• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Min livmodertapp beter sig lite konstigt denna månad. Den har varit mjuk typ ända sen mensen och idag var den jättemycket tippad bakåt. Har ännu inte fått positivt på äl-test. Är på cykeldag 11 bara.

Hur länge brukar tappen hålla sig mjuk innan äl?

• sowe81

Ja jag tänker också att det inte kan vara nån fara då sambon är där titt som tätt

Den "ska" väl vara mjuk vid äl men min brukar vara hård mellan, men nu har den typ varit mjuk flera dagar o ingen äl ännu.

Jag känner också för att veta hur min kropp fungerar och var i cykeln jag är samt precis som nån annan skrev så gör jag det samtidigt som jag analyserar sekretet.

• sowe81
    SaandraR skrev 2014-01-21 11:06:09 följande:

Nu tar jag 'parons' råd och tar en paus ifrån familjeliv ett tag, är inne o läser här alldeles för mycket..kanske inte ens tar äl test, vill försöka slappna av mer. Hörs om ett tag och lycka till :)

Urs va tråkigt. Men det låter sunt. Hoppas du hittar nya krafter o att kroppen fattar vad den ska göra! Kram
  • sowe81
    Bebisfabriken skrev 2014-01-22 17:52:21 följande:

Nej det är vid ivf, då sätter man in ett befruktat ägg. Vid insemination sprutar dom bara in spermier i livmodern, lite samma som vid samlag, skillnaden är att spermierna är "rena" och dom dåliga simmarna är borta och att dom får skjuts enda upp i livmodern istället för att släppas av strax utanför :)
    En till nyfiken...

Hur är det när man inseminerar, ska ni också ligga kvar 20-30 min för att inte de ska "rinna" ut av gravitationen?
  • sowe81

Åh vad jag vill att äl-testen ska bli positiva nu nån gång. Är på cykeldag 13 o förra månaden kom det på dag 14 o 15 så äl var väl på dag 16 gissar jag. Hoppas på samma nu, då blir äl på lördag. Även om vi ska bort i helgen o kommer nog bara få till det på fre lunch o sen inte förens sön kväll. Men vi "fyller på" med en gång om dagen nu innan :)

Hoppas lite smått på en till tjej o då är det ju bra att inte ligga på själva äl-dagen. Även om jag såklart blir lika glad för en pojke...

• sowe81
    Bebisfabriken skrev 2014-01-23 02:37:28 följande:

Man får ligga kvar ett litet tag, typ 10-15 min, på sköterskorna låter det lite som om man gör det lite mer "för säkerhets" skull. Alltså att det egentligen inte har så stor betydelse men man gör allt för att förbättra oddsen.
    Ok tack . Ja är dom redan hela vägen uppe så är det klart att det inte är riktigt lika stor risk att dom inte orkar hålla sig kvar.

Jag märker själv stor skillnad om jag stiger upp nästan direkt och om jag ligger kvar. Kan ju rinna längs benet om jag får upp direkt (ursäkta infon)....
  • sowe81
    F89 skrev 2014-01-23 10:13:32 följande:

Gick inte vidare i en rekryteringsprocess till ett jobb jag verkligen vill ha.

Hade det varit igår hade jag storgråtit, idag känner jag att om även saker går emot mig i arbetslivet nu så kanske det borde vända privat snart så jag blir med barn? : D

Låter som en bra inställning. Kanske är bra också om du blir gravid att du inte har ett nytt jobb...
  • sowe81

Åh vad duktiga ni är som har börjat träna. Jag måste också komma igång, har inte tränat ordentligt sen jag var gravid i v20 med dottern, typ maj 2012. Måste ta tag i det. Tränade minst 3-4ggr i veckan före.

• sowe81

Vad tror ni är detta ett positivt äl-test? De två nedersta är från idag (kl12 och 18).

Tycker det är så konstigt att den är stark på ena sidan (vä) o sen tonar av i färgen. Kan det vara så på positiva?

• sowe81
    F89 skrev 2014-01-23 19:47:03 följande:
    Så tänkte jag också förut men inte längre. Jag trivs inte på mitt arbete idag och är överkvalificerad, i somras och i höstas efter MA kände jag att jag inte "kunde med" att söka andra jobb eftersom jag ändå försöker bli gravid. Nu känner jag mer att fan vilken kvinnofälla! Fakta nu är att jag inte är med barn, då tänker jag leva därefter. Jag försöker leva i mitt arbetsliv som att det är högsta prio och i mitt privatliv som att det har högsta prio. Om det skulle bli en krock så är det ett underbart problem eftersom det skulle innebära att jag är med barn vilket är min högsta dröm : )
    Självklart ska du tänka så. Man ska ju leva i nuet och inte i framtiden för den vet man ju inte alls ad den har med sig.

Ja vet hur det är att inte trivas på jobbet. Jag vill inte tillbaka till mitt (är föräldraledig).

Hittar du nåt du vill ha är det bara att få efter.

Jag ville bara "hitta nåt positivt" i att du tyvärr inte gått vidare.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?