågasätter jag mig själv. Är jag så jävla blind, naiv, ett våp...hur kan jag inte sett, hur kan han ha döljt allt?

Det finns 2 andra märkliga saker med 2 olika personer till, men detta är inget jag har fått konfirmerat...

Min värld är upp och ner, jag vet ingenting, jag vet inte vem jag är, vem är han och vad vill jag, vad ska jag tro.
    Han säger att han kommer inte ihåg något från den ena kvällen och den andra erkänner han att det var en som försökte kyssa honom och att han backade och sa att han hade flickvän o inte var intresserad. 

Alla hade alkohol i kroppen som var där och jag vet inte vad jag ska tro...

Från att snart skulle gifta oss och planera större familj till detta.... jag vet inte vad jag ska göra.....jag är i ett svart vakum.

• sepfhrenia

Tack alla! Verkligen!!!

Jag har svårt att se att vi ska ha en framtid tillsammans när han ljugit för mig under hela vårt förhållande. Under 5 år. Det ska till drastiska förändringar för att jag ska kunna tänka mig att fundera på en framtid tillsammans. Och det är ju inget som händer över en natt heller.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?