• Kuben

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Halloj alla!
    Har inte varit så aktiv här, då jag jobbat som en galning - men jag har läst nästan alla era inlägg.

Jag var på kvinnokliniken för att jag fortfarande blöder till och från och då hittade man något som såg ut som en polyp (hur i all sin dag man ser det på de där gryniga bilderna förstår jag inte!) och nu ska jag tillbaka på remiss på måndag för att se vad det verkligen var.

Nu en fråga: Varför får man polyper i livmodern? Vad orsakar de? Och vad gör man åt det?

Stort tack för kloka svar!!       

• Kuben
    0fia skrev 2013-11-09 14:36:24 följande:

Man tempar på morgonen för att kroppstemperaturen då är lägre. När man börjar röra sig stiger tempen och då är det svårt att följa förändringen. Jag tempar varje morgon när barnen vaknar (har en termometer som mäter på 10 sekunder). Det är ungefär samma tid varje morgon. Nu på minisemester blev det sovmorgon och då var tempen 0,2 grader högre. Jag använder fertilityfriend som är en hemsida där man kan fylla i väldans massa symtom. Jag fyller i temp och mens och äl-tester (och mys). Då får man fram fertila dagar och sannolikhet för att det lyckats. Ganska kul att följa och jämföra med tidigare graviditeter. Det är ganska lika. Som sagt lite galen är jag

Fertilityfriend!
    Spännande. Finns det en app? 
  • Kuben
    full fart skrev 2013-11-09 15:23:50 följande:
    Tack alla:) ja nu vill man bara detta ska va förbi så man kan börja om o känna sej fräsch igen, har ni ande barn sen innan?

Har 2 sedan tidigare - 5 och 7 år.
  • Kuben

Verkar vara ÄL på gång. Men hur funkar det med ev polyp i livmodern?

• Kuben
    0fia skrev 2013-11-09 23:01:13 följande:

Har ingen aning men googlade lite och hittade följande....
    www.familjeliv.se/Forum-15-317/m68718256-1.ht...
    Hoppas att det fungerar!!!
    Tack!
    Intressant! Ska dit i morgon bitti, antar att jag får svar då. Har ÄL och hoppats på att vi prickat nu, men det kanske skiter sig (ursäkta språket) om jag måste sövas och operera bort polypen... Ja, ja, det kunde ju vara värre.
  • Kuben
    0fia skrev 2013-11-12 20:42:37 följande:
    Nu är det jag som går och funderar ihjäl mig. Tänk att man kan fundera och analysera ngt så mycket. Tror jag kanske har äl nu. Tycker att det gör lite ont i livmodern. Vi var ju borta i helgen och jag trodde återigen att jag helt slutat blöda så vi myste i lördags. Efter det kom det mer brunt och lite rött. Hoppas ni inte tycker jag är tokknäpp men här kommer bild på mina senaste tester (fläckarna är lim). Tycker nog testet den 9/11 är positivt men runt omkring neg. Tempen har inte stigit än men vi får se imorgon.... Det kan ju förstås vara infektion som känns också eftersom vi har myst. Hmm, blir ju sugen på mys men maken vill inte ta några risker med tanke på senaste gången...
    Jag tycker också att det ser ut som positivt den 9:e.  Men kanske även lika utslag den 4:e? Förstår att du är förvirrad!
  • Kuben
    0fia skrev 2013-11-15 23:24:44 följande:
    Och det var inte kvarvarande hcg-hormoner som gav pos på äl-stickor?

Precis det har hänt mig några gånger...

Och varför hamnar mitt svar nu i själva citatet? Kommer inte ur rutan     
  • Kuben

Hej,

Har försökt att ligga lågt ett tag. Har haft mens/äl-mol (ibland nästintill smärtor) sedan missfallet. Hade klockren äl i måndags enligt testen (sent i cykeln, men det kan det ju vara efter mf) fick missfall sista oktober. TÄnkte att äl/mens-känningarna skulle lugna sig lite, men jag kan inte sova.

Det spänner och drar och moler och härjar. I dag höll jag på att svimma när jag var i stallet med mina barn - jisses vad yr jag var utan någon som helst anledning! Supermärkligt!! Någon annan som blivit yr sisådär 5-6 dagar efter äl?

Trevlig helg önskar jag er alla!     

• Kuben

FASIKEN!!

Har haft alla symtom möjliga, inklusive mol i magen, huvudvärk, ömma bröst, snurrig, blek trött ... och gått 6 dagar över tiden. 2 blanka gravtest - och NU Mens!!

Åh, jag är så ledsen och arg. Det blir ingen trea för vår del. Det känns så himla kört! Vill bara gråta, men sitter på jobbet så jag måste hålla ihop.

HUR håller man hoppet uppe och orkar försöka igen? Hur, hur hur?!?

Urs, beklagansinlägg. Sorry!!       

• Kuben

busmonstret skrev 2013-11-25 14:42:16 följande:

I know the feeling! Stor Kram! 

Tack!

Det är bara 2:a försöket efter senaste mf. Men jag har 6 mf i bagaget och jag närmar mig 40... Känner att tiden rinner ut och att jag snart inte orkar utsätta mig för mer nu.

Kan inte begripa hur man kan ha så mycket symtom - det är ju trots allt 9:e gången jag är gravid så jag VET hur det känns. Undrar om detta inte var ett super-duper-tidigt mf trots allt... Äsch, det spelar trots allt ingen roll vad det var. Det bidde inget denna gång heller. Jag ska hem och krama på familjen, gråta en skvätt och sova. Så blir det en bättre dag i morgon.

Kram till er alla! 
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?