• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Emaria skrev 2013-09-24 13:23:22 följande:
    Gör det! Jag har beställt ÄL-stickor nu och hoppas på att det kommer igång för mig med! Börjar bli tröstlöst att vänta!
    Tog testen idag istället och båda visade starka plus :/ gör dina det med?
  • SaandraR
    Skorpan89 skrev 2013-09-24 13:38:54 följande:

Jag vet nu vilka gravtest jag kommer att rekommendera. Cb-digital!

Tjoohoo! phpnKecPl59939.jpg

Grattis!! Va inte du med i april tråden också när du fick missfall? Kanske blandar ihop..:)
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-24 15:20:52 följande:
    Det tog 4 v innan jag fick neg gravtest. Har inte testat med ÄL-sticka. Hade en lite mindre blödning några dagar innan så misstänker att det var det sista som kom ut då. Det är frustrerande när man aldrig får chans att börja om. När det tar tid.

Vänta någon vecka, om du kan, och ta ett nytt test!

Mina var så starka i början att jag insåg att det var lönlöst att testa mer än en gång i veckan.

Hoppas det kan bli både din och min tur snart! Och hoppas du mår bra trots skrapningen!
    Okej..är det ens nån ide att börja med bebisverkstan innan testen visat negativt? :/ då kan man ju aldrig veta om det är ett riktigt plus man får sen..? Ja det va så stark så jag tänkte så med, testar en gång i veckan.
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-24 15:58:11 följande:
    Det är väl därför vissa rekommenderar att man ska vänta tills man haft en första mens. Vill man inte vänta så länge kan mana ju köra på men det kan ju som sagt vara svårare att beräkna vilken vecka man är i början.

Vi körde på men hade ju ingen förhoppning om att ha någon ÄL när det var så starkt. Man får ju känna lite själv vad som känns bäst!

Just nu längtar jag efter att ÄL ska komma igång igen, kanske till helgen om jag har tur! :)
    Ja det kanske det är. Nä så länge orkar jag nog inte vänta!;) ok, håller tummen för att du får det snart då!

Jag har läst att om man skrapas så räknas blödningen som en mens , borde inte jag ha ÄL om ca två veckor då ?(om kroppen funkar som den ska ..)
  • SaandraR
    Skorpan89 skrev 2013-09-24 16:03:16 följande:
    Tack! Jo det stämmer, känner igen dig med :)
    Härligt att du blev gravid så fort igen!! :) får man lite hopp..
  • SaandraR
    Skorpan89 skrev 2013-09-24 16:58:51 följande:
    Ja kroppen är fantastisk :) körde stenhårt med äl-test när jag slutat blöda efter missfallet. Tror jag fick äl efter 11-13 dagar :) så det gick skapligt snabbt för allt att komma igång igen :)
    Okej :) åh glad man blir! Jag vill me börja köra med ÄL-test men det går ju inte då dom fortfarande visar positivt sen missfallet..
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-24 17:08:55 följande:
    Jo, förhoppningsvis är det så eftersom allt ska vara ute nu! Det är ju bara att du testar med gravtest om en vecka, visar det blankt är det ju bara att börja med ÄL-stickor sen! :)
    Jaa absolut! Åh nu börjar den där eviga väntan och tester hit och dit igen!
  • SaandraR

Håller med.. Själv väntar jag på äl, snart tre veckor sen jag slutade blöda efter skrapningen så antar jag inte får nån äl denna månad..:/

• SaandraR
    F89 skrev 2013-10-14 11:58:01 följande:

Hur fungerade din blödning? Var den ihållande?

Jag blödde de första dagarna och sen försvann det. Nu har det inte kommit något på 5 dagar och det är 7 dagar sedan skrapningen. Funderar på om det är över eller om det ska komma en omgång till? 
    Jag blödde i typ 6 dagar sen ett uppehåll på tre dagar sen kom en liten blödning som höll i sig i en dag.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?