Inlägg från: Mommy1986 |Visa alla inlägg
  • Mommy1986

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Anonym (violen) skrev 2013-10-17 20:37:44 följande:
    Ja det var skönt, hoppas det vill hålla i sig nu :). Jag köpte massa äl-test och försökte använda, men jag tyckte det var svårt att förstå när det verkligen var dags. Använde mig nog mer av min p-tracker (app). Vi har inte särskilt mycket sex heller, så det var en riktig lyckträff :p

Jag har samma app på mobilen och lyckades med den i juli!

Hur satt du "mens" start i samband med missfallet? 20e augusti som det var för dig?

Jag har fyllt mens start 6/10 när jag började blöda och fick veta att det var MA. Däremot utfördes aborten 8/10.

Så enligt appen skulle jag vara fertil nu, medans testerna inte håller med. :)
  • Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-17 21:03:17 följande:
    Menskoll verkar den heta i AppStore? Kan det stämma? Har ni gratis eller fullversionen?

Jag har gratis versionen och den är bra!
  • Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-17 21:03:17 följande:
    Menskoll verkar den heta i AppStore? Kan det stämma? Har ni gratis eller fullversionen?

Och ja, namnet stämmer :)
  • Mommy1986
    Anonym (violen) skrev 2013-10-17 21:09:31 följande:
    Ja jag satte missfallet som mensstart. Testerna borde väl stämma bäst egentligen? Men som sagt, jag hade svårt för dom.

Jo givetvis stämmer testerna bäst. Därför jag kör med testen nu för att se om jag ens får ägglossning denna månad. För man vet ju inte, man har noll koll i detta skede..
  • Mommy1986
    Anonym (( En till )) skrev 2013-10-17 21:36:21 följande:
    Hej. 

Fick missfall i Tisdags, eller ett MA om jag förstod rätt. Dock mätte fostret enl rätt v men fanns inga hjärtslag så det måste ha skett nyligen. Fick cytotek igår men vet inte om det funkat ordentligt. Blödde endast vid toalettbesök, ( kanske 4-5 ggr) dock har det kommit en del klumpar men inte alls farligt samt inte så hemska smärtor som folk beskrivit det här i en del trådar... Idag har jag inte blödit nästan alls? Någon som varit med om samma?

Vad sa läkarna till er om att försöka igen? ( Har inte läst igenom alla svar)

Är i valet och kvalet hur länge man ska vänta tills man vågar försöka igen,

Läkaren sa till mig att man helst ska vänta en menstruation efter missfallet för att OM det finns gammal slemhinna kvar så finns risken att nästa ägg fäster i den och att kroppen stöter ut det gamla med det nya. 

Men har dom kollat dig nu att det inte finns rester kvar?

Låter som att du blödigt väldigt lite..

Till oss sa läkaren att det är bara att köra på bara man mår bra mentalt..
  • Mommy1986
    Anonym (( En till )) skrev 2013-10-17 21:47:40 följande:
    Nej de har inte kollat, jag ringde idag och frågade om det var normalt att inte blöda mer än så och hon sa att '' ja jo det ska ju funka '' . Jag tänker att jag ska ringa in imorgon om det inte kommer igång mer för jag vill få ut allt så snart som möjligt för att komma igång igen med äl och mens så att vi kan försöka igen. Återbesöket är inte förän 5/11 och skulle ju vara jobbigt att behöva göra om allt då. Då kommer vi behöva vänta ännu längre innan allt kommer igång igen...

Ja det verkar som att alla säger olika beroendes på vem man frågar, den första läkaren som kollade mig på mvc sa 2 riktiga mensturationer och läkaren igår sa '' egentligen kan man försöka direkt men jag rekomenderar ändå att vänta en mens efter missfallet '' pga det där med gammal slemhinna... 

Gjorde du aborten hemma?

Tycker det låter bara konstigt från deras sida.

Jag blev ju akut inlagd och de var inte nöjda när jag blödde bara lite och lite klumpar.

Ring och stressa att du vill göra Vul.

Känns ju bättre för dig själv om du vet att allt kommit ut..

Mig sa dom inget om gammal slemhinna ens..
  • Mommy1986
    Anonym (( En till )) skrev 2013-10-17 22:07:51 följande:
    Ja jag får ringa imorgon och ligga på innan helgen . Dom måste ju förstå att man vill få ut allt så snart som möjligt.

Ja jag var där för att säkerhetsställa missfallet och fick 3 cytotek att ta under tungan hemma. 

Men blev du skrapad då eller fick du ta fler tabletter? 

Jag fick ta Cytotec vaginalt i tre omgångar under dagen. På kvällen och på morgonen efter kollades jag med Vul för att se att allt verkligen kommit ut.

Ring och säg att du blödigt så lite och känner dig osäker om det ens kom igång ordentligt..
  • Mommy1986
    Anonym (( En till )) skrev 2013-10-17 22:18:24 följande:
    Ja jag ska göra det. Man vill ju bara att det ska vara över... Vill försöka direkt egentligen men blir osäker. Vill ha oddsen på min sida denna gång. Däremot om dom ser att allt är ute kanske man kan känna sig lugn med att försöka direkt. Att det inte är någon '' gammal '' hinna kvar, äsh jag vet inte ... 

Men försök få ett Vul gjort imorgon innan du funderar desto mer. :)

Då har du nånting att gå efter, om ni ska försöka igen på en gång eller om ni måste avvakta.
  • Mommy1986
    Anonym (( En till )) skrev 2013-10-17 22:27:58 följande:
    Ja jag gör så :) Håller tummarna för att allt kommit ut , hoppas det går bra för er och att ni får en bebis snart!

Skriv gärna sen hur det gick :)

Hoppas ni får ett nytt plus snart igen :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?