• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

E2012smamma skrev 2014-02-25 21:55:31 följande:
    Jag har läst massor som plussat m det!
    Skulle själv testat om det inte funkat hade jag tänkt!

Hoppas det funkar :)

Ja hoppas verkligen.. :)
  • SaandraR
    mimmih skrev 2014-02-25 23:00:21 följande:
    I Nordamerika är dom som tokiga i att använda progesteron och det hjälper jättemånga. Jag fick min nivå testad av läkaren och den var som tur är normal. Well, på ett sätt hade det såklart varit skönt att hitta en orsak till missfallet men å andra sidan är det ju skönt att allt är som det ska.

Lycka till!

Ja så kände jag när jag fick reda på att sköldkörteln va normal. .på ett sätt skönt men hade ändå känts bra att hitta en orsak som du säger..tack!
  • SaandraR
    mimmih skrev 2014-02-27 17:59:12 följande:
    Ni som har erfarenhet. Jag var väldigt lättretlig i ett par dagar, vilket förvandlades till riktig ilska igår. Idag känner jag mig superlåg, ledsen och orolig. Är det vanligt med PMS-liknande humör även om man är gravid? Jag brukar oftast inte vara låg innan mens, men irriterad. Fast det är kanske förändrat nu efter missfallet.

Det va mitt första symtom i somras..hade såna otroliga humörsvängningar. Va arg o sa saker innan jag tänkte o efteråt grät jag i typ två timmar för jag fick dåligt samvete :p kände inte igen mig själv då..
  • SaandraR
    mimmih skrev 2014-02-27 18:14:55 följande:
    Åh, hoppas. Jag kollade på Ellen DeGeneres show i förrgår och började nästa böla när hon gav bort en bil till en i publiken. Ha ha! Inte likt mig.

:) när ska du testa?
  • SaandraR
    0fia skrev 2014-02-28 09:54:53 följande:
    Hej på er!

Länge sen jag var här. Blev lite väl deppig efter mitt andra missfall. Började jobba i samma veva och orkade helt enkelt inte kika in här. Kul att så många plussat! Grattis till alla er!!!

Jag hade äl i söndags och går förstås nu i väntans tider men känner mig ganska negativ. Maken är borta nästa vända så decemberbarn blir det inte. Jag som ville ha barn 2014

Kram kram på er

Då har vi bim samtidigt.. :) håller tummarna för dig!
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-03-01 07:27:07 följande:
    Månadens test är klart. Blev tyvärr inget denna månad. Nu hoppas jag mensen kan komma någon dag tidigare så äl tajmar bra nästa månad. Decemberbebisförsök! Var rätt inställd på att det inte blev något så inte speciellt nedstämd.Skönt att inte hoppas längre.

Tråkigt. Men har inte du 3-4 dagar kvar till bim?
  • SaandraR
    mimmih skrev 2014-03-01 16:42:58 följande:
    Känner mig så förvirrad! Testade i morse men missade att där var två olika test i paketet, ett vanligt och ett digitalt, och testade för kort tid med det digitala. Det vanliga visade ej gravid. Morgonurin. Är på dag 31 nu, är inte säker på när ägglossningen var.

Egentligen känner jag mig inte gravid, men jag har ju haft PMS i dagar nu och tycker det är konstigt att mensen inte kommer igång. Men det är kanske vanligt efter missfall? Igår började jag få kramper i snippan, det var första tecknet på mitt missfall. Brukar man få sådana kramper när man ska ha mens?

Åh, känner mig alldeles förvirrad. Önskar att jag väntat ett par dagar till med testet? och framförallt kollat instruktionerna mer noga! :(

Tog du äl test så du vet säkert att du haft ägglossning?
  • SaandraR
    Solros78 skrev 2014-03-01 22:52:15 följande:
    Därför att jag alltid haft äl på dag11, 12 eller 13. Förutom efter missfallet förra månaden då det var dag 16 men det räknar jag som en engångsgrej. Men tänkte testa tom dag 16 i alla fall.

Det kan ju rubbas efter missfall så det behöver ju inte va engångsgrej..trodde inte jag skulle få äl men den kom 21 dagar efter mensens sista dag så om jag vore dig skulle jag fortsätta testa :)
  • SaandraR

äl + 6 och ytterst lite färgat på pappret nyss när jag var på toa. (knappt så det syndes..) Känns tidigt för nid? :S

jag brukar jämt kolla efter det eftersom jag fått nidis förut, men aldrig på äl + 6...

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?