• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mimmih skrev 2014-02-27 18:13:16 följande:
    Idag, om man går efter P-tracker. Är på dag 29, fast senaste halvåret har jag haft så lång menscykel som 33 dagar.

Jag är oxå på dag 29 Fast har bim 5 mars, 34dagars cykel gissar jag. Ska dock testa i helgen så jag slipper hoppas dem sista dagarna.
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-02-27 21:38:01 följande:
    Här är en till som väntar på ägglossning. Tills dess har jag bestämt att vi ska ha sex varannan dag. Mannen känner sig som en avelstjur, men det får han tusan ställa upp på. Jag ska ju sköta hela den kommande graviditeten inklusive förlossning.. Inte för att tävla, men ändå ;)

Haha avelstjur tycker min sambo med. Jag kan tycka att dem gott kan vara det en vecka per månad...
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-02-27 18:53:19 följande:
    Jo men det är för sent den här cykeln och tänk om jag skulle bli gravid?

Är det från nu ni ska pausa? Hoppas din äl kommer fort så ni hinner.
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-02-27 22:14:29 följande:
    Vad lustigt att vi är på exakt samma dag! Jag är så rädd för att få supersvagt resultat som jag ändå inte kan vara säker på. Ska försöka att hålla mig ett par dagar till!

Ja, det var lite lustigt Jag kommer vara på äl+12 eller äl+13 när jag testar och utifrån instruktionen i testen verkar det inte omöjligt. Jag får troligen neg och då slipper jag hoppas sista dagarna innan mensen kommer.
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-02-27 22:32:37 följande:
    Rent statistiskt känns det inte troligt att jag skulle bli gravid på första försöket, andra gången i rad, men man vet ju aldrig…! Håller tummarna för att vi har goda nyheter efter helgen!

Jag skulle säga tvärtom där. Blir du gravid på första en gång är det troligt att det händer fler gånger. Jag som fått kämpa för plusset får nog kämpa igen. Jag hoppas du får ett glatt besked på måndag.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-02-27 22:40:33 följande:
    Spännande , självklart håller jag även tummarna för dig:) har du några symptom??

Tack Nej, inga symptom. Tror inte det lyckades denna månad så vill mest testa så jag vet och slipper hoppas. För hoppas gör man ju ändå.
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-02-28 17:00:24 följande:
    Tror du!? Det hade varit rent fantastiskt!

Min vän som hade sex missfall och blev gravid väldigt lätt fick höra av sin läkare att det inte alltid var bra, det var som att "vad som helst" fastnade. Men, den är såklart ändå bättre att bli gravid än inte alls!

Hur länge var det nu du fick vänta?

Ma-babyn tog 8 månader, ca 7 försök. Efter ma är vi nu på försök 3 så vi plussar nog i sommar troligen.
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-02-28 21:05:02 följande:
    Åh fy fasen! Jag hade ju en himla tur som blev gravid direkt, det måste vara ännu värre att förlora något som man har kämpat för så länge. Håller tummarna för att det går snabbare denna gången!

Jag tror det känns lika hemskt att förlora oavsett tillverkningstid. Däremot känns nog förlusten mindre så snart man blir gravid igen, och då är det ju bättre att det går fortare. Tack för tum-hållandet. Jag hoppas du får ditt plus lika snabbt som första gången
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-02-28 21:07:34 följande:
    Då blir det en vårbebis:)
    Himla mysigt att få bebis på våren!

Perfekt Men just nu säger jag även ja tack till december barn
  • Cayenna
    Tess1984 skrev 2014-02-28 20:32:35 följande:
    Nu är man redo för nästa försök när nästa ägglossning inträffar, då hoppas jag på rätt skott i ägglådan...nu jäklar..
    Tänkte fråga er om äggstickor för det verkar som de flesta av er använder det här? Jag och sambon har pratat om det och vore en ide att prova. Vart köper man de billigaste och de bästa? Förlåt om jag återupprepar samma fråga!! =)
    Hoppas ni alla får en bra helg, massa kramar 

Jag kör oxå cb, dyrare men helt klart värt det med sin tydlighet. Jag kör dem lila med dubbel indikator.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?