Inlägg från: Camilla040609 |Visa alla inlägg
  • Camilla040609

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

sepfhrenia skrev 2013-11-21 11:44:19 följande:
    Samma här, olika tecken. Antingen är jag gravid eller så överanalyserar man allt och det är vanlig mens på g...

Kissig hela tiden, trött, svullen om magen och extra känslig i underlivet...samma som förra gången. 
    Tänkt samma tanke att det kan vara överanalysering för mig också och att mensen är på ingång och att jag därav har molande värk i tjejmagen. Men att den kommit nästan över 1.5 vecka innan mensen är för mig lite udda då jag annars har molande värk/mensvärk andra dagen i perioden. Så imorgon vet jag kanske mer efter ett g-test. Annars får jag vänta och se om mensen kommer igång.
  • Camilla040609

BIM+2 idag och ingen mens. Tog ett test i morse och det visade negativt. Nu väntar jag och ser om mensen tänkt komma eller inte, annars får jag ta ett nytt test efter helgen då är det BIM+7!

• Camilla040609
    sepfhrenia skrev 2013-11-27 09:00:19 följande:
    Fick mens nu bim+2 Gråter
    Tråkigt att höra!! Du låg till som jag då med andra ord. Jag väntar fortfarande på min mens, BIM+2, och har inte alls höga förhoppningar om ett plus denna månad!
  • Camilla040609

Mensen verkar vara på ingång nu. Fått en knappt märkbar brun-röd flytning på papperet de gånger jag nu varit på toa sen 14 tiden ungefär!

Får sikta in mig på nästa ÄL, och den ser ut att vara beräknad till den 14/12. Så vi sa nu, jag och maken, att vi kör på från 1 December så mycket vi bara kan, hinner och orkar!!!

Hade ekonomin sett bättre ut så hade jag velat prova på ÄL-stickor för första gången i mitt liv.

• Camilla040609

Mensen kom igång i morse, tre dagar över beräknad dag!

Får sikta in mig på nästa ÄL nu som enligt uträkningarna ska bli kring den 17/12

• Camilla040609
    lindizzen skrev 2013-12-02 15:37:34 följande:
    Har läst alla inlägg nu. Just om att göra grav test. Själv väntar jag min mens på torsdag. Blir förvirrad av min kropp. I förra veckan börja mina bröst att ömma. Och det gör det fortfarande. O i lördags så har jag gått med ständigt smått illa mående. Jag har på känn att det verkligen kan vara att jag är gravid den känslan har jag haft sedan i torsdags då jag utan att tänka mig för tar en tillskotts tablett. Den gravid. Men hjärnan säger något helt annat hoppas inte för mycket.. du blir bara besviken o ledsen om mensen kommer. Stora frågan är vågar man redan ta ett test eller ska man vänta tills helgen.
    Har 2 barn sedan tidigare + missfallet jag fick i slutet av augusti. Kan kroppen känna igen sig så pass tidigt. Eller jag är helt ute och reser. Är det någon som känner igen sig i detta och varit med om det. Och vad resulterade det sig i?
    Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har tre barn och ett missfall nu i oktober. Kroppen säger till väldigt tidigt att jag är gravid, med både en magkänsla och symtomer tidigt! Liknande det du beskriver faktiskt, så som ömma bröst och illamående! För mig har det visat sig med plus på stickan då jag haft dessa känningar!

Håller tummarna!!
  • Camilla040609
    SaandraR skrev 2013-12-03 12:43:53 följande:
    Va säkert ett tidigt mf :( känns inte som jag kan behålla en graviditet....
    Usch och fy så tråkigt!! Håller med de andra i att ett streck är ett streck och därmed ett plus. Var nog tyvärr ett mf.
    Verkligen tråkigt SaandraR!!
  • Camilla040609
    SaandraR skrev 2013-12-05 06:59:20 följande:
    Blöder massor nu., vakna och kändes som jag höll på att blöda igenom tampongen. . Och så kom ett par små klumpar :( kan det göra det vid ett så pass tidigt missfall? Eller kan första mensen va så efter skrapning? Ska jag inte använda tampong nu? Ska jag kontakta gyn/bm?
    Jag hade min första men nu mellan 28´November och 3 December och den var nå så grymt ihållande, brukar blöda 4dagar. Första bindan var full med blod, inte en kant var vit, och det på under en timme och så höll det i sig i tre dygn med samma blodmängd. Lugnade ner sig till min normala blodmängd på dag 4:a och dag 5-6 så var det väldigt sparsamt med blod i bindan. Fick även en hel del blodklumpar som kom ut i 4 dagar ungefär, allt från 1-2mm till 1,5-2 cm stora klumpar!

Du bör nog inte bära tampong om det är en riklig blödning, så du får infektion eller så. Byt hellre binda oftare, det gjorde jag. Det är slitsamt med så täta toabesök men hellre de än infektion.

• Camilla040609
    SaandraR skrev 2013-12-05 11:50:31 följande:
    Tack för svar ! Jag blöder inte så mycket längre, det var under natten..inte kommit mer klumpar heller.
    Så skönt att det lugnat ner sig!

Man hinner i regel tänka en och två tankar om varför det blöder så innerligt!!
  • Camilla040609

Då jag på banan igen efter att mensen kom den 28/11 och avslutades 3/12. Så nu är det ÄL som inväntas och vi kör på varannan dag nu, var det tänkt!! Men gubben tog två av barnen med sig till stugan så det blir nu inget mys förns på söndag. :-/

Så får vi hoppas att det inte kommer någon mens i årsskiftet!!!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?