• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hur går det för er andra som slutat med bullar och godis? Jag har fuskat två gånger när jag blivit bjuden, känns oschysst att vägra äta då. Men annars går det bra. Och så har jag kört två-fyra jogging rundor i veckan i ca tre veckor. Känns bra att göra något nyttigt som kan bidra till vikt och kropp i trim och redo för en graviditet inom sju månader.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-01-18 15:01:18 följande:

Bra jobbat! Du ska vara stolt över din träning:)
    Igår bestämde jag mig för att gå ner i vikt efter det senaste missfallet. Men idag sitter gråten i halsen hela tiden och jag vill bara dra täcket över mig och kanske tröstäta lite choklad.

Kan inte sluta tänka på hur det skulle blivit i sommar. Då är det svårt att hålla motivationen till att vara sund. Är så besviken på min kropp. Känns som att det inte spelar roll vad jag än gör, det kommer aldrig bli bra ändå...

men jag vet att jag repar mig snart, om ett par veckor hoppas jag att jag är lika peppad som du är nu. Skönt att ni finns som inspirerar, när det är som mörkast!

Ta din tid att sörja och tröstäta choklad oxå. Man måste få unna sig när det är tungt. När du är redo så tar du tag i träning mm och försöker se framåt. Förstår att det är tungt som fan med flera. Stor kram
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-01-18 22:09:57 följande:
    Till mon stora glädje kom inte ägglossningen idag som jag befarat! Nu håller vi tummarna för att den ska komma imorgon så vi kan åka och inseminera på måndag :)

Vilken tur!! Hoppas på måndag
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-01-18 20:17:30 följande:
    Vikten kan jag behålla som den är, men jag är så vansinnigt otränad och har faktiskt varit på provträning en gång nu. Då vet jag att jag inte ska träna där och letar vidare efter andra gym.

Går in för att äta så mycket ekologiskt som det går och försöker framför allt att dra ner på mjöl. Spannmål när inflammationer och jag tänkte att det kan nog vara bra att dra ner på det. Så idag har jag varit sjukt huslig. Gjort fröknäcke (i stället för bröd), rawfood chokladbollar och nu har jag pulled pork i ugnen :)

Äter ni andra några kosttillskott? Jag har börjat med Folsyra igen.

Om du orkar posta recept på rawfood chokladbollarna blir jag glad. Du är en inspiration! Jag har oxå kapat ned på mjöl men inte strypt. Undrar,om det är gott nog.
  • Cayenna
    Lotta 84 skrev 2014-01-18 17:27:22 följande:
    Så blev de för mig med. Tror jag har min andra mens efter mf nu och det gick bara lite drygt en vecka från äl tills mensen kom. Jag hoppas att de reder upp sig till nästa månad.

Och jag fick ju mensen på äl+12. Får se om det har ändrats redan nu på cykel nr 2. Jag blir ju orolig.
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-01-18 18:35:03 följande:
    Bra jobbat! : ) Det går bra för mig också! Motionerar 3-4 gånger i veckan och har fuskat med en kanelbulle sen nyår. Känner mig inte lika trött och inte lika svullen, tjoho!

Vad kul att vi är flera som kämpar på med kost och motion, jag blir så peppad.
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-01-18 14:58:41 följande:
    Jag la av m socker för 10 dagar sen. Inget fubb hittills trots bullar och tårtor på jobbet, ska fira med en semla när jag klarat en månad :)

Perfekt med en målbild!
  • Cayenna
    Emaria skrev 2014-01-19 14:19:28 följande:
    Hej alla tjejer!

Jag har ju inte skrivit så mycket i tråden sen jag blev gravid igen men har ändå fortsatt läsa. Är nu i v12 men haft en ganska omtumlande vecka.

Var och tog blodprover i måndags och passade på att be om att de skulle kolla om jag hade underproduktion av sköldkörtelhormon eftersom mamma har det, det är ärftligt och kan ge komplikationer som mf och en del annat. Visste inte tidigare att det var ärftligt, annars hade vi tagit prov direkt.

Tyvärr fick jag veta redan dagen efter att det ena värdet var väldigt högt och att jag behövde äta medicin direkt. Självklart kom tankar kring ett nytt mf. Fick sen veta att eftersom jag har ulcerös kolit kan detta påverka, vilket lugnade mig, eftersom det andra värdet såg bra ut. Men eftersom jag är gravid måste jag ändå äta medicin och gå på täta kontroller.

Så, vad vill jag ha sagt med detta. Om ni har detta i familjen, se till att kolla er direkt! Förutom missfall kan man även ha problem med fertiliteten! Det är ett mysterium varför man inte kollar alla som får mf redan första gången eftersom det finns så enkel behandling!

Ska på ul på fredag så det är först då jag vet om allt ser bra ut. Om inte vet jag ju vad jag kommer skylla på och vara bitter över...

Tack för att du delar med dig av informationen. Tror jag ligger i riskzonen och har inte tänkt på det.

Har Levaxin med sköldkörteln att göra? Säkert någ

• Cayenna
    Kirsten skrev 2014-01-19 11:42:39 följande:
    Jag försöker också dra ner på kolhydraterna, funkar bra i veckorna men svårare på helgen när sambon bestämmer maten!;) Men jag unnar mig ändå det jag vill på helgen. Men -3 kg på 2 veckor så det är bara att fortsätta, känner mig piggare och fräschare och det är ju det viktigaste!:) Tränar inte utan försöker gå lite promenader när det ges tid istället!;)

Duktigt! Promenader räcker gott och väl som motionsform. Blodcirkulationen ökar och det är det viktiga. -3kg var ju grymt bra jobbat.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?