• zebra

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Kirsten skrev 2013-12-05 21:03:53 följande:

Jag tror jag fick ont i tuttarna bim+4 med min son så klart det går!:)
    Åh, du ger mig hopp :') Lite därför jag väntar lite, för att slippa bli besviken men också för att fler symtom ska komma om så är fallet. 
    :)
  • zebra
    Kirsten skrev 2013-12-05 21:15:02 följande:

Bra tänkt! Jag kommer ihåg att jag fick ont i tuttarna innan det ens visade sig nåt streck på gravtest. Molvärk tror jag kom mycket senare, inget jag kommer ihåg nämligen. Håller tummarna!:)
    F89 skrev 2013-12-05 21:20:11 följande:
    busmonstret skrev 2013-12-05 21:46:38 följande:
    När jag blev gravid var de typ enda gången jag inte trodde att jag blivit gravid, jag var lite oregelbunden, jag hade nämligen inga symptom. just då och tog bara för att vi skulle dricka och jag ville vara säker :P

Och jag hade molvärk men inga ömma tuttar : ) Tummarna hålls här också!
    Tack snälla ni, har fått upp hoppet lite, fick lite små "stickningar" i vänstra nedre delen av magen, varför måste det betyda antingen det ena eller det andra (mens eller grav.)? :P Hoppas min kropp inte lurar mig!

• zebra
    0fia skrev 2013-12-05 22:44:10 följande:
    Jag har aldrig känt ngt de första veckorna trots att jag alltid plussat tidigt och vetat om att jag varit gravid
    Det verkar vara vanligare än man tror, känns som alla har molvärk och/eller ömmande bröst :o Hur misstänker du att du är gravid? Eller testar du tidigt när du planerar graviditet? 
  • zebra
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-05 23:30:23 följande:
    Ja, jag hade varken eller o jag plussade/testade positivt sent(vågade inte ta förrän dag 38). Så det går. Glad
    fruPalmkvist skrev 2013-12-05 23:35:26 följande:
    Japp det kan man! Har inte känt något speciellt innan jag plussat på mina fyra graviditeten!
    Åh,hoppas det stämmer då för mig! Kommer gråta glädjetårar o va överlycklig om det visar sej vara sant :') Tack för alla svar!

• zebra
    0fia skrev 2013-12-05 23:36:06 följande:
    Jag har varit väldigt planerande och testat tidigt. Tempar också för mig har man kunnat ana att det är något då tempen höjts nästan som en andra gång.....
    Åh då förstår jag, trodde tempen ändrades vid ÄLmen inte hört om att det var påverkbart under graviditeten.
  • zebra

Idag BIM+2-3 och ÄL+15-16 och ingen mens än, men får den där luriga känslan i magen att mensen är på väg men så är det inget..

Börjar känna som att det finns något därinne...hade tänkt gå till barnmorska och testa men såklart ska det här inträffa under helgen..så får troligen vänta till måndagen. Kanske bra ifall mensen ändå kommer snart ?.?

Jag är lite nojig och gillar inte besvikelser..

• zebra
    Solros78 skrev 2013-12-06 22:14:58 följande:
    Varför gå till barnmorskan och testa?? Det är ju bara att köpa ett test på apoteket!
    Patricia4 skrev 2013-12-06 22:15:56 följande:
    Håller tummarna:) också imponerad över att du inte testat än ;)
    Jo, det är så att jag hade ändå tänkt gå till Bm och testa (även efter test hemma) för jag gillar den mysiga känslan av att vara där med mannen och få positivt besked och bli inskriven samtidigt :) Att få det bekräftat Drömmer

Men är tveksam till att jag kommer hålla mej hehe. Berättade för mamma idag och hon tyckte att jag borde vänta till en vecka har gått från BIM och sen testa...tror det va lite så förr. Om man beställer tester från testlagret de kommer väl också på måndag?  Lite så tänker jag också.
  • zebra

Glömde nämna att jag faktiskt testade på BIM-4 och fick negativt. Därför fortsatte tanken att mensen bara var oregelbunden.

• zebra

Har varit borta några dagar och inte hunnit skriva eller kommentera. Försökt läsa äldre inlägg och beklagar det som hänt för de nya på tråden :( 

Och grattis för de som plussat!

Testade till slut på ca BIM+4 och visade ett plus! : D Tack alla för ert stöd, utan era kommentarer och svar på frågor tror jag jag varit rätt så förvirrad nu och inte misstänkt graviditet! Testade negativt vid BIM-4 och tappade nästan hoppet. Ska försöka inte vara alltför orolig och önskar er alla lycka till! 
    Kommer fortsätta läsa tråden trots denna enorma trötthet hehe.

• zebra
    Belly skrev 2013-12-09 21:53:13 följande:
    Grattis till plusset!! :)
    Tack! :) Håller tummarna för dig ;)
  • zebra
    dreams85 skrev 2013-12-09 21:54:46 följande:

Åh grattis! Hur långt tid efter missfallet plussade du?
    Tack! Det tog 2 månader.
  • zebra
    Camilla040609 skrev 2013-12-09 21:57:43 följande:
    Grattis ZEBRA till plusset!!
    Tack snälla du :)) Känns som tiden kommer gå riktigt segt innan man passerar v12 denna gång..som tur är så kommer julledigheten snart så man får vila lite.
  • zebra
    Camilla040609 skrev 2013-12-09 22:11:53 följande:

Jaa jag kan tänka mig det!!

Jag gjorde skrapningen i v.13 och det känns som att blir jag gravid igen så kommer oron vara hög tills bebisen är ute och är en frisk krabat. Jag har ju tre friska barn redan och aldrig råkat ut för MF tidigare så det känns bara sååå konstigt att det skett. :-/

Nu hoppas jag på plus i årsskiftet

Ja jag förstår dej! Detta blir första barnet om allt går bra, tror jag skulle tagit det bättre om jag haft ett barn tidigare men ett missfall är alltid förkrossande oavsett när det sker.
  • zebra
    busmonstret skrev 2013-12-09 21:59:45 följande:
    Stort grattis! :) får själv hopp :)
    Patricia4 skrev 2013-12-09 23:02:11 följande:
    Grattis zebra :))
    Patricia4 skrev 2013-12-09 23:02:11 följande:
    Grattis zebra :))

Tack allihop! Håller tummarna för er och hoppas på det bästa :)

• zebra
    dreams85 skrev 2013-12-10 06:47:52 följande:

Härligt att det gick så fort, det ger hopp när det känns som jobbigast.

Grattis igen! Förstår att det känns fantastiskt men att oron är stor.
    Tack igen :) Ja, men försöker njuta ändå. 
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?